• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Tittar in här lite snabbt. Ska egentligen ha måndagsmöte kl 09.00 men hittills är det bara jag som har dykt upp. De andra ligger säkert i någon snödriva .

Ahh... trodde Telis hade hittat till någon spågumma och blev lite nyfiken. Skulle själv vilja att någon sade till mig att typ 2009 så blir du på smällen.

Annars så kan jag varmt rekommendera Barceolan i februari. Det är ju andra året i rad som jag åker ned och det har varit vår, strålande sol och ca 15 grader. Helt underbart! Igår låg vi på en brygga nere i hamnen och halvsov i solen. Suttit på uteserveringar och om kvällarna har man flanerat omkring utan att frysa.

På blodfronten så har jag nu fått min mens. Det jag fick i förra veckan var något annat. I fredagsnatt så drog det igång rejält ... hade ont och det kom ut klumpar. Idag när jag tog tempen var den även låg och jag blöder fortfarande en hel del. Känner mig ganska så säker på att det är slutet på det onda. Ska ta blodprov imorgon (orkade inte gå dit imorse).

• Lapinette

Vänta lite! Jag vet ännu inte om det här allt är över! Jag har ju även tidigare hoppats på att det varit nådastöten men så har det fortsatt. Fick ju även min mens i förra månaden och cellerna hängde ändå kvar. Men som sagt, jag är positiv då jag blött som en gris och då jag fr o m igår faktiskt inte har ont i magen för första gången på länge. Som sagt, vi får se vad blodprovet säger.

Tinga - det var redan nu riktigt ljust och varmt. När vi landade vid 19.00-tiden i torsdags möttes vi (jag + makens kollegas fru) att en stor röd sol som var på väg ned bakom bergen.

BS - det är tungt att gå ned i vikt när man till råga på allt är sjuk (förkyld). Själv går jag ned på sommaren då man oftast är friskare och kan röra på sig mer. Vintern är ju som gjord för att sitta hemma och äta något gott samt softa i soffan.

nenne - chanserna vid insemination ökar inte dramatiskt tyvärr. Av de tjejer som jag chattar med på IVF som alla gick samtidigt som mig på SH för inseminationer så gick samtliga vidare till IVF. Idag är det ca 6 av 10 gravida. Vi är några stackare som kämpar vidare.

AM - kanske hänger jag på imorgon (lunch). Måste bara vakna innan dess ... sitter här och är så jäkla trött.

• Lapinette

Det är ju så att inseminationer hjälper vissa annars skulle man ju inte försöka men om det inte funkat efter 3 försök säger dem att det inte är någon idé att fortsätta. Har en tjej på FL-tråden som gjort typ 6 inseminationer och det känns liter "over kill" medan man säger att upp till 6 IVF'er så har man samma chans.

• Lapinette

AM - vi har också mycket middagar hemma och tycker det är skoj att fixa och ordna med meny, vin och allt till men förstår att projektet blir desto större när man har barn.

• Lapinette

nenne - varför denna ändring i schemat?

Frejis - så klart det går vägen!

• Lapinette

nenne - trist att det blir IVF men samtidigt så ökar det ju chanserna!

• Lapinette

AM - de tror att hon kommer att tillkännage sin förlovning idag då hon har bokat möte med statsministern. Inget är bekräftat än och själva förlovningen äger inte rum idag.

Ego - trött, förkyld, legat vaken i natt igen (men denna gång pga förkylning) och jag har gjort min plikt dvs lämnat lite blod på SH imorse.

Vi får se hur jag gör med lunchen. Känner mig inte så pigg... Ikväll middag på F12, hade varit bättre en annan dag men vad gör man? Bara att åka hem och snofsa upp sig och pallra sig dit.

• Lapinette

Piggelin och gänget - tar gärna en lunch med er i augusti. Fast det kanske vi kan planera lite längre fram . Hoppas då det är ok att maken (stackarn) följer med och att vi pratar lite engelska.

• Lapinette

Mugglan - självfallet så försöker vi cynka en lunch med allihop som vill och kan. Jag har för mig att vi kalla ÄL för eggplu i min familj . Vi har lite egna namn på saker och ting.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare