• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Hur i helsike stavar jag??? Synka ... med C?!

• Lapinette

Blivande Fru - trist med makens simmare, stor kram till er båda! Hoppas nu inte väntan på IVF kommer att kännas oändligt lång. I Stockholm är landstingskön 1,5 år! Det är därför så många av oss här inne har gjort privat istället.

En fråga, insemination var inget som de rekommenderade? Har hört att det är en bra metod om simmarna är dåliga. En kollega till mig gjorde inseminationer då hennes fd makes simmare var kassa och de har idag två söner. Fast det kanske beror på vilket fel det är på simmarna?

• Lapinette

Blivande Fru - då förstår jag varför ICSI är det enda alternativet.

Ego - den snälla, nya läkaren på CvL ringde precis mig! Jag som trodde svaret skulle ta typ 2 dgr (som tidigare). Mitt hcg har gått ned till 20!! Visst, jag hade hoppats på 0 men just nu är jag ändå glad över mina 20. Hade 49 för 11 dagar sedan. Han sa att ja, det kommer nog ut vid din mens ... men den har jag ju nu??!! Berättade även att jag numera kan gå utan smärta (sen i söndags) och att att jag har blött och haft ont från och till sen den 14 feb men sen i helgen så har det varit pga min mens.

Snacka om intresseklubben antecknar!

• Lapinette

Får väl fira min 20 i hcg ikväll på Fredsgatan !

• Lapinette

Kan tyvärr inte riktigt ropa "tjohooo" än då det inte är nere på noll. Ny kula får bli när gravtestet förhoppningsvis visar minus om två veckor.

Här vankas det semlor!

• Lapinette

Oj här var de bullar och förlovning! Har ätit min semla (svenska varianten) och tittat på youtube med övriga personalen.

• Lapinette

Tyckte det hela var jäkligt stelt och konstlat och visst borde man lärt sig vad man ska säga lite bättre än att sitta och titta ned stup i kvarten?

• Lapinette

Sportlov i Stockholm alltid vecka 9 (dvs NU!).

• Lapinette

Betalar man privat (vilket jag antar att de kommer att göra) så är det inga köer. Och jag lovar att hon blir på smällen innan mig! (vilket inte säger så mycket)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare