Barnkarusellen snurrar vidare
Liten - receptet låter onekligen väldigt likt det jag har.
Liten - receptet låter onekligen väldigt likt det jag har.
... fast konjak och inte likör.
Liten - det funkar säkert bra utan sprit. Själv är jag inte heller mycket för sprit i desserter men faktum är att jag t o m häller i mer konjak än vad som bör och sörplar i mig desserten utan några som helst problem .
Tror jag ska prova Telis fruktsallad med amaretto i helgen. Maken köpte Amaretto på en av sina resor i höst enbart för att jag skulle testa den efterrätten och än har det inte blivit av.
Hallonsorbet ... det har jag inte provat än. Dock glass med hallon eller grädde med hallon.
Apelsin tror jag någon av tjejerna på den andra tråden har provat.
Attans ... min hjärna har mentalt tagit Sportlov med resten av barnen i stan. Har så svårt att koncentrera mig på jobb denna vecka (obs, mer än vanligt ska jag nog erkänna).
Sjögång och apelsin/choklad??! Mitt minne av den kombinationen är de där jättegoda smala chokladbitarna man köper i Provence med choklad i mitten. Har tidigare inte varit något fan av choklad i kombination med frukt.
Shit, med apelsin i mitten ska det ju vara.
Passionsfrukt har jag främst till vit choklad, gör ibland en vit chokladmousse och skrapar då passionsfrukt över.
Ja, jag börjar bli hungrig. Ska nog ta lite te och en kiwi. Ikväll väntas blodpudding (maken är i Paris) .