• 090208

Forlossning...

Jag vill INTE hora att det ar vart det, det VET jag redan.

Ar bara skraj. Att ligga i smartor i 2 dygn och varken kunna ata, sova eller sk*ta klokt. Och alla nalar, slangar, lukten, osv osv... Inte heller ett dugg sugen pa att vara gravid, usch!
    Vi har inte ens bestamt om vi vill ha barn, och isf blir det om typ 10 ar... Men vill garna veta vad jag en dag kanske kommer ge mig in pa.

Hade garna adopterat (av flera olika anledningar!), men ar inte miljonar. Och ska jag nu ha barn sa vill jag garna foda naturligt, da jag tycker det ar minst lika laskigt med en operation och helt onodigt.

Sa snalla, ni som kanner/kande likadant, dela med er.
    Men mammor, snalla bespara mig mys-pyset...

• Svar på tråden Forlossning...
  • Sebastiána
    novia72 skrev 2009-02-24 09:16:40 följande:
    Fattar inte poängen med den här tråd? Vad är det du vill höra? Att någon annan ska säga till dig att du INTE får skaffa barn?1) att vara gravid är skitjobbigt: du blir klumpig, orörlig, går upp i vikt, får åderbråck,hängbröst,hängmage & INGET KAN VARA SÅ UNDERBART SOM ATT KÄNNA DITT BARN VÄXA i dig.2) att födda GÖR ONT SOM FAN - inget du ens kan föreställa dig- & sekunden senare tänker du: Jag vill ha en till nu!3) Barn gråter, skriker, väcker dig på natten, kostar pengar, skiter ner, gapar, kostar, påverkar föräldrarelationen etc etc...ja.... & livet är underbart.
    Men då har du ändå ett positivt svar på frågan om "Är det värt det?". De par som jag frågar pratar BARA om det negativa som du tagit upp: Det är ett helvete att vara gravid, man nästan dör av förlossningen och när barnen är födda skriker de bara hela tiden. Det måste ju finnas nåt som är bra annars hade folk inte skaffat barn och du svarar på den frågan. Tack1

Nu verkar det inte bli aktuellt för mig eftersom min pojkvän, som har två tonårsbarn, inte vill skaffa fler barn. Han är bestämd på den punkten.
  • novia72

Sebastiana: då skulle jag säga så här till dig: LÅT INGEN ta ifrån DIG rätten att få uppleva detta!!! Människor förändras - jag har en dotter som är 20 år- & jag är nu gravid i 6:e månaden ;) - MEN som kvinna kan du inte besluta dig att födda när du är 48+ - tänk på det!!! ;) - det KAN män.

• Linmag

Ska tillägga att det är skitdyrt med barn om man vill köpa allt nytt.
    Men vaken på nätterna har jag aldrig varit med ngn av barnen,sjuka är de sällan skriker gör ingen av dem heller. Men jag har fått snälla barn. Det är ju normalt att de skriker och kräver 100% av dej en period!

• novia72

...jag har fått två underbara döttrar som sovit 22.00- 06.00 varje dag sedan DAG ETT! dyra blir barnen OM DU GÖR dem dyra...annars finns det som finns ... ;) Just det, och mina båda förlossningar var underbara!!!

• Hammerman

En helt vanlig förlossning:

• 090208

Vaa??

novia72 skrev 2009-02-24 09:16:40 följande:
    Fattar inte poängen med den här tråd? Vad är det du vill höra? Att någon annan ska säga till dig att du INTE får skaffa barn?
  • 090208

Grattis far man val saga da. Nu blev jag nastan avis...

Linmag skrev 2009-02-24 09:42:53 följande:
    Jag har 2 döttrar... förlossning nr 1 startade med värkar på natten, men jag förstod inte ens att det var det för de gjorde inte så ont som jag trodde. Väl inne tog det 4 timmar innan hon kom ut. Då hade jag jobbiga krystvärkar för att hon inte "kom ner" som hon skulle. Men jag mådde bra direkt efteråt och klarade mej på bara lustgas. 6 timmar från första värken tog allt.Barn nr 2 var jag beredd på lika jobbiga krystvärkar men tji fick jag 18,30 började jag känna lite molvärk i magen som varade i 1 timma. 19,30 började det göra ont och kom tätt så vi åkte in kom in 19,50 och 20,05 var hon ute. hann bara komma in och säga att jag trodde det var nära och hon undersökte, öppen 10 cm då och fick en krystvärk så vattnet gick på nästa krystvärk var hon ute Så max 10 onda värkar och 2 krystvärkar så var hon här 30 minuter senare gick jag själv in på rummet och sedan åkte vi hem när 6 timmar gått och jag har inte känt ngt ont alls
  • Hammerman

090208 skrev 2009-02-24 18:26:59 följande:

Så hade det gått till ifall män var de som födde.

Hade hellre dött av att en alien ätit sig ut genom bröstkorgen än att föda genom könsorganet.
  • 090208

Gaaaahaaahaaa!!!

Hammerman1 skrev 2009-02-24 18:32:06 följande:
    090208 skrev 2009-02-24 18:26:59 följande:
    Hade hellre dött av att en alien ätit sig ut genom bröstkorgen än att föda genom könsorganet.
  • Celeste97

Hihi, du får fråga din mamma om det var värt det!

• 090208

Jag vet att for dom som vill är det vart det. Jag själv är bara mer eller mindre nyfiken. Än så länge...

• ClaraH

Jag har aldrig mött någon som ångrat att de fått barn (även om det väl finns) men däremot vet jag flera som ångrat att de inte försökte barn när de var yngre nu när de är äldre och det faktiskt är för sent. När man har barn är det ju samvaron med dem som är i centrum inte förlossningen. Nu är mina rätt så stora, men jag minns inte att jag gick och tänkte på förlossningen hela tiden efteråt. Min sammanfattning av förlossningen är att det är det värsta och bästa jag varit med om, och jag skaffade ju en till så det var väl inte hemskare än så. Om man är väldigt rädd för en förlossning kan man säkert få hjälp med att bearbeta det.

Svar på tråden Forlossning...