Jag kan nog både lördag och söndag... Återstår att se om jag känner någon längtan att springa, dock. Har en känsla av att om jag är gravid skippar jag gärna 21 km asfaltslöpning. Brukar ha för ont de sista 5-6 kilometrarna för att ha ett riktigt trevligt minne, så de senaste två åren har jag inte sprungit.
EA: Jag tycker också det är befriande att slänga saker. Maken har jättesvårt för det... Jag fick t.ex. inte slänga en omaka sko, som han inte hittat makan till varken under senaste flytten eller den innan. Jag ifrågasatte om en person som tränar max 6 gånger om året verkligen behöver ha 6 olika träningsskor, särskilt med tanke på att jag som tränar 6 gånger i veckan bara kommer upp i fem olika skor. Särskilt som de flesta skorna var åtminstonde tio år gamla...
Och mitt favorithatscenario: Ett intorkat limstift... Hans åsikt var att det kanske inte var torrt rätt igenom, och när han vill ha ett limstift så kunde han pilla bort det torkade och kolla. Jag lovade dyrt och heligt att åka iväg och KÖPA ett nytt till honom, akut, den dagen han behöver ett limstift...
En mindre trevlig egenskap hos honom, han har ärvt det från sin far (som t.o.m. är värre...)