-
My GOOOOD!!!!! Var hade du moppen, undrar jag då? (nej inte Vespan)sweetstreet skrev 2009-03-04 14:12:01 följande:Telis!Hahahahaaa! Oooooooooh!! NATTLINNET HJÄLMEN OCH DAmmsugaren som en boa kring halsen!!!!Wiiiipppiippiddipppidddiiiii!!!!!!Vilken syn!!!
-
Eller hur! Jag förklarade läget om hur den "ska" vara men han bara hummade ointresserat och bytte ämne.sweetstreet skrev 2009-03-04 14:12:47 följande:Vadå ingen koll på tempen??antingen är den väl hög eller så är den låg??????Hur svårt kan det vara???
-
Jag hade en telefontid nästa fredag. Ingen ny tid inbokad men jag vet att han rpatade om att jag skulle lämna biopsi och några prover på fastande mage men vet inte på vad. Små gula gubbar har också små hjärnor så det står väl 1-1 nu.Lapinette skrev 2009-03-04 14:14:16 följande:nenne - något är ju knas med din kropp och din höga temp visar det absolut. Typ en infektion (jag har ju tidigare undrat om du varit sjuk ... jag kanske inte had så fel ändå). Hoppas du får mer och klara besked gällande järnet. När skulle du dit (du vet kaniner har små hjärnor... minns inte)?
Sweetie
Jo jag vill veta. HAHAHAHAHHA! -
Han tog pulsen och frågade int eom tempkurva men jag var ju förberedd efter allt jag lärt mig av dig så jag hade fixat ett diagram (nu ljög jag, maken fixade) i excel och skrivit ut. Han tyckte ju inte det såg så bra ut men... Tja, nej jag känner mig inte särsklit sjuk. Visst, just nu har jag ju fått snuvan tillbaka och känner mig trött i huvet (naturligtvis eftersom jag äntligen bokat in första spinningpasset in ages). Jag sover bra men kan ju sova hur mycket som helst utan problem.Lapinette skrev 2009-03-04 14:15:46 följande:nenne - din nya akupunktör tar han/hon puls och ber om att få se tempkurva?
-
Men det är ju faktiskt hur intressant som helst, jag längtar tills jag har gått några gånger så jag kan se om det händer något!Lapinette skrev 2009-03-04 14:17:15 följande:Som ni märker har jag helt snöat in på tempkurvor och akupunktur (sen i höstas) men det är för att jag märker sådan skillnad ... dock har jag inte blivit gravid men jag kan tänka mig att fortsätta gå enbart för välbefinnande (men då hos min gamla där jag fick ligga och sova ).
Tänkte på dig när jag låg och frös att jag gärna hade slumrat till jag med. -
Jag tänker så det knakar men kan inte komma på något knasigare än hjälm, nattlinne och dammsugare.
-
Jag kommer inte ihåg allt han sa men det var ju levern, mjälten och njurarna. Men också att man delade upp kroppen i tre zoner och jag hade problem i den översta, från magsäcken och uppå (där även levern räknas in). Och det stämmer ju: magontet som jag sökt för, lungorna som jag röntgat, inflammationen i bröstkorgen som jag har och levern som ev tar stryk av det höga järnvärdet. Lågt blodtryck och frusen. Så han ville öka energierna i blodcirkulationen, fixa till levern och min höga temperatur.
Visst vred din förra inte på nålarna? Wooaahh vad det kändes nu! Förrut tyckte jag det mest sved och brände till men det här kändes mer som att slå i enkelstöten (eller heter det änkestöten?) eller borra i en tand och komma åt en nerv. -
Ore
hahaha lägg in ett autosvar också på mailen! -
Grodan
wooaah läskigt med lillgrodan bland sladdar, nålar och ström *picture in my had - young Einstein*
På tal om tvillingvagnar. Fanns det förr (till andra än just tvillingföräldrar, såklart) eller är det en ny grej? Kommer inte ihåg att jag sett någon sån förrän på senare år. Folk fick väl barn tätt förr med. Eller kunde barnen gå själva längre sträckor då? -
fru AM skrev 2009-03-04 15:15:41 följande:
Nenne: i alla fall när jag var liten (ca 100 år sedan) fanns det sittbrädor som man monterade på liggvagnarna. Där fick syskonen sitta och vingla. De är inte tillåtna idag. Och så fanns de där trevliga långskeppen där barnen satt mittemot varann och kunde konversera (gick visserligen inte att åka buss med men i alla fall).*pling*
jaa kanske det var så! Sittbräda känns bekant (i beige galon till den fina bruna manchestervagnen, kanske?) Jag minns inte. jag var ju den som fick åka vagn eftersom jag var yngst. Men de bilder vi har så går syrran bredvid. Hon är iofs två år äldre än mig.