• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Hihihi...exakt

ingenjörsbruden skrev 2009-05-05 13:55:51 följande:
    Hahahahahah ja det är bra Ninnnis.....*ser hur Pippi-starka-Ninnis kommer kutandens med mig på raka armar o skriker UR VÄGEN!! Kvinnan ska föda NU!*
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-05-05 13:55:09 följande:
    Fick reda på att min kompis som också var gravid hade försökt i nästan 1 år, så då kändes det bättre för min del.De skall ha i oktober. Klart jag unnar dem det! Hon berättade också hur jobbigt det var när alla andra runt omkring blev gravida men inte hon, men nu så. UL om 2 veckor tror jag....
    Ja det lenar lite ens egen vånda att veta att andra osså får kämpa.
    Jag vågar knappt säga hur få gånger vi "försökte" eller ja...försökte o försökte....vi körde utan skydd...utan ÄL-stickor....så jag försöker att inte nämna så mkt. Vet att sånt svider istället....men kan ge hopp för de som har PCO-S.

Men det är rätt knasigt...jag känner mig stolt över att jag/vi var så pass fertila eller hade sådan tur att vi lyckades pricka....lika mkt deppig ledsen var jag när jag fick PCO-S beskedet. Men jag tror att det är som Ninnis skrev för någon dag sen....att det finns en mening/poäng med allt man går igenom som man måste lära sig av.
  • Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-05 13:55:51 följande:
    Hahahahahah ja det är bra Ninnnis.....*ser hur Pippi-starka-Ninnis kommer kutandens med mig på raka armar o skriker UR VÄGEN!! Kvinnan ska föda NU!*
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-05-05 14:32:06 följande:
    Ja, det var väldigt klokt sagt!
    Nä hon är inte bara stark...hon är klok osså, vår Pippi-Ninnis!
  • lanovia 08

Tja för mig är det nog nu snart någon gång. Men vet inte, och tror inte det är någon idé för mig att bry mig. Nu får det vara som det är till dess att vi varit hos BM.

Ankan80 skrev 2009-05-05 13:34:56 följande:
    Åhh, vad det är drygt att vänta...på ÄL på jobb på att klockan skall bli 16.30....osv... Måste väl vara äggruvardags här snart i tråden?
  • lanovia 08

Ingejöris detta är inte riktat mot dig personligen men det var du som sist råkade skriva det jag funderat på ett tag. Och i erat fall vet jag ju att ni knappt hann börja försöka.

Varför är folk så måna om att tala om att de minsann inte förskt?? Jag har inte använt en ända ÄL-sticka eller ngt annat hjälpmedel för att veta var i cykeln vi befinner oss eller underlätta att bli gravid. (Jo förresten rosenrot i 1 mån).
    MEN jag o maken har försökt i 1 år, dvs vi har velat ha barn och kört oskyddat i 1 år.
    Vet många som har försökt länge, febrilt testat när mensen borde närma sig månad in o månad ut. När de sedan tar sig eller även innan detta så säger de, men vi har egentligen inte försökt för vi har inte använt ÄL-stickor.
    Förstår ni vart jag vill komma? Som sagt inget ont mot någon, undrar bara varför det skall vara så förbjudet att verkligen försöka och vilja.

Detta går nog för mig hand i hand med allt snack om bara ni slappnar av så...

ingenjörsbruden skrev 2009-05-05 14:06:57 följande:
    Ja det lenar lite ens egen vånda att veta att andra osså får kämpa. Jag vågar knappt säga hur få gånger vi "försökte" eller ja...försökte o försökte....vi körde utan skydd...utan ÄL-stickor....
  • Ninnnis

"Försökt" tycker jag man har gjort så länge man medvetet kört utan skydd. "Verkligen försöker" gör man kanske när man aktivt räknar vilka dagar man troligtvis är mest fertil och försöker pricka in det? Vet inte om det är så stor skillnad om man använder äl-stickor eller ej, mer än att man då uppenbarligen är beredd att lägga lite mer pengar och tid på försöken. Vissa använder kanske stickor mest för att se om de öht har äl?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)