• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Nix, inga salta kex. Får svänga förbi affären på vägen hem... Har ju tid till det nu, eftersom maken talade om att det inte blev någon klädprovning idag (Han ska vara marskalk på sin brors bröllop, han och den andre marskalken skulle provat kläder idag men det dök upp något annat, för någon av de inblandade). Så nu måste jag övertala maken att slita sig från vad han nu tänkt göra i alla fall, och att vi ska ta en liten "tala om-turné".

Han tycker iofs att man kan säga det över telefon, men icke säger jag...

• Ore

Be inte om ursäkt lappis, det är intressant! (Tycker jag i alla fall)

Och det är FREEEEEEDAAAAAG!

Turnén igår för att outa vår graviditet gick väldigt bra, syns i ögonen på folk när de verkligen blir glada Så nu vet våra familjer om det

• Ore

Attsingens, bör jag sluta med grönt te?

Hmm, hur är det då med Oulongte? (mellanting mellan grönt och svart)

• Ore

Då är du väl värd en Snickers, Nenne!!!

Nu blev jag sugen på att testa quinoa-gröt förresten...

Fast just nu går det bra med vad som helst, är vrålhungrig!!!
    *men kom just på att jag har godis i en låda*

• Ore

Tack för tipset om Postafen Frejis, litet svårt att hålla sig från att köra bil bara... Är beroende av bilen för att ta mig till och från jobbet. Men blir det överjäkligt någon kväll så kan jag ju ta någon...

Hittills har jag inte stött på något som gjort mig mer illamående, dock. Illamåendet bara "är där", kan man säga. Kan äta normalt, inte världens bästa aptit när man är illamående men man behöver ju mat, och med litet vilja går det rätt så bra.

• Ore

Mycket beundransvärt att gå hem tidigt och koka örter, lappis! (Och litet beklagligt också, kanske...)

Matlagning gjorde jag i tisdags, senast. Då blev det hamburgare och potatisskruvar. Gillade inte potatisskruvarna, men nu är det provat i alla fall.

Ikväll tycker jag att salta kex låter som en utmärkt middag för mig, men eftersom jag misstänker att maken kommer protestera får jag nog hitta på något annat. Är litet sugen på burritos eller liknande.

Har fått sitta i ett blixtinkallat möte nu i 1,5h... Var sååå skönt när jag fick gå iväg en sväng till min kollega och kolla en grej (min gravida kollega, som vet att jag är gravid och mår illa) Då kunde jag grimasera litet...

• Ore

Burritos är supergott!!! Gillar förresten mexikansk mat överhuvudtaget... Var i Mexico en månad, och när jag snubblade över en mexikansk restaurang det första jag gjorde när jag åkt vidare så var jag bara tvungen att äta där Inget less på maten i alla fall!

Blää, får inte tag på min chef, och eftersom jag inte gillar att jobba "pro bono" så måste jag enligt företagets regler få hans ok innan jag jobbar övertid eller jobbar hemma... Och jag orkar inte vara kvar här nu, tror jag föredrar att sitta ett tag på söndag istället, även om jag då får släpa med mig massa papper hem...

• Ore

Fick tag på honom, fick ok, nu åker jag hem (via några ärenden på stan)

TREVLIG HELG allihop, håll fredagsångan uppe för mig också

• Ore

september: Usch vad otäckt med fallet från skötbordet. Hoppas allt är bra!!!

AM: Låter litet ruskigt med brand, men brandmän kan ju överlag vara trevligt. Kanske inte om de kommer rökdoftandes in i ens lägenhet dock. Mer att titta på från lagom avstånd

Kängu: Grattis till inlämnat exjobb!

Snaily: Vinkar och hälsar välkommen hit! Har dock inget att komma med kring kort lutealfas. Min mens blev bara kajko med några dagar hit och dit vid hormonstopp, och efter tre månader så var den tillbaka till en exemplarisk 28-dagars fas med ÄL dag 14...

Skor: Storlek 41, wow... Själv har jag typ 36-37... Vilket jag för det mesta gillar, utom när jag ska ha skor på jobbet (med stålhätta)

Fick oväntat besök här på fm... Syrran och hennes killa (= min kollega). Ville helst inte släppa in dem, ruskigt ostädad lägenhet och ett fortfarande starkt minne av när syrran hälsade på mig oväntat för snart tio år sedan. Trots att jag tyckte lägenheten såg hyfsad ut, tack vare panikstädning, var hennes kommentar att "oj vad stökigt du har det". Tack för den, då...

• Ore

Jo, jag extraknäcker som sådan... Nä...

Jag är processingenjör på en tillverkningsindustri. Och när jag är ute vid den avdelning jag ansvarar för ska jag föregå med gott exempel och ha skyddskor, med stålhätta. 3:e paret jag köpte passade ganska bra. Jag har ganska smala fötter, och de flesta skorna finns i normal och extrabred läst... Efter många om och men hittade jag en modell som hade speciell "damläst".

I brist på de högklackade skinnstövlar med snörning som jag egentligen vill ha på jobbet, så får det duga med ett par som inte ger mig alltför mycket skoskav.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare