• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Lapinette skrev 2009-03-13 13:26:25 följande:
    Nyckelpigor är söta och så gillar jag det franska namnet coccinelle. I övrigt är jag livrädd för hajar!
    Söta ... ja men ELAKA!

Hajar är hemska också.

Nenne: bra namn!

NU gick målaren! Nu är hallen officiellt klar (tills maken kommer hem och går igenom arbetet med lupp och sedan börjar peka på små fel ... Men än så länge är jag lycklig!)
  • fru AM
    muggles skrev 2009-03-13 13:53:38 följande:
    Det är fler människor som dör av bin än av hajar i Australien varje år...
    Och hur många som dör till följd av nyckelpigsangrepp är okänt ...
  • fru AM

Men muggles har väl fått order av gyn att vänta en månad innan de skjuter skarpt (kopparjonerna)?

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-13 14:10:52 följande:
    uuuh påminner mig om en sommar på Öland där det var total nyckelpigeinvasion. De var verkligen ÖVERALLT i miljontal! Och bets gjorde dom.
    Det är ju det jag säger! När ska ni börja tro på mig?

Nyckelpigor är ondskan personifierad!

Nu ska jag gå och hämta Livia (som påstår att hon numera heter Charlie och är en "TOOR POKKE" (stor pojke) ...?!!!)
    Och så ska jag köpa två liter grädde till helgens potatisgratäng för 20 pers ...

Go' eftermiddag!
  • fru AM

När det gäller småkryp vill jag nog ändå slå fast att HUVIDLÖSS är det värstavärsta.

(Nenne: haha - myrstackarna!)

• fru AM

Vännerfan: Hej! Har du sett Mios vitrinskåp?:
    www.mio.se/Sortiment/Forvaring/BokhyllorSkap/Folke/

Ettnågot för litet men snyggt och stilrent finns här:
    www.nilssonsilammhult.se/hyll.html

Telis: Hej och välkommen hem till Stockholm! Tänk jag hade helt missat att du åkte iväg utan maken! Förstår att du saknat honom. Måste ge dig en eloge för din lilla reseskildring. T o m jag som är hopplös på skidor blev sugen på att åka till din by!

Hej alla andra också och stor kram till alla som vill ha och extra stor till dem som känner sig ynkliga!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-16 10:28:15 följande:
    Jaha, träffade grannen när hon skulle gå till dagis med deras 1-åring och vad ser jag ... hon är gravid IGEN!!! Våra grannar får barn stup i ett. Den under, den mitt över och så den här som vi har vägg i vägg som snart är inne på sin andra sen de flyttade in 2 år sedan.
    Vilka frögurkor! Vi träffade en av Livias dagiskompisar i parken igår. JAg hade hört att hon skulle få lillasyskon nu i april. Vad jag inte viste var att hon redan har en 5-årig storasyster samt en 1,5-årig lillebror ... Så snart har de en 5-åring, en 3-åring, en 1,5-åring och en nyföding. Kan inte säga att jag är avundsjuk på det intervallet. JAg och maken lovade varandra att tänka på den familjen om vi tycker vi får det jobbigt med två små ...
  • fru AM
    FruCicci skrev 2009-03-16 11:06:04 följande:
    fru AM skrev 2009-03-16 10:52:18 följande:HA HA HA, lillebrodern går på Victors avdelning, jag och hans mamma skolade in samtidigt. Jag var helt paff när hon berättade att de skulle ha nr 4! SÅ TÄTT!Hon sa att de inte kände sig "klara"....
    Haha! Till mig sa mamman (eller om det var pappan) att "det inte riktigt var meningen ..."
  • fru AM

"Inte vara klara" är kanske en vacker efterhandskonstruktion också ... Pappan förevisade stolt en holländsk storfamiljcykel med plats för minst fyra barn i en stor låda framtill (som en flakmoppe ungefär - fast med högre kanter)

• fru AM

Liten: härligt med slottsweekend! På Yxstaholm hade jag och maekn vårt första slottsäventyr tillsammans. Det är verkligen vackert. God mat vill jag minnas också! Vet du var ni bor?

Träffade Cicci utanför dagis i morse - hon åker vid 14 idag till Dubai. Här i det regngrå är man lite avis! Fast resan dit verkade lite jobbig ... framme vid 3 inatt. Cicci, kikar du in så återigen: lycka till!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare