• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten - receptet låter onekligen väldigt likt det jag har.

• Lapinette

Liten - det funkar säkert bra utan sprit. Själv är jag inte heller mycket för sprit i desserter men faktum är att jag t o m häller i mer konjak än vad som bör och sörplar i mig desserten utan några som helst problem .

• Lapinette

Tror jag ska prova Telis fruktsallad med amaretto i helgen. Maken köpte Amaretto på en av sina resor i höst enbart för att jag skulle testa den efterrätten och än har det inte blivit av.

• Lapinette

Hallonsorbet ... det har jag inte provat än. Dock glass med hallon eller grädde med hallon.

• Lapinette

Apelsin tror jag någon av tjejerna på den andra tråden har provat.

Attans ... min hjärna har mentalt tagit Sportlov med resten av barnen i stan. Har så svårt att koncentrera mig på jobb denna vecka (obs, mer än vanligt ska jag nog erkänna).

• Lapinette

Sjögång och apelsin/choklad??! Mitt minne av den kombinationen är de där jättegoda smala chokladbitarna man köper i Provence med choklad i mitten. Har tidigare inte varit något fan av choklad i kombination med frukt.

• Lapinette

Shit, med apelsin i mitten ska det ju vara.

• Lapinette

Passionsfrukt har jag främst till vit choklad, gör ibland en vit chokladmousse och skrapar då passionsfrukt över.

• Lapinette

Ja, jag börjar bli hungrig. Ska nog ta lite te och en kiwi. Ikväll väntas blodpudding (maken är i Paris) .

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare