Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Lappis - vad härligt det låter! Har fina minnen från vinvägen för en evighet sen. Mums på alla sätt.

• Liten med Mindre

Lappis - jobbigt med cancerbesked, även om det inte är närmsta familjen.

Vickan - KRAAM! Hoppas du får en kalasdag idag istället!

Min dag vände neråt igen när jag kom hem istället - först hade de höjt priset på min mascara med 50 kr , sen tyckte Mindre inte som jag ang äta middag, kvällsvälling eller sova i allmänhet - så jag kände mig som världens elakaste mamma. Vägrade ge henne burkmat, som ev hade gått ner, istället för kyckling m spaghetti o sås som bara kom ut. Det får bli ett slut på dessa matburkar någon gång.

BS - jobbigt för lill-Iris att inte orka. Går det bättre med nattsömnen och minskad vällingkonsumtion? Har slemhostan avtagit?

Tinga - det låter ju vettigt som psykologen säger. Trist bara att det drabbar småkillarna så. En på jobbet har en prematur 18 månaders (nu) kille, men han åt tydligen som en häst istället. Fast han var nog "bara" 10 veckor tidigt och kanske slapp gasmaskerna?

Gosnosen - angående tjejhelg så ska vi ev åka ett gäng tjejkollegor till Vingåker och shoppa + hälsa på en exkollega. Hoppas bara att inte för många bangar nu - vill gärna komma iväg även om det inte är ett tjejgäng jag skvallrar med.

• Liten med Mindre

Lappis - du får vara glad åt det sistnämnda. Skönt!

• Liten med Mindre

Angående äta med sked så händer det mycket oftare att Mindre använder sked själv, sen hon fick en ny modell. Den har ett böjt handtag och smalare blad än de babybjörnskedar vi hade innan. Tydligen mycket lättare att hålla och få in.

• Liten med Mindre

msw - ljumskarna sitter väl på framsidan? Eller du menar längre ner på låren?

Det är väldigt lätt att involvera höftböjarmuskeln, som går från framsida lår till baksidan av bäckenets överdel (i ryggen). Om du är för kort i denna muskel, eller för spänd i lår och kanske än mer rumpa, kan du nog få krampande höftböjare. Mer stretch av rumpa skulle jag tippa på. Samt att aktivt försöka låta bli att använda höftböjare. Går du för högt upp jobbar denna muskel mycket.

• Liten med Mindre

Givetvis sträcka ut höftböjare o lår ordentligt oxå.

• Liten med Mindre

Jag tycker att feng shui har många vettiga resonemang, framför att det om att skapa bra energier genom att rensa ut skräp ur bostaden (ordningspolisen trivs ).

Men sen får man ju sålla bort sånt som inte känns relevant - som att hålla en 150 cm hög lampa tänd i sydöstra (eller var det västra?) hörnet av ditt vardagsrum om du är singel och vill träffa kärleken.

Koko - skoj med påskpynt! Som vanligt orkar vi inte leta bland skräpet i källaren för att hitta vårt pynt. Får inte röja o rensa där för maken.

• Liten med Mindre

msw - tror du och de andra har helt rätt i vår+jobbdepp.

Ska leta bland nya jobb på monster oftare. Sen är det bara en månad till mammaledigt.

• Liten med Mindre

Hos mig är det bara hjärnan som är konstig...

Jag var bombis på att tanten skulle komma i helgen, och blev lite förundrad när inte ett spår syntes. Jungfrufödsel?? Sen i förrgår kväll började hjärnan ticka igång igen efter svälten under magsjukan, och jag insåg att jag var ute en vecka för tidigt. Vet inte när det hände sist. Kunde ju bara kikat i kalendern för att få till det rätt.

Nåja, ingen fara på taket. Inte som att missa ÄL med en vecka när man är i karusellen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare