• Grodan12

Barnkarusellen snurrar vidare

Jättestort grattis!

• Grodan12

Hej hej, jag är kvar men tjuvläser som vanligt. MSW, jag är ute efter precis samma typ av vagn ( dock hyfsat terränggående) så du kan väl säga till om du hittar något!

Vi har det bara bra i vårsolen, vi tragglar på med smakportioner med varierande resultat. På kvällen äter han faktskt nästan en hel portion gröt, men maten går det trögare med. Tror inte alltid att han har "tid" att äta, världen är så spännande nu så det gäller att inte missa något. Däremot ammar han massor på nätterna, han tar väl igen det han inte äter på dagen.

Låter spännande nu för både Cicci och AM, inte långt kvar nu...Förhoppningsvis dröjer det väl dock ett tag till för Cicci, det är väl lite tidgt än.

Så skönt att det har lossnat lite med ätandet nu Tinga, hoppas det fortsätter i samma stil!

Låter härligt med lite spa Brudsommar!

Jag är faktiskt helt värdelös på att försöka komma ihåg vad det är jag tänkt kommentera, så som vanligt har jag glömt det mesta.

• Grodan12

Vad var det för typ av dynor till utemöblerna Piggelin? Har de fler billiga dynor? Behöver till alla våra utemöbler, men det är ju så dyrt...

• Grodan12

Vad spännande AM! Håller tummar både för det samt jobbintervjuer!

Fanns det dynor med rygg också Piggelin?

Kan tänka mig att det faktiskt är lite mysigt med fiskarna Tinga, du får rapportera sen.

Nu ska jag snart gå ut och försöka plantera en häck, hoppas lillgrodan sover längre än 30 min, hinner nog inte få ner 50 plantor på den tiden...

• Grodan12

Nu är plantorna på plats, tog ca 90min och lillgrodan sov nästan hela tiden. Dock behöver jag fylla på lite jord, klippa dem samt vattna, men det får bli senare. Det duggregnar ute så det är inte så kul att vara ute för sonen. Han fick smaka fisk idag för andra dagen i rad, han kräks nästan och vägrar sen att gapa. Grönsaker är dock gott, frukt är väl sådär.

• Grodan12

Just det Nenne, underbar farmorhistoria igår!

• Grodan12

Jag kan trösta dig Piggelin med att jag inte heller fattar...

• Grodan12
    Piggelin1 skrev 2009-04-21 21:02:25 följande:
    Åh fasen - det hade jag ingen aning om att det var dialektalt!Ser ju tydligt nu att det är fel grammatiskt, men att det hade med dialekt att göra hade jag inte en susning om Tänkte snarare att det var i samma fel-liga som att säga han istället för honom, skriva dom istället för de/dem osv! Man lär sig nytt mest hela tiden!"Cykla vält" trodde jag tex var allmän svenska, men har förstått att så inte är fallet... Fast å andra sidan trodde jag att le
    Visste inte heller att det var något dialektalt, inte cykla vält heller.
  • Grodan12

Lycka till imorgon Kängu!

Roligt med hundvalp Snaily, då är ni sysselsatta under sommaren!

Hoppas begravningen blir fin Vickan och det känns bra med ditt tal.

Jag håller tummarna för barn på bättringsvägen imorgon Mrs B.

• Grodan12

Här är en till som hade drömmar om att bli veterinär men som lade de plnerna på hyllan av samma anledning som Frullan, jag är alldeles för blödig. Gjorde frivillig praktik hos en veterinär på högstadiet, när han skulle avliva en katt blev jag nog mer ledsen än ägaren...

• Grodan12

Grattis till alla nya familjetillskott, två katter och en Hector!
    Känner igen det därmed vilda kattungar på natten, de är ju hur söta som helst men mitt i natten vill man ju bara sova!
    Skönt att allt ändå verkade vara OK Frejis, nu gäller det att ta det lugnt då.

• Grodan12

Nu ska lillgrodan och jag åka till mitt jobb och hälsa på. Ha en bra dag allihopa!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare