Hej i tråden! Trodde jag skulle få tillbringa påskhelgen på BB (började förvärka i fredags) men det lugnade ner sig. Men kaxig är man inte. Kan inte sitta, gå eller ligga bekvämt någonstans - jo, möjligen i badkaret. Hursomhelst - idag är det en vecka kvar till igångsättningsställningstagande (intressant ord). Jag bävar inför förlossningen men det ska bli trevligt att träffa lillebror.
Påsken har varit lugn - frånsett släktkalas på påskafton (i makens hemstad - en timmas bilfärd, åksjuka Livia kräktes två gånger ... bläää).
Livia fick påskägg med en liten Pippidocka i och godis (som egentligen inte ätit förut - det blev tyvärr kärlek vid första smakbiten). Igår upptäckte hon MITT påskågg på köksbänken och sa listigt "Jag kan hjälpa dig mamma. Du får pippi, jag får gosi (=godis)"
Välkommen nykomlingen Bluebride!
BS: jobbigt med påskgräl. Jobbigt med gräl och gnat överlag förresten. Jag har varit extremt grälsjuk denna graviditet men faktiskt lugnat ner mig lite här på slutet.
Visst är det lätt att det blir mycket gnat när det är sömnbrist, sjukdomar, stress över VAB:ande osv som ska hanteras. Och om man inte heller är överens om uppfostringsmetoder osv ... Mitt enda råd är att försöka ta upp problemområdena till diskussion under en lugn period, när man alltså INTE är osams. Det blir lite mer konstruktivt då.