• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

En kollega till mig (en av mina favvokollegor) kom tillbaka från ett års mammaledighet igår. Gratulerade till bröllopet och så, och så konstaterade hon att "jaha, det kanske blir barn snart då... Jag ska minsann hålla kolla på dig..." Oj vad jag ville säga att "jag hoppas att jag är gravid nu, men vet inte"... Fast det får vänta ett tag till. Lillasyster är den enda som vet att vi försöker...

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 15:10:07 följande:
    Lysknapp på magen!!!!
    Ja hur går det med den idén? Lysknapp som visar en färg när det är dags för ÄL, och sedan släcks, för att sedan lysa en annan färg så att man direkt får svar på om det tog sig eller inte...

Behöver vi leta efter någon upfinnare som vidareutvecklar detta, måntro...?
  • Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 15:09:44 följande:
    EA&MJ skrev 2009-02-06 15:08:05 följande:
    jo fast han vet att vi håller på och försöker (säg dem som inte vet, suck...) så man tycker ju att han borde hålla käft.
    Ja, vet han borde han knipa igen...
  • Ore

Liten: Doris är en väldigt trevlig liten fisk, tycker jag... Så det kunde varit värre

Men jag förstår den frustrerade känslan. Har glömt en massa försäljare på jobbet, men då är det inget pinsamt att fråga igen, om man bara träffats som hastigast...

Värre då med kollegor från andra länder...

• Ore
    Piggelin1 skrev 2009-02-06 15:27:48 följande:
    Vem är Doris???!
    Har du sett Hitta Nemo?
  • Ore

Hmm... Om maken bara kommit hem en kvart tidigare igår, så att jag inte hade hunnit bli så nästan sovande som jag var, så hade vi nog haft den frekvensen på en dag...

Fast så är det ju inte varje dag då...

Nä, nu tänker jag skita i vad det nu var jag känner att jag borde gjort idag på jobbet, men inte kommer ihåg (apropå bra minne då, så glömmer jag grejer jag ska göra...) och ÅKA HEM!!!

Ha en härlig helg allihop!

• Ore

Nja, det var ju bara nästan... Och vi måste ju "öva" litet!!!

• Ore

Liten: Uppehåll henne allt du kan är du gullig, jag vill vansinnigt gärna att hon missar mig nu (men det är jag ju inte den enda här som vill...)

• Ore

Godmorgon!!!

Iiih, det ilar i mina bröst. Har gjort det flera gånger nu... Symptom? Gaaaah, vad jag vill plussa. Kanske har ett inbillningssymptom???

Men jag SKA inte testa...

Ska gå och baka litet fika till dagens husbyggare (vi har fått litet förstärkning)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare