• Telis

Barnkarusellen snurrar vidare

Jag har inte så svårt att bortse från hur inredningen ser ut men det kanske beror på att vi nästan alltid tittar på lägenheter i ett och samma område så att man har lärt sig hur dom kan ser ut.

Den vi bor i nu såg ut som en knarkarkvart när vi var och tittade på den på visningen men jag såg potentialen och tvingade igenom köpet trots att maken var skeptisk.

• Telis

koko, ja eller också beror det på att man har dålig smak själv. Det kanske fortfarande ser ut som en knarkarkvart hemma hos oss.

• Telis

Tack AM!

Page, ja, fina fönster och fint hus! Fast jag gillar inte öppna planlösningar så mycket. Och jag skulle aldrig kunna bo i Peking. Om man nu ska vara petig.

koko, kan man inte boka bord på nätet? Annars kan ni få komma hem till min knarkarkvart och äta.

• Telis

Ja, det skulle förstås bli en liten blandad buffé, det vill säga vi skulle ligga på kuddar på golvet och skicka runt dom små "godispåsarna" så att man kan välja själv precis vad man är sugen på.

• Telis

Lappis, jag visste inte varför så jag var tvungen att googla. Tydligen så var Sven Hedin i Norrköping en gång och berättade om sina resor i Kina och sa då Peking betyder "den norra staden" och Nanking "den södra staden". Efter det började man tydligen kalla Norrköping för Peking och Söderköping för Nanking. Peking används fortfarande fast jag har aldrig hört någon kalla Söderköping för Nanking.

• Telis

Snaily, stort tack! (Och skönt att ironin gick fram )

Snaily igen, ja, mejla mig (telemarkgrrl@gmail.com) ett foto på dig själv så får du en länk till albumet med oss andra.

Piggelin, "komposten får åka i bingen"?! Bingen betyder sängen för mig.

Nu finns det nya foton på Mindre och på A i albumet.

Page, jag tror att du skulle passa jättebra i ljusbrunt. Fast jag tycker att du ser väldigt snäll, och cool, ut i den du har nu.

På släktforskningssidan så kan man säga att jag har mina rötter djupt rotade i den småländska och östgötska myllan sen åtminstone 1600-talet. Inga kungar eller grevar så långt ögat kan nå vad jag vet, bara bönder rakt igenom.

• Telis

Page, tack för komplimangen!

Shit, Cicci, dina barn verkar verkligen vara av den otåligare sorten! Jag håller tummarna för att han/hon stannar ett tag till!

• Telis

Snaily, nu ska du ha fått ett mejl med en länk.

Och övriga, Snaily finns nu med i albumet.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare