Barnkarusellen snurrar vidare
vafasen, har de ingen bättre lösning än så?
vafasen, har de ingen bättre lösning än så?
hej hej hallå!
BlivfruL
Hej på dig! Jag tror inte du behöver oroa dig, de plockar ut de bästa soldaterna för uppdraget med någon swim-up teknik. Vad skönt att ni får sätta igång så snart, när var samtalet? Jag ska börja med nässpray om 2 veckor. Iiiiiihhh!
Snaily
jag tror du tar hand om djuren
BS
Jag tycker också du ska kolla sköldkörteln eller något annat hormonprov. Det är ofta boven i dramat vid ofrivillig barnlöshet och kan väl dyka upp när som helst. Förstår att det är jobbigt att ränna hos hälsocentralen stup i kvarten dock. Men skönt att kunna bocka av misstänkligheter, eller att hitta det som strular så att ni lyckas med tvåan snart!
Vickan
De brukar väl inte skjuta budbäraren så sitt still i båten.
Ego
nyklippt! ÄNTLIGEN!! Varför gör jag det inte oftare?!?! Dagarna släpar sig fram, igår var jag övertygad om att det var fredag, snacka jobbigt läge. Nåja, snart är det väl ändå helg så man kan få ta igen sig lite. Hahahha sjukt uttalande egentligen med tanke på att jag inte har något att göra på jobbet... Igen. Förra veckans konstruktiva gräl med "chefen", eller vad jag ska kalla henne, resulterade ju i en kanonvecka då men nu är det tillbaks i gamla fotspår igen där hon sliter som fan och jag sitter och kollar in familjeliv (fyyyyyy) och våndas över ivf-resultat, överstimulering och att det känns som om alla andra ska göra massvis av kontroller men inte vi.
BTW så är det 3-årig förlovningsdag idag för mig och min älskade hjärtevän *fanfar*
tack EA
ett steg i taget var det... Men
jag funderar på så mycket...
ok, jag frågar de som har gjort det förr för säkerhets skull. När man börjar spraya, ska man få en blödning innan man börjar med sprutorna? Ska man göra någon koll före dess? Jag har ett speciellt datum när jag ska börja med sprutorna och minska dosen på sprayen och ska skicka blodprov efter en vecka på sprutor och på VUL två dagar efter det. That's it. Låter inte det lite osäkert? Eller hur gjorde ni????
Gosnosen
hoppas ni hittar någon donator snart!!! Vet inte om jag skrev det tidigare eller om jag bara läste och tänkte sympatiska tankar.
snaily
wohooo! Tack! Tur i spel OCH kärlek! Vilken dag!!!!
koko
ja, jag går på allt, läser totalt okritiskt tills jag får fundera lite... *Suck*
*tackar och bugar*
Liten
precis, ett halvår före! Vi gifte oss i oktober sen. På toppen av Vemdalsskalet, i strålande solsken! *hoppistuds* Och angående arbetsbelastningen, ja fy faaan, då är jag hellre lite stressad än har det så här. Sämre för självförtroendet är svårt att hitta, förutom att vara arbetslös då.
Telis/koko
Oki, han sa ingeting om någon blödning. och jag ska göra VUL här i Gävle, inte i Falun. 7-10 dagar efter spraystart alltså... Hur länge ska den hålla i sig+ Är den som mens?? Jag ska inte börja med sprutorna förrän 3 veckor efter spraystart... fan, ska jag behöva ringa och fråga det där jäkla spånet till telefonist iaf. *suck*
koko
alltså har du blivit dålig på en juice som är en halv dag för gammal?!??!
Rännskita eller bara ont i magen?
Snaily
nej, han friade på toppen, vi gifte oss i Sundborn.
Koko/Telis
my IVF-gurus! Konstigt att han inte sa något, och att datumet med sprutstart är "bestämt", tänk om jag inte hade haft lite koll utan bara kört strikt enligt schemat (och vad förvånad jag hade blivit om jag börjat blöda) Nu har jag iaf mailat Falun för jag vill inte ringa till dem här eftersom det ska frågas doktorn och sen ringer hon aldrig tillbaka.
koko
åh fy faaaan, hoppas du piggnar på dig snabbt!
EA
PRECIIIIIS så där känner jag också! Och tyvärr har det ju blivit så att folk inte vågat berätta eftersom vi båda blir så himla ledsna (det skiner ju lätt igenom trots att man gör sitt yttersta att verka glad), men hallå - blir de mindre gravida v 14 än 12?? Det spelar ju ingen roll, de kan ju inte skjuta upp graviditeten i evigheter heller. Så jag föredrar att de river av plåstret direkt och gärna berättar i v 6, hahaha!
Telis
oooh gick samtalet bra?