• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

EGO forts på tjejkompisens outande om graviditet- tjejkompisarna vet om att vi försöker och ungefär hur länge men samtidigt kan de ju inte ta hänsyn till huruvida jag kommer att bli deppig eller inte om de outar en sådan nyhet som M nu gjorde i lördags. Har insett att det nog var jag som överreagerade och det får jag lära mig att hantera på bästa sätt eftersom vi alla är i mer eller mindre skaffa barn åldern. Jobbigt men sant

Klurar annars fortfarande på om jag ska ta den sista Pergokuren så ÄL får skjuts eller låta kroppen bestämma takten eftersom jag normalt har ÄL ändå även om längden på cykeln kan variera. Tanten är inte här än men kommer de närmaste dagarna.......
    Egentligen tror jag inte att något är fel utan att kroppen bara reagerar på hormonerna som tillförts i onödan kanske......

Kommer nog inte att kunna titta in förrän tidigast på fredag eftersom jag åker till Gbg imorgon och inte öppnar en dator förrän på fredag

Tinga-KRAM på dig!! Tror som du att kroppen egentligen fungerar men trilskas lite pga extra hormoner

• Fru E

Muggles-haller mina tummar med

Ha en bra fortsatt vecka tjejer!
    Nu aker jag till Gbg och Stockholm
    Ska bli sa skont att komma ivag lite!

pa er!

• Fru E

Tittar in ett par timmar från X2000 på väg till Stockholm

EGO-låg ett äckligt positivt mail från tjejkompis som "råkade" bli gravid i mailboxen nu när jag gick igenom alla mail. Orkade inte riktigt svara eller bry mig.....
    Annars blir jag inte riktigt klok på om det är tant jag har eller inte.......behöver knappt trosskydd utan är mest vid besök på toaletten..........ibland är det rött och ibland är det brunt....men det är kanske så den ska se ut denna månaden. Hade ju mindre än jag brukar sista omgången med Pergon så kanske därför den hoppade en månad nu och håller på att återhämta sig nu....det jag funderar på är om man har ÄL även när man har liten tant???? Det borde man ju ha eftersom tanten kan se olika ut var månad....kanske skulle testa med stickor denna månaden för att se så jag har ÄL????? Eller kanske boka in ett VUL kring dag 14??

Tinga-usch låter som du har det riktigt kämpigt hoppas att ni kan få lite stödhjälp från dietist och psykolog.

Mrs B-grattis till godkänd tenta

Ore-lite illamående mot ett plus tar jag gärna!!!!! Här känns det lite hopplöst....

• Fru E

Ja jag trodde verkligen inte att Pergon skulle kunna ställa till det så här i efterhand.....fick ju toppresultat på alla prover när jag åt dem så trodde kroppen var ok med dem men men.
    Tänkte avvakta och se vad som händer nu ett par dagar framöver om tanten blir större eller detta är den riktiga. Får väl uppskatta när dag 1 egentligen är då eftersom det småskvätt hela tiden nu ett par dagar. Lite irriterande att gyn så lätt skriver ut Pergo när man har egen ÄL......
    Eller så ringer jag gyn på måndag och ställer frågan till honom om när jag ska boka in VUL, lite får han allt engagera sig nu när det är hans piller som ställt till det

Jaja snart får jag gosa bebis i Stockholm

• Fru E

Lappis-det kan mycket väl vara så, kanske därför som den är så attans sen med. Det jag är orolig för nu är det kan krångla även nästa månad men får hoppas på att kroppen ställer om sig själv så att jag får ÄL denna månaden som jag ska...

*dags att packa ner datorn och krama bebis*

• Fru E

Hej hej

Tillbaka i Skåne efter en helg i Stockholm med fart och fläkt. Åkte upp till Stockholm i torsdags för att sköta ruljangsen på våra vänners dop av sin dotter i lördags. Vi lade ihop tårta till 60 personer och gjorde alla dekorationer till den på kvällen, blev lite sent men vi glömde tiden. I fredags var vi i lokalen där vi skulle fika på dopet och dukade och pyntade så att allt skulle vara klart. På kvällen åt vi pizza tillsammans och bara tog det lugnt. I lördags var dopet och lillgosan skötte sig fint under akten och somnade i mammas famn till prästens prat . På kvällen blev det restaurangbesök för de gästerna som åkt långt. Sedan stöp vi alla i säng trötta. Vaknade igår morse av att en liten gosig tjej ville komma in till oss och gosa så himla härligt!!! Så skönt att M&S litar på oss och bara lämnar över gosan utan att hela tiden vakta och titta så man gör "rätt".

Igår när vi skulle åka hem så hade SJ ändrat avgångstiden på tåget med en halvtimme, tidigare, så det var rena turen att vi var på centralen så tidigt som vi var. Vi hade 3 minuter tillgodo när vi väl hittade rätt perrong och tåg, puhhh!!!! SJ hade tydligen "missat" att skicka ut ändringar till de som beställt biljetter tidigt

EGO-tanten är nästan slut och jag tvekar lite på hur jag ska göra.....har ju en kur med Pergo kvar hemma men vet inte om jag vill ta den och riskera att strula till cykeln ännu mer. Å andra sidan kommer jag att få ÄL med Pergon men sen vet jag inte hur kroppen reagerar månaden efter Pergon om ÄL uteblir igen. Andra alternativet är att låta kroppen sköta sitt nu och tjata till mig ett VUL kring dag 14 och sen kanske ett blodprov kring dag 21 för att se så att ÄL verkligen varit. Har ju bara tagit blodprov när jag ätit Pergon men inte annars. Tror iofs att jag hade ÄL utan Pegon med eftersom jag fick såpass bra på hormonproverna.
    Råd, tips, tankar mottages tacksamt.......

på er alla och tack för att ni finns

BIM tjaaaaaa om jag antar att cykeln är normal denna gången så är det kanske kring den 17 april om den är 30 dagar????

• Fru E

Vickan-KRAM men kanske skönt för din skruttmormor att gå bort snabbt.....

Tinga-kram på dig med!!!!

• Fru E

Muggles-när jag äter Pergon reagerar kroppen inte konstigt men det verkar som om den inte tycker om dem månaden efteråt vilket får mig att klura på om det är så bra att jag äter dem överhuvudtaget eftersom jag är rätt så säker på att jag har ÄL ändå även om cykeln varierar.
    Får se om jag tar mod till mig och ringer till gyn för att boka in VUL kring dag 14.......känner mig aningen tjatig när jag "kräver" saker.....är väl klassad hos gyn som nojjig till 100 %

• Fru E

AM-sant så sant ska ta mig i kragen idag och ringa. Borde kunna ringa direkt till tidsbeställningen och beställa ett VUL utan att gå via gyn så att han ringer upp ikväll........

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare