Verkligen imponerande! Jag pluggar också och tycker att jag dragit ner till minimum. Lägger undan 2000 i månaden och då har jag slutat köpa allt som inte är nödvändigt i vardagen typ smink, frisör, studentlitteratur, kaffe osv. Men då blir det ändå bara 16 000 på 8 månader, bara hälften av ert :P
Så vi kommer alltså ha ett "billigt" bröllop enligt standard på BT. Men vi tycker inte att det är värt att skjuta upp eftersom det är att vi gifter oss som är viktigt och inte en fest. Men vi fick en glad överraskning förra veckan när min pappa ringde och frågade om han får hjälpa till med 10 000. Så nu kommer vi i alla fall ha 40 000 vilket gör det möjligt att bjuda på 3-rätters och ändå ha råd med både kläder och frisyr. De dyraste posterna har vi säkrade helt plötsligt :D
anja1661 skrev 2009-04-09 20:12:01 följande:
vi betalar själva, ca 60 000kr som vi slitit hårt för i 8månader! jag studerar och m2b har ett låginkomst jobb. två småbarn, en hund och en (förr2)
katt.vi kommer inte få något av våra föräldrar. däremot har vi önskat oss pengar i present och kanske kanske får vi en liten slant av mina föräldrar men då kanske 2000kr. räknar inte med något!alla pengar vi får i present kommer gå till vår resa!