• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnnis

Jag känner igen det där, Blommis... För mig gick det mesta över på sista Pergodagen, så håll ut!

• Ankan80

God morgon flickor.
    Va härligt med måndag igen... hrm...kanske inte.....

Nu skall jag rita en lekplats...väldans roligt, för man får tänka sig in i vad man själv hade gillat som barn...

• Ninnnis

Åh vad kul, Ankan! Gungor och klätterställningar och gungbrädor och sandlåda och....

• Ankan80

hihi...exakt....
    och det finns MASSOR av andra roliga saker...

kostar skjortan dock, men inte jag som betalar

• ingenjörsbruden

Hej Girls!

Jag är såååååååå tröttt!!!!
    Sicken fest det blev!! Maten var supergod (catering) o drickat räckte mer än väl o folk verkad ha superroligt!
    Kom i säng 5 på morgonen.....hade då haft två vredesutbrott.....härligt med grav.hormoner!
    Ett på gästerna som nog gjorde ngt i byxorna....de hoppade mellan låtarna på högsta volym.....INTE roligt.....de blev så rädda att en av gästerna försökte muta mig med en salt pinne!!! Hahahahahaha
    O sen fick maken sig en liten avhyvling när han hade med sig de sista två gästerna in i spritförrådet där även föreningens sprit fanns....inte för att jag misstror ngn....men har vi kommit överens om att INTE släppa in ngn annan där så ska det vara så!

Började röja kl 9 o satt ner framför tvn kl 20.30 på kvällen!
    Väldigt svullen om fötter men väldigt nöjda o slitna!
    Fick bli lite sovmorgon idag!

Så klart kunde jag inte låta bli att ge maken hans leksak....så den lekte vi med både på tors o fred! Hehehehe! Den var bra sa maken!! Hahahaha!
    Så nu får jag börja tänka om med present till maken!

Har skummat igenom alla inlägg...men är så trött att jag inte kommer ihåg mkt av det jag läst, tyvärr...
    Men jag skickar en *BAMSEKRAM* till er allihopa!!!

• Ankan80

Va nice att festen blev lyckad ingis! Väl värt besvär med festfixande och planering.

• Hvidbrud

Det låter som om det har varit en trevlig helg för er tjejer med lyckad fest och cykelturer och makar hemma i husen!
    Här har det varit härligt också. Grillat och haft gäster och snackat till solen gick upp. Det var länge sen!

Ska till jobbet snart och fixa väggarna. Min lokal ligger på en del av köpenhamn som är konstgjort byggd på stolpar i vattnet, vilket leder till att väggarna suger upp havsvattnet och murbruket lösnas upp (särskilt när det är varmt och torrt) och fa¨rgen ramlar ner eller spricker. Så nu ska jag riva ner lite väggar och måla dem vita igen (skal göras ca 2ggr/år...). Gjorde ett rum i fredags och har två kvar. En tjej som är intresserad av att köpa butiken kommer förbi i kväll kanske och då är det bäst att det ser bra ut!

Och så ska jag betala myran på lägenheten! Iiihh! Men har varken swiftkod elle IBAN nummer... och fastighetsbolaget vill inte svara... aknske ska jag ringa banken, de borde väl veta?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)