• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Just det ja, när jag ändå är inne på ämnet... Hur är det med färska räkor (det enda från vattnet som jag äter...)? Vet att när syrran var gravid så var räkor något som skulle undvikas. Men hittade inget om det på livsmedelsverket sida? Har det ändrats? Hoppas, hoppas att jag ska kunna fortsätta med smarriga räksmörgåsar

• Ore

Hmm, undrar varför syrran inte åt det. Och även mammas kusins tjej vet jag att hon plockade bort räkorna när hon åt ägghalva med räkor...

Men vad bra, ska nog åka och köpa en mumsig räksmörgås på vägen hem då

• Ore

Fresta på du, jag blir sugen...

Att barnmorskan poängterade 3 gånger redan i telefon att jag skulle avstå helt från alkohol hade jag lätt kunnat strunta i till förmån för ett litet glas vin eller så en lördagkväll.

Att maken inte vill att jag ska dricka alkohol medan jag är gravid är betydligt svårare att bortse ifrån...

• Ore

Mögelost, där är brieost också inräknad eller? *gillar brie*

• Ore

Mmm, och jag har heller inget emot bullen i magen, så jag ska försöka att inte klaga för mycket Lätt att avstå från både vin och brieost då...

• Ore

Oj Cicci, var inte helt problemfritt med flygresan alltså. Eller snarare med flygplatspersonalen

• Ore

Liten, koko: Också supergott att blanda i litet jordgubbar eller hallon tillsammans med bananen...

• Ore

Cicci: missade nästan ditt inlägg... Nej, jag är ju bara i sjunde veckan så det är inte inskrivning än på ett tag. Men jag ska på hälsosamtal hos BM på fredag. Jag är dock en sådan som hellre tar reda på allt i förväg, och bara får det bekräftat/dementerat.

Så BM kommer ställas mot väggen och få svara på frågor om träning, mat, vitaminer, omega3 och litet annat, från mig.

Är fetaost ok? Typ Arlas apetina? (ok inte riktig feta egentligen, men det är den som maken gillar bäst, och han tycker egentligen inte om feta...)

• Ore

Hmmm... Fetaost bort också, alltså. Attsingens, då...

Jaja, mixade soltorkade tomater är också gott i kalla såser. Och sweet chili-sås. Och jag får väl göra mer guacamole... Och aioli, och tzatziki... Får väl bredda mig litet, helt enkelt.

Äääälskar smulad fetaost och creme fraiche - världens godaste sås enligt mig. Särskilt på sommaren, till grillat kött och färskpotatis

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare