Barnkarusellen snurrar vidare
Så klart du har tur i kärlek Liten!!! Så tänker jag jämnt när jag inte vinner.
Så klart du har tur i kärlek Liten!!! Så tänker jag jämnt när jag inte vinner.
Izzie - CvL säger att vi nu ska lägga skiten på hyllan (kanske inte bokstavligen) och så tar jag ett nytt test om två veckor som förmodligen/förhoppningsvis visar negativt. Får jag ont ska jag självfallet höra av mig.
Min grannes kommentar när vi kom ut på gatan var "japp, inte var det några +5 grader idag!" Jag har inte följt vad tidningarna har sagt men förstod att han lästa någon prognos någonstans som inte höll vad den lova. Innan denna kommentar frågade han mig vad potatis och purjolökssoppa heter på franska? Trodde han ville veta vilket vin man skulle dricka till den då han normalt alltid diskuterar alkohol med mig ... undrar varför??!!
Telis - härligt att allt såg bra ut! Vet inte om jag sagt det min vi har en ÄD-ruvare på FL-tråden just nu.
Slalom i bikini kan göra lite ont ... om man ramlar.
nenne - dina nattsvettningar låter annars som något som din akupunktör kan hjälpa dig med. Stackars, stackars, lillkillen. Hjärnhinneflammation och vara så liten.
EA - håller tummarna ... det låter onekligen plussitivt!
Var precis inne på FL och såg att tjejen som gjorde ÄD testade positivt imorse!!! Helt fantastiskt ... men snart är jag den enda kvar på den tråden som inte blivit gravid (jag + 2 tjejer till ... en efter, en har lyckats med sina IVFer).
Min förra akup. fick mina ögon att sluta svämma över så fort det blåser lite eller är kallt ute. Dock har det precis börjat komma tillbaka. Men under 4-5 månader har det kunnat vara orkan och inte en tår har kommit. Känner nu att jag verkligen behöver sätta igång med akup igen.
Själv låg jag och läste adoptionstidningen häromkvällen och kände hoppets låga börja lysa. Har ju snart stått 1 år i kö och vad har jag under den tiden lyckats åstakomma? 1 utomkvedes och ett ett segdraget helvete.
Njurbäckeninflammation - då har jag legat i över 40 grader i feber i fosterställning med enorma smärtor i rygg/mage.
nenne - vi har gjort nada gällande adoption förutom att betala in årsavgiften. Har hela tiden skjutit på det där med utredningen och just nu ligger det en påminnelse att ta tag i detta i höst. Först ska man ju gå en obligastorisk utbildning och bli utredd så det lär dröja innan vi behöver välja land etc. Vad jag har läst så är köerna 3-4 år just nu.
Telis - trodde alla fick så där förbenat ont (som jag haft två gånger) när det gällde njuren. Har fått lega på sjuhus och varit helt väck.
Kängu - köerna blir bara längre och längre. Vi skulle ha ställt oss i kö så fort vi började med våra utredning 2007. Det kostar bara några tusenlappar. Först så ville maken inte diskutera det alternativet. Han tyckte jag var pessimistisk som inte trodde på IVF men när den första IVF'n inte funkade så var han mer öppen för diskussion. Men så sköt vi på det hela tiden, tänkte nästa gång (IVF) så funkar det säkert.
nenne - är du säker på att du haft din mens eller är du sjuk?