• Killarna

Vem betalar??

Hej!
    En liten fråga till alla er som planerar bröllop, eller redan är gifta..
    Fick ni hjälp att betala bröllopet av era föräldrar? Förr var ju det väldigt vanligt, men jag undrar om det fortfarande är så, det är ju ingen självklarhet att föräldrarna har en såpass god ekonomi. Hur har ni gjort?? Har isåfall båda parters föräldrar bidragit med lika mycket?

• Svar på tråden Vem betalar??
  • Laguna 2

Mina föräldrar betalar allt utom ring och resa.

Brudgummens föräldrar beyalar hans kläder.

• gotlandsulrika

Vi betalar allt själva. Ingen har uttryckt något önskemål att bidra, men om de gör det är det såklart väldigt välkommet.

• HurraViSkaGiftaOss

Vi betalade allt själva.
    Däremot betalade mina föräldrar för blommorna.
    I bröllopspresent fick vi en stor summa pengar av bägge föräldraparen, men det var ju en present och absolut inget vi hade räknat med.

• Emelieca

Vi har "önskat oss" hjälp ekonomiskt istället för presenter, min pappa betalar min klänning och min mamma och blivande makes mamma hjälps åt med mottagningen(vi kommer ej ha middag). Men vi planerar det så att vi skulle kunna betala allt själva och bidrag är ett plus.

• Melisabeth

Mina färäldrar ville lägga en bestämd summa - precis som för min syster.
    Sedan sa svärfar att han ville betala resten

Mycket trevligt då vi får möjligheten till helt annat upplägg på så vis, än utan deras generositet

• Söderbruden

Vi får sammanlagt hjälp med 60 000 kr från mina och min blivande mans föräldrar. Vi hade inte bett om någon hjälp (skulle aldrig falla oss in att "tigga") men blev givetvis väldigt glada och tacksamma!

• Heloise

Vi betalar själva och anpassar vårt bröllop efter vår ekonomi precis som tooticki skrev. Skulle bli mkt förvånad om ngn av våra föräldrar erbjöd sig att bidra men skulle gladeligen ta emot hjälp så länge det inte rör sig om för mkt pengar. Det är en sak att erbjuda sig att hjälpa till med blommor eller nått sånt litet, än att betala hela kalaset. Det skulle kännas olustigt.

• aikidoaasa

Själva hoppas vi på att bådas våra föräldrar vill bidra med en liten slant var. Men det mesta kommer vi att själva stå för.

• MulleNuh

Vi betalar allt själva kan man säga.. MEN jag/vi får ju pengar i bröllopspresent av mina föräldrar och då tar vi dessa pengar till bröllopet..

• lillaj

Vi utgick från att vi själva skulle bekosta vårt bröllop men sen fick vi bidrag från våra föräldrar och dessa pengar kommer gå till vår bröllopsresa/-or! Vi såg det inte som någon självklarthet att vi skulle få pengar, att vi sen fick det gjorde oss jätteglada men det är ju inget man kan förutsätta. Vårt bröllop kostade runt 60-70000 och sen fick vi ca 30000kr och detta går till resorna. Fick 5000 av mina föräldrar under tiden när vi planerade också och dessa gick nog till själva bröllopet iofs!

Svar på tråden Vem betalar??