Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen snurrar vidare

åååh jag som hade planerat att frossa i GODIS nu när maken skulle på konsert ikväll, men då påminde han mig om att akupuntkören sagt att jag inte ska äta socker så då dog ju intresset lite gran.. Fast jag åt ju lite godis igår och.. tja lite grann kan väl inte göra mer skada än det redan är?

• nennesjuttioåtta

Trevlig helg, tjejer!!!

Mugglan - släpp alla tyglar!

• nennesjuttioåtta

EA
    Akupunktören avråder från stark mat, kall mat och i mitt fall (?) även socker.

Usch, idag blev jag jätteledsen för ajg hade fått mail ifrån hon vi skulle köpa katt av. Katten hade blivit såld till en kvinna som hade hört av sig först men som sen inte hört av sig igen så hon trodde att hon inte ville ha henne. Tydligen hade datorn pajat så idag kom den där kärringen och hämtade katten. Å vi som hade sett fram emot att äntligen ha en pälsboll att gosa med.

f u c k

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ja usch, vi blev jättebesvikna. INte ens en katt att trösta sig med kan man få enkelt.

Hmmm, har grannen varit borta några veckor och hämtat hem ett knyte utomlands ifrån, kanske? Ja, hund är väl det enda vi inte testat än, det kanske är det mirakulösta fertilitetspropplösaren som alla tror?

• nennesjuttioåtta

nej, nu tänkte jag faktiskt ta bilen och dra till IKEA och köpcentrat för lite planlös shopping, vandra runt med tom blick och tänka bara tråkiga tankar om hur synd det är om mig (oss) och hur värdelös man känner sig. Livet måste bara bli bättre med några glossiga påsar i varje hand. Mannen åkte till Sthlm precis (hoppas han får tag på grape jellyn!!) så jag ska grotta ner mig i soffan ikväll igen och äta ben&jerry halfbaked som var så söt så man fick halsbränna. Big no, no egentligen alltså. Men det känns som det kvittar.

• nennesjuttioåtta

ja, ingen alkohol. Har gått väldigt bra, faktiskt. Det dracks en hel del här igår innan Lundell-konserten men jag körde ju. Var inte ens jo nu höll jag på att ljuga. Jag var lite sugen men ... Kaffet var ju också jättejättedåligt men eftersom jag itne heller dricker det så hittade han väl på det här med sockret. hahahah!

ha det så mysigt på Riche!

• nennesjuttioåtta

KRAAAAAAM Ja, jag msåte väl testa det här med ivf först innan jag vågar säga så där men tanken är lockande att bara släppa allt och bli sig själv igen. Om man nu någonsin blir det.

• nennesjuttioåtta

KRAM!!

Jag fortsätter med en monolog då.
    Kanske att man skulle bli sig själv igen. Man glimrar till ibland och då klickar det till i hjärnbarken att "OOOHH där var jag!" så någonstans finns ju den gamla sisun och det kanske skulle bli som förr. Men det känns som att om Frågan skulle dyka upp så kanske man trillar ner igen. Har ni barn? Varför inte? men vad är det för FEL på er? Ska inte ni ha barn? Men nu är det väl dags för er att skaffa barn... und so weiter... Fast om man har passerat 40 med råge kanske det glesnar mellan tillfällena och sorgen bleknar.

Eller också blir jag gravid på första ivf-försöket och så är allt frid och fröjd i arselhöjd.

Men om man läser på fl *smäller mig på fingrarna* FYYYyyyy, så känns det inte så upplyftande. De som faktiskt lyckas blir som en suddig, grå och oläsbar ruta och det är bara de tragiska fallen man ser. Blinkar efter uppmärksamhet, suger in en i det mörka, kletiga, energislukande depphålet. Hopplöst.

Och inte ens en katt att trösta sig med. Tur vi har varandra! Klängandes efter värmen och tryggheten. Vi är ett så bra team. Jag vet att han gör allt för mig så jag gör allt för honom. Inatt gjorde jag en Jansson till grabbarna som var ute på galej, hade bara hela ansjovisfiléer så fick rensa dem hhuuuäää och efterosm jag somnade i soffan lagom till sportspegeln så var jag lite väl torr i ögonen men det var uppskattat och de blev nog avundsjuka på P att han har sån fru, när de vet att det enda de skulle fått hemma av sina kärestor är skäll och en stängd dörr i ansiktet för att de var lite fulla och bad om mat på nattkröken. Kåt, glad och tacksam. Ja, fy fan vad jag är bra.

Man måsteju vara lyckad på något när man känner sig så misslyckad i annat.

• nennesjuttioåtta

jag kände mig manad att gå in här för att cheer you up med lite fredagsdisco

Thank god it's FRIIIDAAAAYYY!!

Fast det är klart, jag kan behöva lite sån't själv. Har läst lite sporadiskt eftersom jag jobbat så hårt och varit duktig hemma och inte slagit igång datorn och knappt tvn heller. Fast duktig och duktig, det är ju det gamla vanliga tragglet som måste göras varje dag laga mat, diska undan, plocka lite och gå och lägga sig före 22 helst för annars är vi helt döda på morgonen. Fattar inte hur vi ska orka om vi skulle råka bli fler än 2 här. Ni är helt otroliga, tjejer!!!!!

Nu ska jag plöja vidare i min "att-göra"-lista, på er allihopa!

BOM är nästa vecka någongång om man räknar efter aladåb och i helgen om man räknar dagar. Jag har ingen jävla aning och ärligt talat skiter jag i det eftersom vi ändå ska planera in en ivf om drygt en vecka.

Tack och lov för solen och våren och för min man som tillåter att jag tolkar armkrok på honom i slakmotan eftersom jag inte orkar cykla så fort som honom.

• nennesjuttioåtta

BS
    Det där låter ju helt värdelöst, varför får du inte sitta kvar på ditt gamla rum?!?!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare