Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci, stackars, stackars Victor och stackars er! Usch, hoppas verkligen att kortisonet räcker, det måste ju vara jätteläskigt att bli inlagd så där.

Minns inte vad jag mer skulle kommentera, är så trött, ska vila lite nu innan Iris vaknar tror jag.

• BrudSommar2006

Nenne, tror inte att det var Pergo som gällde, han pratade ju om mediciner som var samma som vissa diabetiker fick för att få igång ÄL, beroende på vilket hormonfel som testerna visar. Så vida man inte ger Pergo till diabetiker, har ingen aning! Fast först måste jag ta de där hormonproverna och det ska jag inte beställa tid till förrän i mitten på mars tyckte han, och det under förutsättning att jag ätit balanserat, alltså inget socker, och helst gått ner ett par kg. Ätit bra har jag gjort hittills i alla fall tycker jag fast tänker göra ett undantag imorgon, men gått ner något har jag inte gjort än i alla fall.

• BrudSommar2006

Telis, va, det låter läskigt, fast nej, jag har inga njurproblem tack och lov. Men vad tror du att jag ska googla på för att hitta artikeln du läste?

• BrudSommar2006

Nenne, jag vet inte, önskar att jag hade frågat mer, vet bara att han ska ta hormonprover.

Lapinette, hade jag haft ÄL skulle jag varit spekulant men som det är nu vet jag inte om jag ska fortsätta testa med stickor varje månad - han sade ju att jag inte har ÄL särskilt ofta, inte att jag aldrig har ÄL - eller om det bara är slöseri med tid och pengar.

• BrudSommar2006

Visst ja, en kram till Tinga var det ju!

Lapinette, du har så rätt så rätt, jag bara tänker att man då går och hoppas i två veckor och blir besviken sedan när man återigen upptäcker att det inte blev något, nu vet jag ju redan nu att det inte är någon idé den här gången.

Ore, igår satt jag på motionscykeln en halvtimme och gjorde mina övningar från sjukgymnasten, vet i sjutton om jag orkar lägga ner mer tid än så när Iris somnat på kvällarna.

• BrudSommar2006

AM, haha, lyckligtvis behöver jag inte sitta i liten röd bil och titta på dvd för att stå ut med att bli klippt! Attans också, var inte in på Stadium idag, varför var jag inte det då!

• BrudSommar2006

Fast jag kan ju inte lägga pengarna på vin, alldeles för många kalorier!!!

• BrudSommar2006

Jag kanske kan lägga pengarna på eh, äpplen...

• BrudSommar2006

EA, antagligen är det mycket fiffigare, man är ju nervös bara att man ska missa den enda chans man har om man nu bara har ÄL en gång om året.

Om det inte var sådan isgata ute i hela området skulle jag nog försökt ge mig ut med vagnen idag även om det inte är Iris favoritsysselsättning men det får vänta. Synd att man inte kan vara med henne på tomten, det skulle vara så bra, men vi har inte staket runt hela och hon ska alltid ränna iväg åt fel håll! Inte gör hon som man säger heller, är det någon som har barn som gör som ni säger?! Hur har det gått till i så fall?!

Jaha, nu vaknar hon.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare