• Fru E

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore-då fortsätter jag hålla tummarna för dig kanske tanten är lika förvillad som hon är hos mig så det blir ett plus

• Fru E

AM-jag tar gärna över din tunga mage
    Det känns inte som om manliga läkare har så mycket förståelse för oss nojjiga kvinnor på nåt sätt, en kvinnlig kan nästan lugna en ännu mer..

Renoveringen är klar för ikväll, imorgon väntar att fixa till så att varje hörn blir 90 grader vilket de är långt ifrån idag, pust!

• Fru E

Ore-låter ju lovande
    Attans att jag har möte imorgon på förmiddagen och inte kommer in förrän efter lunch

• Fru E

Izzie-du kan ju sova lite extra istället för att träna

• Fru E

Säger ett snabbt GRATTIS till Ore och försvinner sedan ut igen......till under deppmanteln

(Det var ju min vanliga privata gyn som jag ringde till som sa åt mig att avvakta så vet inte riktigt vad en barnmorska skulle kunna göra eller landstinget....alternativet är att jag ringer igen för att få ett VUL som kanske kan se var i cykeln jag är..)

Har ingen strömsladd till datorn så den dör snart....

• Fru E

Blivande Fru L-känner igen din känsla till fullo!!!!!

Vickan-även om det var väntat svar från gyn så har ni i alla fall kollat upp allt så gott det går. Lätt för en annan att säga att det bara är att hoppa upp på hästen igen men förstår att det är väldigt delade känslor för er angående detta. När blir nästa skarpa försök?

EGO- Tack för att ni har saknat mig
    Pendlar lite mellan förtvivlan och ångest över att vi aldrig lyckas och nu strular tanten tillråga på allt och alla säger vänta så ordnar det sig!
    Vet inte riktigt vad det är jag ska hoppas på varje månad? Säger som Nenne sa innan varför ska man hoppas varje månad när man aldrig ens varit i närheten av att vara gravid?
    Just nu känns det som om vi aldrig kommer att bli gravida men att alla runtomkring oss lyckas och ställer lite menande frågor om det inte är dags för oss snart
    Tror att jag någonstans i den här verkstaden har tappat mig själv och glömt vad jag vill och varför vi gör det här.
    Det som är tuffast just nu som gör att jag inte är mig själv är att tanten strular. Jag vill ha kontroll på saker och ting vilket jag känner att jag inte har just nu men vet samtidigt inte hur jag ska få tillbaka den. Hade jag bara fått tanten hade jag mycket lättare kunnat acceptera att det inte blev ett plus denna månaden men nu vet jag ju inte var i cykeln jag är eller om ens tanten kommer nästa månad??!!!!
    Oj vad LÅNGT det blev :-0

Klant som man är beställde jag våra tapeter 1 1/2 timme för sent så nu kommer de först på måndag.....

• Fru E

Det är just det där med hantera biten som jag försöker lära mig nu....har innan varit relativt bra på det när tanten alltid kommit men nu är det svårare när man vill ha kontroll och inte vet alls vad som händer. Det är då som jag kraschar rejält, hatar att sväva i ovisshet om framtiden vilket märks på mitt humör och sätt trist nog.

Här snöar det annars och ligger redan några cm men lär töa snart eftersom det är plus grader. Maken jobbar sent som vanligt
    Sen verkar bara vissa kanaler fungera på tv:n läs svt så det är inte så mycket att välja på.

Jobbmässigt är det alldeles för mycket att göra och alldeles för många möten som gör att jag inte hinner rensa undan eller gå in här

Något att se framemot är att maken och jag äntligen snart ska åka till stockholm till våra vänner och träffa deras lilla Linnea . Åker på onsdag till Gbg för mässa och sen direkt till Stockholm på torsdag eftermiddag.

• Fru E

Kängu-jag var inte så påstridig när gyn väl ringde så krävde aldrig VUL men kanske skulle kunna få det om jag ringde igen. Men frågan är vad de kan se på VUL????
    Det finns en kvinnoklinik i orten där jag jobbar men samtidigt kan min andra gyn min "historia" att jag ätit Pergo, tagit prover etc och vet inte riktigt vad man ska säga till dem.

Idag är det återigen möten möten så hinner inte in här

• Fru E

Och nu har väl nästan alla hunnit gå hem innan jag hann in

Har varit och klippt mig och satt brödbullar på jäsning

Nu måste jag jobba undan lite innan jag tar helg, hinner ju inte göra något mellan alla möten så har lite surdegar att rensa undan.

Om ett par timmar kommer ett par tjejkompisar över för att pyssla ihop en present samt kort till en av de andra tjejerna som vi ska fira imorgon kväll

Mrs B-jag tänkte på det kk som ligger mitt över Nyfiket.....tror att de är privata med men verkar ha fått bra recensioner eller vad man ska säga. Tog mod till mig och ringde nu när jag kom hem vid två men naturligtvis hade de bara telefontid till ett och man fick inte lämna meddelande på svararen så nu kan jag inte ringa förrän måndag. Får se hur snabbt det går att få tid, problemet är att jag bara är i orten mån-tisd för sen åker jag till Gbg och Stockholm på onsdagen så då går hela den veckan.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare