• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Bra jobbat, EA, att ha fått in en bokning för VUL. Känn dig inte dum, det är dina egna skattepengar du spenderar. Litet valuta ska du väl ha för dem Eller vuluta??? (ok, har dålig humor idag...)

• Ore

AM: Det är säkert något du presterat, så ta åt dig i alla fall

• Ore

EA: Man sparar dem tills det är svinkallt ute! Då är päls det bästa man kan ha, t.ex. när man vill se fyrverkerier en nyårsafton och det är 25 minus ute. Även om man får ta att vegetarian-vänner inte vill ge en nyårskram (fast jag fick en när jag talade om att djuren i fråga varit döda sedan långt innan jag föddes, killen i fråga hade nämligen sina synpunkter om att slänga saker också... )

• Ore

EA: Denna detoxkuren körde min kompis och var nöjd med... De säljer den på gymmet där jag tränar. www.evitamin.se/ProductSheet.aspx&gclid=CM__hqeOvJkCFQ4yQgodx11j5g&prd=151

september: Hmm, har mitt illamående hittat dig istället. För jag har mått prima idag, av någon underlig anledning???

• Ore

Jag har läst allt möjligt om detoxkurer. Allt från att det är totalt bluff och båg, till att kroppen rensar sig själv bra bara man äter bra...

Samtidigt så tror jag ju att man med hjälp av "naturliga" grejer (örter och liknande) kan rätta till vissa obalanser i kroppen... Så för mig skulle en detoxkur varit ett sätt att "prova något annat" och se om det får mig att må bättre.

Man äter nyttig mat under tiden... Kommer inte ihåg exakt vad min kompis sa att hon åt. Kan kolla upp det om du vill!

• Ore

Oj, mycket att kommentera. Kommer säkert glömma hälften.

AM: Stackars Livia, med alla svinkoppor. Kan tänka mig att det gör superont om man har under fötterna, de ser ut att göra väldigt ont...

Och stackars Conny, med rejäl förkylning...

Vänta tvillingar när man är 45 låter INTE avundsvärt.

Nenne: Jag säger inget heller, jag håller bara en liten tumme i smyg sådär så ingen ser...

EA: Surt att bråka.. Det där med jobb som fritid känner jag igen, min man har jobb som sin fritid. Utöver sitt vanliga jobb sköter han sin pappas firmas bokföring, plus all tid han lägger på vårt hus... Medan jag tränar, drar iväg och träffar kompisar, hälsar på mina syskon osv. Vi är dock (för det mesta) överens om att vi har olika behov i detta avseende.... Men är man litet irriterad så ligger det ju nära till hands att klaga på detta.

Käcka hejarop på träning gillar jag Fast då ska man ju komma ihåg att 99% av alla pass jag kör är med min klubb, och då är det superbra att peppa varandra till att ta ut sig max. Vet inte hur jag skulle reagera om någon helt okänd skulle ha massa äppelkäcka tillrop.

• Ore

Välkommen tillbaka Cicci! Härligt att allt gick bra i Dubai!

• Ore

BT har nog redan varit nere, tror jag... Infotråden om det är borta i alla fall...

• Ore

Hmm, nu får jag nog krypa till korset och erkänna att jag har surfat litet på FL, fy på mig. Det mesta är bara "jaha ja, jo det kan man ju diskutera om man inte har något bättre för sig". Men sedan snubblade jag över en tråd om omega 3. Eftersom jag inte äter fisk så har jag varit extra noga med att ta omega 3-kapslar. Men i denna tråden så verkar det som att man inte ska ta vanliga omega 3-kapslar??? Någon som vet mer? Ska googla på det så länge...

• Ore

Koko: Råden du hittade var suveräna! Redan ivägmailade till min gravida kollega

Låter i alla fall inte som att det skulle vara någon fara att äta "vissa typer" av omega 3... Det lät liksom som att man som gravid bara skulle äta vissa varianter av omega3-kapslar.

Min kollega äter någon typ av "Mamma-omega3" från hälsokosten. Jag hade redan en burk hemma, så den har jag försökt äta av litet oftare än de sporadiska tillfällen som annars var mer normalt... Och då fortsätter jag nog med det. Äter man mycket fisk så tror jag att man klarar sig bra på det, men jag äter ju inte fisk, så jag tänkte att det kanske är bra att komplettera litet.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare