Barnkarusellen snurrar vidare
Trevlig helg hörni - hinner nog inte in mellan fika och frisör.
Trevlig helg hörni - hinner nog inte in mellan fika och frisör.
muggles - precis som jag gjorde. Inte för jag har mycket till frisyr, men ändå.
Nu kommer kakorna - receptionens tur att fixa och det bådar gott, smaskigt o hembakt.
Vickan - kramar! Väntat men jobbigt ändå. Skönt med vänner att dela sorgen med.
Gosnosen - kramar till dig med. Hoppas det blir er tur snabbt!
Page - vet inte heller vad jag ska säga. Tyckte du var otroligt sympatisk att prata med. Men så är väl jag kanske också en sån person som alla inte klickar och blir tjenis med från början. (om det nu är nåt att le om)
Har i alla fall haft en mysig helg med lilltjejen. Maken var borta i lördags, och sov bort förmiddagen igår. Vi ägnar oss fortfarande åt säng-sanering för lilltjejen på mornarna. Hoppas att det ska ge sig snart. Hon är ju kanonpigg i övrigt.
Undrar för övrigt om det är ett drag av vårtrötthet och allmän trötthet efter alla sjukdomar - men all lust (till det mesta inkl maken) är bortblåst. Jag tänker bara en massa neggiga tankar om mig och honom och vårt liv och jobbet och allt i allmänhet. Blä! Måste hitta en uppåtgående spiral snart istället. Eller - hur skapar man sig en sån? Kanske inte bara ska sitta o vänta på att bra saker "ska hända"? Lite känsligt att prata om hemma också...
BS - krya på dig! Hoppas dunderbacillen snart förverkat sitt dunder.
koko - njut! Men jag håller med om att det kan vara svårt. Tiden med familjen drömmer jag om egentid. När jag väl är själv så längtar jag efter dem. Behöver nog vara själv lite mer...
Muggles - jo, visst pratar vi om att jag inte har lust. Men jag håller inne med en hel del negativa saker som jag funderar ut om honom, när jag går själv och ältar. Inget blir ju bättre av att han får höra sånt som jag tänker ut för att jag är missnöjd med mig själv och mitt liv. Allt skulle nog inte bli bättre för att han tränade och blev mister universum med årets kock-talanger och lite Ernst-pysslighet i kombination med Fred Astaire?
Men så funkar ett neggig Liten-hjärna.
Nu är i alla fall ny slottshelg med barnvakt bokad. Hoppas vi alla är krya då. Behövs verkligen.
Muggles - prata är nästan alltid bra. Försöker hålla inne med det mest okonstruktiva. Kåt glad o tacksam - jo, önskar ju att jag vore det.
Är det förresten mest kvinnor som funderar över allt sånt här?
Jag får anta att jag känner mig extra nere då jag var krasslig under ÄL och inte fick det kåta uppsving jag så väl behövde. Bättre lycka nästa gång! Ska försöka vår-peppa mig lite tills dess, och kanske peppa igång maken med. Han ska ju börja jobba snart, och kan inte såsa omkring i mysbyxor så länge till. *YES!*
Håller mer FlyLady här - att jag blir effektivare och piggare färdigklädd än mysklädd.
Nenne - applåder för den fina kurvan. Och skönt att det sätter igång snabbt nu!
BS - har inte hört något speciellt om Budapest - men har också fått intryck att det är en "mysig" stad. Kanske en sån man flanerar i, tar sig en öl på café, äter gott o billigt. Måste finnas massor med tips på nätet, typ lonley planet eller nåt.
MSW - du skulle inte kunna tipsa om vad du ger sonen för att få upp honom i vikt?
BVC ville börja kolla Mindre mer regelbundet igen efter dålig viktuppgång. Det kvittar visst hur mycket smör vi stoppar i maten. Måste få till mer hemgjord mat tror jag - den känns mer energität. Men då pillar hon ju i sig mindre istället, jämfört med den såsiga burkmaten som hon fått nu när hon var dålig.
Tack kokisen.
Gonar mig i omtanken från er alla. Ni är fantastiska att ventilera med.
Nu är i alla fall slottshelgen bokad - Södertuna igen. Mammas kusin som jobbar i bokningen fixar ett rum med sjöutsikt. Sist fick vi uppgraderas till gemak för det fanns ledigt.
Många små solstrålar letar sig in under manteln idag. Härligt!
Fast Page - jag går upp i vikt utan ansträngning - det gör inte Mindre. Just nu är det säkert alla magsjukor som spökar - fast jag tar gärna extra "gå upp i vikt-tips" för småbarn, som vi inte redan hört. Så länge hon är pigg tänker jag inte noja för mycket om det. Det finns så gott om annat att noja över.
Men jag håller med dig om vårdeppighet. När jag inte är manisk och vill städa, fixa o röja, så blir jag helt anti istället.