• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore - det är bara drygt ett år tills de gifter sig ... och sen kan hon ju får barn när som därefter. Vi har ju försökt i 3 år (snart) utan något resultat *SUCK*.

• Lapinette

Ore, känner pressen ... måste på 2 år hinna klämma ut en unge?! Hur ska det gå när jag inte har lyckats på nästan 3 år!!! Hinner ju inte fram i adoptionskön tills dess.

Sötsug med eller utan träning är densamma för mig ... ganska så liten. Har aldrig varit någon godisråtta men bullar och tårtor tackar jag inte nej till.

• Lapinette

Här blir det lite glamour ikväll när rödsnuvad liten kanin ska äta på F12. Måste hem och pudra näsan och ta ett franskt dunderpiller innan jag slirar dit.

• Lapinette

Skulle helst vilja krypa ned under täcket och zzzz..zzzz..zzz men, men.

• Lapinette

Babysim verkar trevligt! Min kollega berättar gärna om de framsteg hennes dotter gör på simskolan ... hon är dock lite större och har gått från babysim till simskola eller ska man kalla det simlek för det är vad det handlar om.

• Lapinette

Liten - min fd chef opererade ögonen för en så där 10 år sedan och han blev nöjd. Har visserligen inte träffat honom de senaste 5 åren ... men de första 5 verkade funka bra.

nenne - skickar kramar och förstår att det känns hopplöst. Jag ger emellanåt upp men konstigt nog så finns hoppet där bak i huvudet trots alla nitar man dragit. Jag siktar hela tiden in mig på nästa, nästa och ... så nästa försök. Sen har vi adoption som en back-up plan och den kommer onekligen närmare och närmare.

• Lapinette

Jag är här! *vinkar till omsan* men försöker samtidigt koncentrera mig på annat (vilket går jättetrögt).

• Lapinette

Liten - har ätit en helt suverän middag på F12 för en så där 8 år sedan och den var så speciell då det var min första avsmakningsmeny samt att vi fick sitta i vinkällaren runt ett stort bord med en kandelaber i mitten. Den kvällen/middagen ligger i en klass för sig.

Igår så skippade vi avsmakningsmenyn då vi precis åt en 8-rätters nere i Barcelona (Cinc Sentis). Denna gång blev det istället en "vanlig" 3-rätters. Allt smälte i mun utom min efterrätt som var ett felval ... makens var såååååååååå mycket godare men jag valde inte den pga kaffet som som skulle finnas med (jag drickar och äter inte kaffe).

MEN ... fortfarande så finns mina favoritrestauranger nere i Frankrike.

• Lapinette

F12, Lux och gänget är absolut en smakupplevelse men ibland tycker jag det känns lite väl konstlat och stelt. Det är bara därför jag har en annan middag som favorit. En middag som helt och hållet följde mina favoriter i matupplevelse och med ett himmelskt vin. Inte alls någon symfoni av 8-12 rätter med tillhörande vin men ändå en sån där middag där jag bara satt och sa mmmmmmmm.... med ett stort leende på läpparna. Pratade med maken om det igår och vi har olika favoriter men båda i Frankrike. Han går ytterligare ut gällande helhetsupplevelsen och väljer en restaurang som är så mysigt inredd och där artister brukar uppträda (sjunga soul) på helgerna.

Oj, ursäkta min långa nonsens inlägg.

• Lapinette

Liten ... kan du inte skicka länken? Ja, vi var ju med i en bröllopstidning som kom ut i januari. En så där nästan 3 år efter bröllopet. Kändes lite skoj så jag köpte tidningen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare