• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

BS - Låter hemskt jobbigt med Iris trots(?). Är ju inte där själv ännu, så det är svårt att råda.

• _koko_

EA - Shhh, säg inget till maken, men det är få antibiotikasorter som man inte får dricka alkohol samtidigt med, och vanligt penicillin är inte en av dem! Däremot kanske man inte är så sugen när man är sjuk förstås.

Lappis - Ja, det är mysigt faktiskt, helt klart. Men en hel del underhåll också, inte bara myspys som det kan låta ibland.

EA - Minns faktiskt inte vad de gröna tomaterna heter (har bara odlat dem ett år), men jag TROR inte det är samma sort som på länken...

• _koko_

BS - Åh, jag har ett foto nånstans på de morötter jag sådde första året, måste nästan leta reda på det och skicka till galleriet... De är helt sanslöst missbildade!!!

En konstig grej jag lärde mig den hårda vägen är att sallad inte gror om det är över 20 grader i jorden! Står på påsen, men inte läste jag det...

• _koko_

EA - Jag är alltid avundsjuk på sånt andra odlar, men man kan ju inte ha allt i sin egen trädgård... Det är bara att svinga sig över staketet till grannen någon sen kväll när de sover och skörda, och sen är det bara att skylla på rådjuren och hararna.

• _koko_

Får skriva mer i morgon bitti, nu vill jag bara säga: lycka till AM!!! Om det nu inte redan hänt något förstås...?

• _koko_

God morgon i tråden!! Helt galet, det tar en kvar för min dator att starta upp helt... Tur jag bara stänger av den över helgerna, och att det är NÄST SISTA DAGEN IDAG!!! Tjohooo!!!

Nu ska jag försöka komma ihåg allt jag var för trött för att kommentera igårkväll...

nenne - "Grattis" till blödningen, synd på kläderna... Undrar om inte du frågade mig något om min nedreglering som jag glömt svara på? Minns inte riktigt vad det var, men jag chansar. Jag tog sprutor (en i månaden), med samma effekt som nässprayen, i 4 månader innan jag började spraya. Så min nedregleringsblödning kom redan i januari men conny blev ju först till på första maj. Jag blödde dock mindre än vanligt har jag för mig nu när jag funderar lite mer på det, fast jag tog första sprutan i början på mensen och inte dag 21 (eller när det nu var) som ni andra.

Anyway... Hoppas du får börja spruta tidigare, förstår att det känns drygt att vänta över en vecka till!!

Lappis - Inte igen. Du har haft nog med smärta för flera år framöver redan. Hur känns det i övrigt, har du fått prata av dig med maken?

vickan - Skönt att du fått ta farväl nu och att talet gick bra.

telis - Vilken SJUKT god tårta det låter som, måste provas!!! Antecknar även jag EAs tips med "gräddkant".

nenne - Äntligen har ni fått hem nancy!! Blir avis, vi har tre veckor kvar. För JA!!! Vi har också äntligen hittat en kisse!!! Skickar en bild till galleriet, som du såklart också måste göra, vill se ocisen!!!

sweet - Ditt nya jobb verkar sjukt coolt tycker jag också, men trist förstås att kollegorna inte är några underverk. Men det kan ju räcka med en faktiskt, och det verkar du ju ha hittat iaf.

Cicci - Var är du? Har du överlevt helgen?

Kramar till alla och spänd Hector-förväntan de närmaste dagarna!!

• _koko_

Ja, just det, ny tråd!!! Tur att tågjäntan har koll.
    Telis, tycker som nenne att du ska göra starten!!

• _koko_

Nenne - Först: Nyinflyttade katter ska helst hållas inne i åtminstone två veckor innan man börjar släppa ut dem, annars är risken stor att de inte fattar var hemma är och går vilse.
    Sen: Hahahahaha, det där hade jag glömt... Kattungar är ju sjukt pigga och leksugna på nätterna - det är ju då de jagar... Tår som sticker fram ur täcket brukar vara väldigt populära, minns att jag hade rivsår på fötterna rätt länge när våra förra kissar var små... INTE skönt!

• _koko_

Ja, just det, VAKat har jag också gjort en massa (och kallade det just så också - fast officiellt jobbade jag ju hemma förstås )

Liten - Trist för maken att ha feber just denna helg när det varit så härligt ute!

• _koko_

nenne - Ahaaa! Ja, vi försökte med sele på vår lillkatt när vi bodde i lägenhet också, och gick ut med henne på gården. Hon skakade som ett asplöv och HATADE det!!! Observera att det är samma katt som nu fångar/dödar fullvuxna råttor och skator...

MSW - Japp, det är en alldeles speciell blandras. Gråbeigespräcklig, ev kommer han bli lite långhårig, gissningsvis har han nämligen en norsk skogkatt som pappa.

Hej frejis!! Hur går det med magen, har du blivit nå' tjock (jag vet att du säger det själv, men på riktigt)?
    Jag är olika tjock olika dagar, lustigt. Måste ju bero på hur han ligger.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare