• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Celeste97

Ninnnis skrev 2009-05-06 11:21:25 följande:

Har inte haft ont, men det kniper till i livmodertrakten (?) med jämna mellanrum. Tidigare har det "dragit" lite kring äggstockarna (?), men någon direkt smärta har jag inte haft.
    Känner igen alla de symptomen från förra cykeln. De började 7-10 dagar före indianerna, men det är ju inte säkert att det är samma för oss. Vet inte hur det blir denna gång.
  • Ninnnis

Det borde vara betydligt mer än 7-10 dagar till indianerna, men vem vet vad Pergotime har ställt till med...

• Celeste97

lanovia 08 skrev 2009-05-05 15:21:26 följande:

Varför är folk så måna om att tala om att de minsann inte försökt?? (..) Undrar bara varför det skall vara så förbjudet att verkligen försöka och vilja.
    En väldigt bra fråga!
    Jag tror att ett svar (av flera som innehåller olika korn av sanning) är en slags lättnad över att inte behöva gå igenom den oro och längtan som de som får kämpa gör.
    Det är lite samma sak som med viktminskning. Det dyker alltid upp inlägg med "jag har alltid kunnat äta vad jag vill och jag är smal som en pinne". För dem som verkligen kämpar hårt med detta kan det upplevas som ett hån eller skryt. Men i grund och botten tror jag att de som säger/skriver det menar ungefär "Åh, jag är så glad att jag inte har det problemet också att tänka på".
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-06 12:44:43 följande:
    det var inte så farligt... hittade grapefruit!
    Va? Regnar det grapefrukt i Köpenhamn?!

Fy fasen sicket böst väder....brrr vill bra hem o mysa under filten o läsa bok!

Nu har vi nog nääääästan bestämt oss för barnvagn..... blir en Emmaljunga Mondial Black eller Black croc! Ska åka o spana o klämma lite på lördag lunch o sen ev beställa. Är visst lite knöligt nu inför sommaren när barnvagnsfabriken har semesterstängt o sen börjar de tillverka nästa års modell.

Jisses vad fladderbuset tänjer ut i magen....umpf...inte så jätteskönt......igår bankade busen loss på min urinblåsa precis när vi skulle somna....gaaaaanska svårt att somna då!! Hihihi sicket busfrö vi har!
  • Hvidbrud

våra busför kommer nog ha kul ihop!
    Vagn ja... suck.. väntar med att tänka på det till flytten är klar. kollar flyttpriser nu... ca 3000danska för två timmar och två gubbar. det kanske skulle vara nästa karriär. de tar ju mer i timmen än jag gör!

Tjejen so hjälper mig här har precis berättat att hon ska flytta till italien under sommaren. dvs jag står med bokningar hon inte kan ta... grrr!
    nä, nu ska jag måla väggarna!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-06 13:05:53 följande:
    våra busför kommer nog ha kul ihop! Vagn ja... suck.. väntar med att tänka på det till flytten är klar. kollar flyttpriser nu... ca 3000danska för två timmar och två gubbar. det kanske skulle vara nästa karriär. de tar ju mer i timmen än jag gör!Tjejen so hjälper mig här har precis berättat att hon ska flytta till italien under sommaren. dvs jag står med bokningar hon inte kan ta... grrr! nä, nu ska jag måla väggarna!
    Ja de verkar redan vara på samma busfrö-våglängd så det bådar ju gott för framtiden!!
    Förstår att ni tar flytten först....sen är det många danskar som åker över sundet för att köpa vagn....så ni är ju på rätt väg! 3000 danska!!! Jisses...fast de tar ung för samma timkr som jag gör!! Hahahahaha! Konsulter är dyra! Sen får man ju def inte ut en lön som är värd att skryta med....men men!
    Men flyttgubbarna är verkligen värda sina kr....de sliter ngt fruktansvärt (iallafall de jag stött på) o är supereffektiva...sen kan man ju alltid fundera på hur rädda de är om ömtåliga saker....
    Har du kollat svensk flyttfirma osså? Borde ju bli billigare för er halvdanskar!

Amenvaförska hon till Italien....där finns bara italienare o pasta o parmaskinka o vin....är väl inget att resa iväg för?!
    Hur länge har du tänkt jobba/tror du kan jobba?
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)