• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Kängu: Väääldigt porrigt namn... Men min kompis tyckte också det var superbra. Men hon köpte sin burk på Vasaloppet... Var har du fått tag på det? Någonstans i Gbg? *hoppas*

Tack igen för alla grattis

Var hos kiropraktorn (även min hälsoguru) idag. Och eftersom jag hört att massage och dylikt inte alltid är jättebra i kombination med graviditet så fick jag säga att jag var gravid. Så nu har han även försett mig med några bra vitamintabletter, talat om att han har en specialdyna för när magen blir större, så jag fortfarande kan få behandlingar. Han har lugnat mig angående träning, enligt honom kan jag fortsätta som vanligt så länge det känns bra. Skulle dock inte ta i så jag spyr, men det är väääääldigt sällan jag gjort det ändå...

För övrigt sa han att han och hans fru (hon är sjukgymnast och gör en del mineralanalyser och liknande) gemensamt behandlat en del ofrivilligt barnlösa. Enligt honom var zinkbrist något som var en ganska vanlig orsak...?

• Ore

September: Ingen idé att ändra på ett vinnande koncept (progesteron + albyl)...

• Ore

Oj, slutet av april!!! Det är ganska länge det...

Liten: Så bra att ni båda reagerade på samma sätt inför dagisstarten, och är överens! Och tack för input om träning, tror du har rätt. Kan nog lita på min egen förmåga att känna vad som är rätt och fel.

• Ore

Ja, frågan är om jag ska minska ner antalet träningar, längden på dem eller intensiteten? Skulle nog föredra att minska antalet, för att få den effekten...

Sen så är det en månad till som jag vill hålla igång, över en tävling som är då. Sedan ska jag börja "lalla runt" med min gravida mage och bara njuta av att få röra på mig i lagom tempo, är planen...

• Ore

Hmm... Nu blev det litet besvärligt. Jag tycker ju iofs att löpning i kanske 75 minuter är ganska lågintensiv. Särskilt när man ska ha koll på kartan samtidigt. Men den som kollar min pulsmätare när jag har bra flyt skulle nog inte hålla med...

Nåja, jag kan hålla mig till lågintensiv träning i 1,5 vecka, och sedan prata med BM och se vad hon säger om träning och tävling... Det är som sagt EN viktig tävling. Men helst bör jag kunna prestera någorlunda på åtminstonde 3 tävlingar innan dess, annars kan det bli svårt att övertyga mig själv att ta ut mig till laget, samtidigt som jag är hyfsat given i laget och ingen skulle förstå varför jag inte tog ut mig själv...

• Ore

Liten: Låter härligt med en slottsweekend!

Nu ska jag leta efter mitt besök...
    Blev jättesnopen nyss när han jag trodde det var bara nickade och gick förbi. Hallå eller, så många tjejer jobbar inte här att man har rätt att negligera en utan att fråga om det är rätt person... Men jag skickade ut en kollega som har träffat mannen i fråga och leta, och det var inte han...

• Ore

Jag håller med muggles - blodpudding = uuuurk!

FL-bannern har jag också lagt märke till... Tror säkert att den är styrd hit för att vi har så många inlägg, och tråden heter barnkarusellen.

Träning: Bättre än core gillar jag Flowin (kallas funktionell träning i mitt gym...) Myyyycket bålstabilitet men även en massa andra övningar, där musklerna får jobba i ytterläge. Bygger styrka, inte muskler. Perfekt för mig! flowin.jetshop.se/

Lappis: Jag röstar för shopping av vårkläder om du inte hittar ett lagom lugnt pass! Jag gav mig ut på litet sånt igår em. Myyycket trevligt. Iofs så insåg jag att det inte var så stor idé att köpa kläder till mig själv som kanske snart inte passar ändå, när magen växer. Så jag handlade kläder till syskonbarnen! Blommiga klänningar är ALLTID kul att shoppa. Äldsta tjejen sov redan när jag kom dit, men den yngsta tog på sig sin klänning direkt och ville sedan inte ta av den när hon skulle lägga sig... Bra betyg

• Ore

JustMe: Lät litet komplicerat det där... Lycka till!

MSW: Litet surt att behöva ändra tid när man tänkt sig något... Hoppas du får må bra fram till op. i alla fall.

Snabba kolhydrater är det nog bara jag och andra konditionsidrottare som mår bra av, misstänker jag. Men jag behöver dem!

BS: Jippi för att Iris snart blir av med gipset! Hoppas att handen har läkt som den ska.

Ego: Fick en bröllopsinbjudan idag! Kul!!! Är redan bjudet på ett annat bröllop då... Mindre kul. Nu måste jag ju väääälja. Blä för det. Fast makens bror får nog gå före kompis, särskilt som kompisen har vigseln och middag med enbart familjen och sedan party med alkohol som flödar på kvällen. Skitkul i alla fall, om man kunnat dricka dårå...

• Ore

Åh, Tinga. Vad jobbigt. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara, inga referenser för det...

Hoppas, hoppas att dietisten har några bra tips. Och att motvinden vänder.

Sen så bör du försöka hitta på något att göra för dig själv också, tycker jag. Så att du får vara Tinga ett tag, och inte bara Piff och Puffs mamma... Tycker det är jättestrongt att orka ta hand om två småttingar, med allt vad det innebär. Inte minst när det är så struligt...

KRAAAAM!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare