• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Mammor är det bästa! (men det har de ju inta alltid varit...) Jag pratade inte med min mamma i över ett år. Hon hade träffat en annan och mina föräldrar skiljdes, huset jag växt upp i såldes, den trycgga bubblan om att vi är en familj sprack och allt var hennes fel tyckte jag. Jag åkte jorder runt 1½ggn och en tidig morgon i Kochin I indien när solen gick upp över ett disigt hav gick jag till en telegraf och ringde henne... Sen ser man ju att det var det bästa som kunde hända, både mamma och pappa är nöjdare med livet nu. Även om jag fortfarande tycker att hon bröt upp på ett omoget och oansvarligt sätt, förstår jag också att det var det enda sätten HON kunde göra det på, tyvärr. Men lilla gullle mammsen är förlåten. Vem ska jag annars ha att ringa till när naturen är så storslagen att man inte kan andas!)

• Hvidbrud

Ingenjören: Åh, visst a¨r det härligt!! Tänk att du ska bli mamma!!! Å jag med! Iiiihhh!!
    Och våra gubbar pappor. Måste köpa en Baby Björn till min man, han pekade på en pappa som gick med en sån och sa, åååh, en sån ska jag ha! Så träckte han så stolt på ryggen . Han kommer gå runt med lilltussan på magen stolt som en tupp!

• Ankan80

Näääää...medicin alltså

Hvidbrud skrev 2009-05-07 09:49:48 följande:
    Toaletten eller? Eller hjälpemedel till att bli gravid? Hmmm...
  • Hvidbrud
    aj, UVI är inte kul. Jag brukar köpa en liter tranbärsjuice/saft (den med mest tranbär och minst socker) och dricka hela på en ggn. UVI=Borta!
  • ingenjörsbruden

Välkommen hit änteligen Nalle Phu!! *BAMSEKRAMAR*

Hvidis: Hahaha vi måste vara tvillingar...sådan familjesituation hade/har jag med....hur omogen o feligt sätt mamman än bröt upp på så är det hennes eget ansvar....hade def inte gjort på samma sätt själv....men ja...hon är som hon är så då kan det inte bli på så många andra sätt....

Hihihih ja det är helt underbart!!! Skulle bara vilja ha allt fixat inför busets hemkomst....men skynda långsamt!
    Vi får låna en baby-björn-sele av makens bror....våra gubbar kommer def att skrida runder som två tuppar med battingarna på magen! Har bestämt mig för att köpa en bärsjal osså....så man kan ha händerna fria när busen är superlite....så att jag kan går runt o inspektera vårt husbygge o laga mat till gubbarna!

• Ninnnis

Ja, tänk, snart är NI mammor själva! Häftigt!

Jag kan också vara mammig, ibland har man liksom behov av att vara det... När jag är sjuk tex, då är det helst mamma som ska pyssla om mig Samtidigt uppskattar jag verkligen att vi kan umgås som jämlikar och ha en vuxen relation.
    Under några av mina ungdomsår bråkade jag jättemycket med mamma (och pappa, men inte lika mycket). Sen flyttade jag till London när jag var 19, och insåg hur mycket jag uppskattar och behöver dem! Sedan dess har vår relation varit jättebra. Jag har såklart blivit mer självständig, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan familjen

• Ninnnis

Hvidis, bor ni där trädet föll ner? Jag såg det på dansk tv igår, så hemskt!

Åh, vad mysigt det låter med poängjakt

• Hvidbrud

Ja, vi bor precis där. Vår stooora trädgård!
    Ojojojoj! Nu har tiden sprungit ifrån mig igen! Ni är för trevligt sälskap, helt enkelt!

• Nalle Puh 40

Vad härligt med alla er som är gravida, hoppas på en bebis efter bröllopet men vi får se hur det går...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)