• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnnis

Gääääsp... Jag har precis fått massage... En kopp starkt kaffe och lite jobb till, sen ska jag åka och träna. Ikväll blir det hockey, och banne mig om jag inte ska unna mig ett glas vin också Får se om jag kan hålla mig tills maken kommer hem

• Nalle Puh 40

Nix, helledig idag

Är jag på jobbet så har jag inte ens tillgång till dator eftersom jag jobbar i folks hem...

• lanovia 08

Vad skönt med massage.

Ja jag har varit på fikarast, och ätit kaka. *torkar chokladen runt munnen*

Vad innebär äggblåsor egentligen?? Blir det ingen ägglossning då?

Skall definitivt ta upp det med BM. Gäller bara att komma ihåg det.

Hmm om det är ÄL-blödning kanske vi skall ställa om planerna för kvällen. Planerna var att städa, boring. Kanske skall köra vuxenlekar i halmen istället...

• Hvidbrud

Ja! Vuxenlekar!!!! Det röstar jag på!

JAg har haft en tjej inne till massage med in sovande 10mån gamla son. Gissa om han vaknade direkt. Så jag fick massera med ena handen och ge nappen med den andra. Gullunge. Stooora blå ögon och ett litet leende med två undertänder. Kär!!!

Lite fika har jag nu men oj vad jag har lust att äka digestivekex med choklad på ena sidan... mmmm... Nej! Det ska jag inte. (Eller jo, eller... tar 2 min att gå och handla dem och 5 min njutning att äta dem och 5 timmar att gympa bort dem. Eller! Amma bort dem!!)
    Ses om två min! Hej hej!

• Hvidbrud

He he... Gott! Blev utan choklad... Men gott ialafall... Bjuder på alla som vill komma på afternontea

• ingenjörsbruden

Åhh men what the f-ck!!!
    Skrev ett långt inlägg som försvann....*GRRRRR*

Ninnnis: Massage hade jag OSSÅ velat ha!!! Vad är det du ska hålla dig ifrån tills maken kommer hem....hockey, vin eller sänghalmen?

Lanovia: Varje månad så utvecklas en äggblåsa med (oftast) ett ägg....o när den mognat så brister blåsan o skickar iväg ägget mot folliklarna o äggledaren.
    Röstar DEF för vuxenlekar i sänghalmen!! Hahahaha

*slår mig ner sidan om Hvidis o dricker te o knaprar på ett digestive.....Ohh How Jolly goood this is!*

• ingenjörsbruden

Wiiiiie i morgon (förhoppningsvis om chefen inte glömmer) ska jag köpa första babygrejen som inte är kläder!!!
    Köper chefens bilbarnstol för 6mån-25kg...hahhaah tidigt?! Nähääää!! Men känns bra att veta vem som haft den osv....annars hade jag nog inte vågat köpa en begagnad bilbarnstol!

• passionsblomman

Lanovia: ja, det jag fått veta nu nderalla dessa VUL jag gjort är att det man letar efter är Folliklar=äggblåsor. De ska vara si och så stora för att det ska vara ÄL-läge. Dvs då innehåller äggblåsan(follikeln) ett moget ägg.

Ibland blir en follikel blodfylld istället och när den brister kan det göra rätt ordentligt ont. De såg en blåsa de misstänkte var en sådan på mig och undrade om jag brukade ha väldiga menssmärtor, för det är visst dessa blodfyllda blåsor som heter Endometrios.

Jag frågade nogsamt om detta är farligt eller skadar fertiliteten på något sätt. Hon sa bestämt NEJ, men att det kan göra ont. Det bildas massor med småblåsor hela tiden ska tilläggas, så en som blodfylls är ingen fara.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)