• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-05-06 21:48:28 följande:
    Det finns gott om -varsågod! *sträcker fram brödkorgen*Det är med valnötter och aprikoser och pinjenötter i!
    *ååååh så livsfarligt...tur att det inte finns så många kalorier i bröd som äts på etern! *

Hvidis: URK!!!! *stoppar in den nedbajskletade badrumsmattan innanför bratens tröja....klappar gott...välkommen tillbaka*

Betty: Hahahaha förstår att dottern gjorde kväljningsljud med hela ansiktet i bajs....urk

Jag flyttade 50 mil fr familjen när jag var 19...både skönt o jobbigt. Pratade massor med mamma på telefon.....nu när jag bor närmre o hon är pensionär så blir det inte lika ofta....träffas dock lite oftare....Men fattar inte hur hon orkar med alla grejor de gör...helt galet...o är oftast iväg på ngt på kvällarna osså så det blir inte tillfälle till telefontid direkt.
    Blir nog bättre när jag är mammaledig!

*tar mer nybakat bröd o breder på mkt smöör...mmmmmmm*
  • Ankan80

Halloj, fick uvi igår och fått medicin nu i morse.
    fyyyyy vad det är jobbigt. Jag får panik när jag känner mig kissenödig hela tiden. Tur det finns hjälpmedel.

• Ninnnis

Ore, hur gick det igår?

Inte kul med UVI, Ankan! Hoppas det försvinner omedelbums

Nu kom min söta kollega med varmt bröd, smör och ost på riktigt! Mmmmmm....

• Hvidbrud

Tack för hjälpen me bratten Ingis. Önskar jag kunde ha gjort så! Eller satt skon under hålet i brixen, så kunde han lära sig hur det luktar till nästa gång. Ulk ulk...

AJg träffar min mamma kanske varannan månad. Iband mer ibland mindre. Men jag ringer nog minst tre ggr i veckan. När maken är borta minst en ggn om dan... Lite mammig får man väl vara? Vi brukar ha poängjakt om vårtecken, så det blir mycket mmsande och ringande i feb mars april... Ska bli mysig att gå ut i naturen med lillmuffin och visa henne vad hon ska leta efter, så vi kan fortsätta den leken när vi blir stora.

Oj oj oj vad det blåste igår. Här på vägen utanför vårt hus hade ett träd blåst omkull och landat på en förbikörande bil. Landade rakt över förar och passagerarsätena och dödade mannen. Shiit, tänk om han inte hade gasat extra vid föra ljussignalen för att nå över... Ibland blir man påmind om att verkligen upskatta det man har just nu, för man vet faktiskt aldrig vad som ska hända.

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-07 09:56:27 följande:
    Tack för hjälpen me bratten Ingis. Önskar jag kunde ha gjort så! Eller satt skon under hålet i brixen, så kunde han lära sig hur det luktar till nästa gång. Ulk ulk...AJg träffar min mamma kanske varannan månad. Iband mer ibland mindre. Men jag ringer nog minst tre ggr i veckan. När maken är borta minst en ggn om dan... Lite mammig får man väl vara? Vi brukar ha poängjakt om vårtecken, så det blir mycket mmsande och ringande i feb mars april... Ska bli mysig att gå ut i naturen med lillmuffin och visa henne vad hon ska leta efter, så vi kan fortsätta den leken när vi blir stora.Oj oj oj vad det blåste igår. Här på vägen utanför vårt hus hade ett träd blåst omkull och landat på en förbikörande bil. Landade rakt över förar och passagerarsätena och dödade mannen. Shiit, tänk om han inte hade gasat extra vid föra ljussignalen för att nå över... Ibland blir man påmind om att verkligen upskatta det man har just nu, för man vet faktiskt aldrig vad som ska hända.
    Oj va hemskt.....man behöver få sig en tankeställare mellanåt....

Vår-poängjakt låter kul! Den ska jag osså införa i vår familj!

Igår kände maken sin första kick från fladderbuset!! Busen hade världens kickmaraton i nästan en halvtimme....var gullig o kickade tillbaka när man tryckte lite!!
    Mumma för själen!
  • Nalle Puh 40

Får man vara med här? Orkar nog inte läsa allt ni skrivit men hoppar bara in...

Verkar vara en "mamma" debatt här just nu.
    Jag älskar min mamma (och pappa med för den delen) över allt annat på jorden. Vi bor 3 mil ifrån varann och ibland känns det lagom för man vill ju inte ha henne springande här jämt (eller tvärtom) men eftersom jag är ledig mycket men inte kan åka iväg pga att jag kanske får jobb så skulle jag vilja ha henne närmare så man kunde ta en fika, promenara eller bara prata om allt och inget...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)