• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Jag var på MamaMia idag för näst sista kontrollen. Jag måste ha haft jättetur för jag är fullt nöjd med dem ... Idag hade jag en påskvikarie för miin ordinarie BM. Lika trevlig hon. Framförallt höll hon med om att rå fänkål (min värsta craving) är jättegott!
    Hon trodde att bebin inte är så stor (tung), snarare lång och smal (låter konstigt med en lång och smal bebis tycker jag ). I övrigt var värdena som de skulle. T o m järnet (jag tackar mina råa grönsaker).

• fru AM

Tunt skivad rå fänkål med pressad citron och havssalt ... MMMmmmm

• fru AM

Hej i tråden! Trodde jag skulle få tillbringa påskhelgen på BB (började förvärka i fredags) men det lugnade ner sig. Men kaxig är man inte. Kan inte sitta, gå eller ligga bekvämt någonstans - jo, möjligen i badkaret. Hursomhelst - idag är det en vecka kvar till igångsättningsställningstagande (intressant ord). Jag bävar inför förlossningen men det ska bli trevligt att träffa lillebror.

Påsken har varit lugn - frånsett släktkalas på påskafton (i makens hemstad - en timmas bilfärd, åksjuka Livia kräktes två gånger ... bläää).

Livia fick påskägg med en liten Pippidocka i och godis (som egentligen inte ätit förut - det blev tyvärr kärlek vid första smakbiten). Igår upptäckte hon MITT påskågg på köksbänken och sa listigt "Jag kan hjälpa dig mamma. Du får pippi, jag får gosi (=godis)"

Välkommen nykomlingen Bluebride!

BS: jobbigt med påskgräl. Jobbigt med gräl och gnat överlag förresten. Jag har varit extremt grälsjuk denna graviditet men faktiskt lugnat ner mig lite här på slutet.

Visst är det lätt att det blir mycket gnat när det är sömnbrist, sjukdomar, stress över VAB:ande osv som ska hanteras. Och om man inte heller är överens om uppfostringsmetoder osv ... Mitt enda råd är att försöka ta upp problemområdena till diskussion under en lugn period, när man alltså INTE är osams. Det blir lite mer konstruktivt då.

• fru AM
    MSW skrev 2009-04-14 12:20:10 följande:
    AM: Ojdå förvärkar och allt! Hur känns det inför ställningstagandet då?
    Det känns mer och mer bävande ... Ser INTE fram emot ytterligare en vaginal förlossning med smärta och allt men vad gör man inte för att barnet ska få en så bra start som möjligt ...

Sedan kan jag gott tänka mig att kroppen kommer visa sig inte alls vara mogen för igångsättning så att jag i alla fall måste välja på snitt om två veckor eller att gå tiden ut + övertid och på sikt föda fram en 5-kilosklump.
  • fru AM

Koko: fast det är inte spännande ... det är LÄSKIGT!

• fru AM

Snaily: morfarkram!

Gårdagkvällen blev lite nervös igår då jag fick ganska onda (vad som visade sig vara) förvärkar och sammandragningar. Givetvis är alla de som ska hjälpa till med Livia och sonen vid BB-besök bortresta denna vecka så jag låg i sängen och hade ont samtidigt som jag försökte tänka ut olika logistiska lösningar för barnen ... medan maken låg och stressläste en profylaxbok som han glömt att jag bett honom att plugga på. Dock funkade mitt knep med Alvedon för att kolla om det var förvärkar eller ej så plötsligt var det morgon och inget barn var fött ...

Bluebride: eftersom jag har rykte om mig att (tillsammans med Vickan) vara mrs Google i tråden så ska jag lägga en stund på att leta gullig klänning i stl 50/56 ... Återkommer om jag hittar!

• fru AM

Bluebride: har problem med uppkopplingen idag så jag googlar inte så snabbt ? Men jag kan tänka mig att Bennetton har fina babykläder? T ex: www.benetton.com/portal/web/guest/ss09/kids/newborn_details

På Nybrogatan i Sthlm finns en fin liten affär som heter Floralin & Junior som säljer just lite gammaldags barnkläder ? de verkar även há webbshop: www.floralin.se ? klicka på finkläder. Lite dyrare kanske ? men ALLT är inte dyrt

Cicci: Du är så gullig! Som tur är kommer brorsan m familj vara hemma fr o m idag fick jag veta ? och svärisarna kommer på måndag? Hur har ni det fixat? Kommer dina föräldrar upp när det börjar närma sig, eller? Du har mitt nummer också ?!

Muggles: Miniväxthus ? Mio, Bauhaus, Plantagen kommer jag osökt att tänka på. Få se om uppkopplingen vaknar till liv lite mer så kan jag kolla!

• fru AM

Och Bluebride: för just finkläder är det smart att kolla på andrahandsmarknaden ... Oftast används den lilla gullig klänningen bara en gång ... Så sök på Blocket elelr allaannonser.se och i secondhandaffärer och Myrorna i dina trakter!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare