• Grodan12

Barnkarusellen snurrar vidare

Här är det inga problem med insomning på kvällen, han somnar själv i sängen. Enda chansen att han inte vaknar på natten är att jag hinner lägga en hand på honom innan han väcker sig själv när han börjar sova oroligt. Eget rum borde alltså bara göra allt värre.

• Grodan12
    MSW skrev 2009-02-18 14:50:19 följande:
    Grodan: A är likadan, när han vaknar på natten är det bara mat som gäller.. Fast så har han varit hela tiden! Men han har bara sovit hela nätter ett fåtal gånger! Fast tror mer att han tycker det är mysigt med maten på natten, än att han är hungrig.. För när vi försökt med flaska på natten har det inte funkat alls!Jag hoppas på bättring när han börjar äta mer mat.. Gröt på kvällen typ...Problem med "nattproblemen" är juh att man är trött och vill sova själv, så man är inte lika konsekvent som man vill vara!
    Här har det alltid också krävts mat om han vaknar på natten, men då vaknade han extremt sällan på natten.
  • Grodan12

start september skrev 2009-02-18 14:45:49 följande:

Manual skulle jag gärna också vilja ha - skulle gärna vilja veta om det är rätt att under åttamånadersångesten gå tillbaka till att ha henne i sängen lite mer eller om vi bara ger oss själva trubbel...
    Precis min tanke nu...
  • Grodan12

Det låter klokt Muggles, men vad ska man rent praktiskt göra när de vaknar? Ignorera dem? Svårt när de snabbt arbetar upp sig till hysteri. Man bör ju inte ta upp dem, inte lägga handen på dem men han kan ju inte somna när han gallskriker.

• Grodan12

Håller med övriga, ha en härlig vårhelg i Barcelona Lappis!

Tack för all input angående sömn, det verkar som om de flesta har problem åtminstone någon gång. Ska läsa på lite mer om diverse kurer, men känner mig spontant lite skeptisk. Han somnar som sagt jättebra på dagen och på kvällen, jag lägger honom och lämnar rummet, får gå tillbaka några gånger för att stoppa in nappen som åker ut när han ligger och pratar och tjoar. Jag får bli lite mer insatt och känna efter vad som kan tänkas passa honom (eller kanske framförallt mig).

LÅter jobbigt med allt hostande för Iris, hoppas hon är bättre!

Slapp också illamående under grav, hade väl vissa dagar då jag inte kände mig på topp, men det var inte värre än så. Pröva du med Postafen Frejis, fungerar bra för en del och man behöver inte bli trött, det är också individuellt.

• Grodan12

Låter bra MSW, själv hade vi nog en av de värsta kvällarna någonsin. Lillgrodan somnade snällt i sin säng själv, men vaknade efter 40 min och var otröstlig tills han fick sova bredvid mig i sängen... Han vann med andra ord, men efter två timmars storgråtande vad vi än gjorde gav jag upp. Det kommer fler nätter! Ska som sagt läsa och fundera lite, det gäller ju att hitta något man kan hålla fast vid. Jättebra med alla tips jag får och jag gör nog som du säger Muggles och plockar lite här och där.

• Grodan12

Tråkigt besked Blivande fru L, men kan tänka mig att det i alla fall känna bra att veta anledningen, nu kan ni ju göra något åt det!

• Grodan12

Semlor - ja tack, ska avnjuta en hembakad sådan ikväll.

Kungabröllop - det var väl tur att skvallertidningarna äntligen fick något att skriva om. Tycker dock att det ska bli roligt att se klänning etc.

Känner igen diskussionen semla/fralla/fastlagsbulle fråm mina finska vänner, det tog ett tag innan vi lyckades reda ut begreppen. Vi kommer förresten till din ö Blivande fru L i sommar, vill gärna ha lite tips inför vistelsen!

• Grodan12

Låter bra AM, det gäller att planera i tid

• Grodan12

Själva ska vi snart på babysim, en mycket uppskattad aktivitet!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare