• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Har ni så många leksaker AM?! Jag och maken föredrar faktiskt utan något tillägg i leken. Provat någon gång men sen tröttnat och aldrig använt igen.

Själv har jag varit ute 3 timmar och snurrat för att efter 2 timmars väntan få diagnosen halsfluss genom att lipa åt en doktor. Sen till Apoteket närmast mig som inte hade pencilinet så det var bara att dra iväg igen i snöstormen. Har nog feber igen efter denna tur. Och halsfluss ... aldrig haft förut!

• Lapinette

Liten - min väninna har bara några dagar mellan födelsedagarna på barn 1 och barn 2 och enligt en fd kollega till mig så är vi som djuren dvs dräktiga under vissa perioder av året. Så kör på!

• Lapinette

... fast jag har inte fattat än vilken period som jag "löper" på??!!

• Lapinette

Har bokat akup på torsdag. Kan man gå dit fast man har halsfluss? Pencilinet ska börja verka om 2 dygn ... dvs torsdag kväll och jag har en tid kl 11.00 på torsdag.

• Lapinette

Jag har smsat akup så for hon ta beslut. Jag vill gå men förstår om hon vill undvika att träffa mig. Blir tokig ... för är det inte det ena så är det andra. Kan man aldrig få vara riktigt frisk??!

• Lapinette

Hinner knappt börja träna förrän det är något. Hela hösten tog jag det lugnt för att försöka bli gravid. Nu när jag har struntat i dessa rekommendationer har jag haft ont i magen, varit förkyld eller som nu halsfluss. Var är solen??!!

• Lapinette

Tycker det är så jäkla trist att hela tiden låta som en pessimist ... något fel här, lite blod där, värk där och kanske fel här?!!! Shit, tanten har verkligen blivit gammal!!

• Lapinette

AM - tolkade det inte heller så .. stressa vidare du.

Själva sitter vi här helt cool lugna utan barn. Jag vid min arbetsdator och maken i gästsängen med sin dator. Varför han sitter där förstår jag inte ... på tal om säng och maken har jag sagt åt honom (i värsta rusningstrafik på t-banan) att ikväll får har minsann ta mig bakifrån för mina kyssar smittar!

• Lapinette

Frullan - hoppas du får komma till psykologen och få prata iallafall och att det kanske vänder och börjar kännas bättre.

EA - har tant röd dykt upp?

nenne - har också missat varför ni jagar druvsylt?

sweet - tokbuske!!! *ha, ha* Fick tänka till ett tag innan jag fattade vad i hela fridens namn du menade.

Izzie - beundrar folk som orkar gå upp och träna på mornarna. Jag älskar och träna men på morgonen - nej tack då vill jag sova.

Ego - har aldrig haft halsfluss tidigare men efter ett litet piller igår så känns det redan mycket bättre. Jobbar dock hemifrån idag så mina kollegor ska slippa skiten. Pratade även med min akup igår och ska boka ny tid i nästa vecka. Hon sa att det inte var någon idé att göra något så länge som jag äter pencilin. Hon kommer att få något att bita i ... min kropp är helt pajko. Imorse hade min temp sjunkit!!! Den ska stiga vid ÄL ... eller ska jag få min mens nu??!!

• Lapinette

Frullan - tempen är helt ur spel men den kan ju ha sjunkit pga penicillinet och visst blev det bakifrån igår. Det var inte så svårt att övertala maken .

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare