Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Halloj, har vabbat med Iris idag så jag har inte haft en chans att slå på datorn. Hon är pigg men det varar lite ur ena ögat vilket visst smittar, hon hostar en hel del när hon ligger ner vilket jag gissar skulle störa ordentligt vid eftermiddagssömnen på dagis, lite snuva och så har hon 37,5. Jag vet att det inte räknas som feber men eftersom hon brukar ha runt 36,8 så vet jag att det inte är helt som det ska heller. Hon får vara hemma imorgon också och förmodligen längre än så men i morgon är det inte jag som är hemma.

Nenne, lycka till på onsdag!

Lapinette, lycka till i morgon! Vilket slit att åka fram och tillbaka, jag tycker att du gör helt rätt som tänker skjuta din läkare, då kommer han ju inte iväg på fler semestrar i alla fall.

Cicci, vilket skräp att maken inte verkar inse att han behöver ordna upp sin tillvaro, hur var det, bokade ni rådgivning för länge sedan men hade superlång väntetid eller bokade ni aldrig? Är han inte ens ångerfull dagen efter? Blä, bra att bli påmind att man ska vara glad att man är nöjd med sin make trots att han har sina sidor så tack för påminnelsen! Är nog lite dålig på det. Hoppas att ni äntligen är friska nu i alla fall? Stackars Victor har ju varit sjuk så mycket så immunförsvaret måste väl ha fått sig en törn?

• BrudSommar2006

Hej AM, vad blev det för färg i trappen? Hittade ni några fina lampor? Blev det den storblommiga tapeten till hallen?

Jag kan tänka mig att dyka upp på söndag även om det inte är särskilt lämpligt för min diet som redan går rätt dåligt. 11.30 fungerar jättebra för mig men Vickan kanske inte kan tidigare eftersom hon föreslog 13? Nu lär vi väl få vänta till imorgon innan vi får svar på det då, förmodligen till imorgon kväll?

• BrudSommar2006

Vi funderar på att skaffa liten roddbåt med snurra till Öland till i sommar, det är ju rätt billigt med båtar just nu. Man verkar kunna få en för typ 10 000 kr men vi kan inte bestämma oss för om det är värt det.

• BrudSommar2006

Vad det gäller GI så börjar jag tröttna, har inte hittat några recept som är goda, läbbiga bönor i allt och massor med vitlök. Tror jag satsar på fisk och grönsaker och försöker dra ner på kolhydrater rent allmänt. Har inte gått ner något heller.

Iris förstod inte riktigt vitsen med att ha namnsdag men hon tyckte att det var väldigt roligt att mormor och morfar kom förbi och lekte med henne!

Nenne, lycka till imorgon!

Lapinette, det blir konstigare och konstigare, ÄL och plus samtidigt, riktigt märkligt. Kanske tur att ni inte tog vara på ÄL-tillfället innan du är säker på att det inte blir cellgifter eller annat olämpligt.

• BrudSommar2006

Iris verkar inte visa några tecken på att bli friskare tyvärr, snarare tvärtom. Från att ha legat på typ 37,5 sedan i lördags så är hon nu uppe i 38,2, båda ögonen varar nu istället för bara ett och så hostan och snuvan på det, suck. Verkar bli hela veckan hemma trist nog.

• BrudSommar2006

Muggles, stor kram!

Farmor har flyttats från Danderyd till ett korttidsboende i Sollentuna nu, eftersom de inte kunde rehabilitera henne så fick hon inte vara kvar på sjukhuset. Nu ska de se vad hon klarar och inte klarar och behöver hjälp med och sedan ska hon stå i kö till något mer permanent boende fast det lär ju ta tid. Hon kan i alla fall inte komma tillbaka till sin lägenhet något mer eftersom hon inte verkar klara av att larma själv. Fast igår var mina föräldrar och hälsade på henne och då var hon tydligen mer pratbar än hon varit hittills. Annars så har det mest varit att varje gång det är dags för planeringsmöte så har hon sagt att det kan ni ställa in för så länge lever inte jag. Hon har nog blivit riktigt deprimerad av allt det här. Vi får väl se om hon blir sämre eller bättre nu men är man 89 år så är väl inte utsikterna så där jättegoda antar jag.

Hoppas att det har gått bra för Nenne nu!

Lapinette, när får du svar på blodproven?

• BrudSommar2006

EA, jag har ägnat i stort sett all min lediga tid i flera veckor åt att leta GI-recept och läsa på GI-sajter på nätet, nu får det vara nog!

Kängu, fick du inte ett papper vid inskrivningen som visade vid vilka veckor det är meningen att du ska träffa BM? Vill minnas att det inte var några besök i början utan att det gick ett bra tag efter inskrivningen innan de regelbundna besöken började. Bra att du får byta i alla fall då om du inte är nöjd.

• BrudSommar2006

Kängu, min BM var ju inte heller den bästa men jag minns att man fick boka tid hos sjukgymnast för att få hjälp med foglossning. Hoppas att du får hjälp av reflexologen i alla fall, undrar också vad en sådan gör/är?

Aftonbladets viktklubb var det sämsta jag provat hittills, jag bad att få pengarna tillbaka, vilket jag också fick. Usch, jag är så trött, less och förbannad på det här med vikten att jag känner att jag blir agressiv bara jag tänker på det. Ursäkta, tar trådpaus.

• BrudSommar2006

Här är jag och jag är helt slut efter två dagar hemma med Iris! Nu har vi antibiotika-ögondroppar som börjar göra underverk med hennes ögon men då kommer så klart dunderhostan istället!

Idag har vi varit hos frisören, suttit i röd stol, klippt etapp, fönat och fått rosa spraystjärna i håret, trodde aldrig att det skulle gå men där ser man.

Maken får en tårta i present imorgon, orkar inte ge mig ut till fler affärer.

Har just börjat inhandla storlek 104 till Iris men har börjat inse att jag nog inte ska lägga så mycket engergi på det, bättre att satsa på 110.

Skickade efter en jacka på Pippilotta men fick så klart en helt annan jacka, finare och dyrare ska medges men i för liten storlek. Nu är den jackan jag skulle fått slut så nu ska de mäta och jämföra och se vad som kan passa istället. Var nära att köpa en grön PoP jacka idag bara för att ha något men vet inte om Iris sätter på sig en grön.

• BrudSommar2006

Har testat med ÄL-stickor hela veckan bara för att se om läkaren verkligen har rätt och det har han så klart, ingen ÄL här inte. Vet inte varför jag bestämde mig för att plåga mig själv men nu har jag det i alla fall svart på vitt, suck.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare