• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Och är quinoagröten skitäcklig så kan man använda grynen och göra sallad på dem istället. DET är i alla fall bevisat jätegott!
    Nu blev jag så hungrig av allt matprat att jag måste gå o ta en näve nötter ...

• fru AM

Och jag tänker på när jag och ex-ex-sambon hade bakmaskin i början av nittiotalet. Där hällde men torrjästen underst, packade mjölet ovanpå och hälde sist i vätskan. Lät den baka förtidsinställt över natten. Med det resultatet att vi vaknade till en halv dags rengöring av köket då degen oftast jäste över och kröp ner på bänkskiva och golv ...

• fru AM

JAg kan säga att jag INTE ska äta ostkaka till middag. Smällde i mig en till lunch och det var inte gott. Men det var det som jag hade hemma. Har en "ligga i soffan och vila mage-dag" idag ...

• fru AM

JAg kan säga att jag INTE ska äta ostkaka till middag. Smällde i mig en till lunch och det var inte gott. Men det var det som jag hade hemma. Har en "ligga i soffan och vila mage-dag" idag ...

• fru AM

MEN det är ju fredag! Take-away-middag för oss!

• fru AM

Men en HEL ostkaka blir äckligt i längden ... Kanske får jag skylla mig själv som prompt skulle äta upp
    Nä nu ska jag gå och lägga mig på soffan igen! Trevlig helg på er alla! Kram

• fru AM

Hej - vad kul med en ny i tråden! Välkommen Snaily! Du och Vickan kan ju ha skobytarträffar Själv har jag ju bara 40 ...

Har tillbringat kvällen i samkväm med ett gäng brandmän ...! Det började plötsligt lukta bränd plast i sovrummet (nej - ingen skenande vibrator!) och efter fem minuter var det blåljus och sirener utanför. Det var ett kontor två trappor längre ner i huset som hade drabbats av lysrörsbrand! Jätteläskigt! Tur att någon var där och upptäckte det ... Annars hade vi legat pyrt till så att säga ...

Väldigt OT detta inlägg - men kanske lite spännande. Nu ska jag sjunka ner i soffan och klappa magen och maken.

Vi ses snart i tråden!

• fru AM

God lördagkväll! Har just avnjutit en liten ihopslarvad gryta med god sallad till, vinkat av maken som skulle gå och handla till vår söndagsmiddag imorgon samt är nu utkörd ur TV-rummet av Livia som måste vara ensam när hon står framför TV:n och gör nr2 ... Så då hamnade jag här!

Det ser ut som om du är online BS? Visst brukar du gå på Stadsauktioner ibland? Har du varit på visning denna helg? Vi ska försöka hinna gå imorgon (därav den sena lördagskvällsprovianteringen) ...

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-22 12:49:31 följande:
    Skor: Storlek 41, wow... Själv har jag typ 36-37... Vilket jag för det mesta gillar, utom när jag ska ha skor på jobbet (med stålhätta)
    Oj vad jobbar du som!? (De enda jag vet som har stålhätta är skinheads? ...)

Brandmännen var väldigt trevliga - tror inte min make låtit mig springa iväg och prata med dem alldeles själv om jag inte hade haft en rejäl bulle i ugnen

BS: Allt vi skulle kolla på på Stadsauktioner var fel, fult, skruttigt ... Sedan åt vi en macka och drack kaffe och tog en ny runda och hittade i alla fall några saker att bjuda på ... Fortsättning följer ev ...
  • fru AM

Hej alla! Liten - jobbigt med magsjuka! Om någon i familje får det igen bör ni nog gå till doktorn!?

För alla som vill bli lite barnavskräckta kan jag meddela att jag denna vecka kommer vara hemma med Livia som fått SVINKOPPOR! Svinäckligt ... Blåsor och sår runt munnen som smittar som sjutton och som måste tvättas med alsollösning hela tiden. Måttligt populärt skulle man kunna säga. Dessutom måste alla nappar kokas hela tiden, örngott och handdukar bytas varje dag. Hade jag inte bacillskräck innan så får jag det väl nu ... För det är just bakterier och inte virus. Hoppas nu bara att dagis håller efter så att de skickar hem alla barn med liknande symptom för annars kan man få det hur många gånger som helst (eftersom det är en bakterie). Uäääk! Lyckades dessutom bli osams med maken om vem som skulle ta vabbandet idag (jag har en del att göra klart innan man går in i bebiskoman). Han sa: Jag tar förmiddagen - och sen gick han iväg på ett "kort frukostmöte" och har fortfarande inte kommit tillbaka. Grrr.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare