• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

Lappis - jag har också en del sådana ord på svenska som min make tycker låter konstigt. Men precis som du säger jag att det är mina ord!

Symptom, nu kommer de (fast de inte är så många). Lätt mensvärk och känningar i äggstockarna som kommer och går. Det känns ändå inte som mensvärk, inte fullt lika kraftigt. De berömda gaserna i magen (nu tänker jag av någon anledning på Cicci) och ömma bröst. Konstigt nog, varierar dessa symptom rätt mycket, från att jag inte känner nästan någonting alls till en hel del. Och så humöret jag blir arg på två sekunder och jag styr inte över det heller.

Muggles - jo, jag anade detta, särskilt med tanke på ömma bröst som kittlas av sportbehån (jättekonstigt!) och det hemska humöret. Fast det är ju rätt bra utgångsläge för att få som jag vill, upptäckte jag igår, eftersom maken inte vill att jag stressar.

Vi gick på bio igår eftersom jag hade köpt biljetterna tidigare i veckan. Revolutionary Road, ganska bra men lite segt.

• Frejis

Zozo - Australien låter trevligt, särskilt med tanke på klimatet. *säger den som gärna flyttar på sig, men maken vill inte det nu*

Vi försöker sakta införa lite litauiska här hemma då maken går på kvällskurs, men har svårt att övergår till ett "nytt" spåk från att ha varit svenskspråkiga. Man vill ju att det ska flyta medan maken har svårt för att hitta alla ändelser och böjningsformer. Att Lappis och Zozo klarar av så många språk hemma är ju beundransvärt

• Frejis

EA - maken är urstockholmare Det är jag som har flyttat hit för många år sedan.

• Frejis

Muggles - jag skulle nog störas av bucklan och det är ju alldeles uppenbart att den inte har kommit dit på egen hand. Åtgärda!

Jag kände igen mitt underbara humör och suget efter rött vin mest

• Frejis

Maken är helt... jag, vad ska man säga... nipprig när det gäller plusset och vad jag får och inte får göra. Ska inte stressa, bli arg på honom (= högt blodtryck), träna, bli trött, tänka på vad jag äter och inte äter, inte få magförgiftning (ska ut och äta ikväll), inte bli förkyld ... tjoff han är en riktig hönsmamma fast en ganska gullig sådan.

Och jag gör ju ändå vad jag vill.

• Frejis

Tack ännu en gång för alla grattis

Humöret är det starkaste symptomen här, så klart. Lyckades "blixtra till" både mot mamma och maken igår och maken föredrar att heta hönsmamma tuppappa lät ganska fult, tyckte han.

Skämt å sido.

Nenne, snart är det väl dags för ÄL? Det blir riktigt spännande det här gången, håller tummarna redan att det fungerar.

På tal om ÄL och BIM, var det inte Ore som skulle bima i början av veckan eller har jag missförstått något?

EA - supergoda muffins och vilka spännande frostings. Jag bakar aldrig av den enkla anledningen att det inte finns så många intresserade som vill äta. Och så är jag lite lat...

Liten m fl - min make skulle nog inte heller lägga så mycket pengar på mat själv. Sedan kan det ju faktiskt bli så att notan ändå blir högre än beräknat pga någon annans önskemål. Vinlistor brukar alltid innehålla några spännande viner som bara säljs på flaska och som jag absolut måste få provsmaka

Vilket trist väder det är i Stockholm! och vi har inte en enda resa inplanerad i år ännu. Får göra någonting åt saken, måste surfa lite för att få inspiration.

• Frejis

Lappis - Kalifornien låter jättekul Jag vill gärna iväg någonstans till Påsk, att hitta lite värme, vår och sightseeing, det gamla vanliga som vi gillar att göra.

BS - det snöade lite vid 10.30 fast det avtog ju nu och ingen snö finns kvar

Kängu - hm, kan man inte kalla det hemska humöret för temperament i stället? Det låter ju så mycket trevligare...

• Frejis

Jag älskar vitlök och olika kryddor och gillar rätt så stark mat. Åt på en thailändsk restaurang igår och skulle kunna äta sådan mat igen, både till lunch och middag Men det är ju viktigt med variation eftersom man tröttnar ju efter ett tag.

Usch, vad tråkigt det är att göra forskningsöversikt för att få ihop ett vettigt kapitel med tidigare forskning i uppsatsen. Så mycket annat som jag gör under tiden lär jag nog hålla på i ett par månader Men jag står helt enkelt inte ut!

• Frejis

Lappis - jag ville tidigare till södra Italien i två tre veckor. Vi brukar ju hyra bil och det är kul, så rastlösa som vi är klarar vi inte av att vara kvar på ett ställe längre än tre fyra dagar.
    Kan också tänka mig Portugal eller Spanien, som du ser gillar jag Sydeuropa.

• Frejis

Kängu - ja, C-uppsats. Du då? När ska du vara klar?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare