Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Page - vad mysigt med hundvalp!

Nenne - dito med kisse, fast lite mysigare faktiskt... /kattmänniskan

AM - bra att du delegerar bort det stressiga!
    Hoppas det är tomt i slottsparken när vi ska till Södertuna...

Cicci - hur går det med magknipet?

• Liten med Mindre

Tinga - det där med kläder inser jag mer och mer är viktigt. Prövade i helgen att skippa mysbyxorna, och kände mig mer aktiv och fick nog lite mer gjort. (inbillning? )

Hoppas ni får kanonskönt på er resa. Kanske lite spanska tapas kan locka killarna att vilja äta.

MrsB - Mindre äter rätt mycket för det mesta, men det går väl åt till spring i benen gissar jag.

Kanske har dina killar drabbats av det allmänna illamåendet som går runt? Ihop med lite andra vårbaciller kan det säkert bli både det ena och det andra som resultat. Säkert samma sak men som drabbar killarna lite olika.

• Liten med Mindre

Nenne - mina mysbyxor jag har sunkat omkring i (får maken får jag har jag dumt nog tänkt) syns inte under regnbyxorna när jag går till affären... *skäms*

Men vi kombinerar affären med lek i skog eller park - och då blir det soggigt om jag vill vara med.

Håller också med om att mysbyxor nästan är måste när man inte mår bra fysiskt. Fast när man som vi mest inte har lust, inte har någon ork, känner sig "blä" - då är det nog egentligen läge att fixa till sig istället. Sen går det inte ner lika mycket "pigga upp mig godis" när jeansen sitter åt. Och så blir jag inte lika deppig över för mycket sötsaker som sabbar magen...

Det kanske är min goda spiral - att sluta med mysbyxor? Heureka!!

• Liten med Mindre

MrsB - hoppas att Mojje är uthärdlig då.

• Liten med Mindre

Mysbyxor - hos oss är de mest genomnötta på knäna, med fläckar av köttfärssås på lår och ben (någons favvomat). Sen blir det ett osexigt töj över rumpan oxå...

Hemma bör vi nog försöka njuta mysbyxor med måtta och omsorg.

Massage om 30 min. Ytterligare ett steg ut från manteln.

• Liten med Mindre

Page - vilket sött litet rufs-troll!

Förresten - angående Melanders i Östermalmshallen. Det blev en kräftlasagne till i fredags, samt räkcrepes till lördag middag. Båda väldigt goda, även om lasagnen var lite såsig. 3 yttepyttesmå tilltugg slank ned i påsen med. Mums! Synd att våra presentkort är slut nu. Gratis är ju extra gott!

Är det någon här som använder hårtoning hemma? Funderar på om jag ska hotta upp färgen på håret lite - men är osäker på om jag ska pröva själv eller låta frisören köra första omgången. Hon förespråkade ju givetvis salongsbehandling. Osäker...

• Liten med Mindre

Snaily - skönt att ni får utredas. Hoppas dock att ni inte ska behöva tiden av bra orsaker.

• Liten med Mindre

Hmmm...delade åsikter om hårtoning alltså. Gjorde en för en massa år sen, mörkare, sen använde jag toningsshampo och blev gradvis mörkröd utan att jag märkte det.

Får väl ta en runda till pub vid tillfälle - kanske kan få hjälp med färgval. Har lite för ont om tid för att gå till frisören igen tycker jag.

Telis - hoppas du får tag i sjukgymnast. Hjälper sjukvården till med det - eller får du leta själv? Vissa SATS har bl a sjukgymnaster som man får tillgång till enligt "vanliga" avtal. Direkt tillgång till gymmets all utrustning. (Vet inte hur det ser ut hos andra sjukgymnaster.)

Har precis fått mig en grym rumpmassage och höftböjarstretch. Aj och oj under tiden - nu mjuk o smidig. Skööönt!

Piggelin - förstår att du längtar till huset. Härligt med ytor ute och inne! Lycka till med dagis o hus!

• Liten med Mindre

Förresten - Piggis - fleece o galon funkar utmärkt. Har kört så ett bra tag i slasket, när det går över nollan.

• Liten med Mindre

Piggelin - alla våra fleeceprylar till Mindre är från secondhand/ klädbytardagar. Så jag vet inte var du handlar. Säkert PoP eller HM, kanske sportaffären.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare