• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnnis

Men gud, Ingenjören! Det låter ju som en oerhört destruktiv person... Det enda du kan göra är nog att finnas där för sin syster och barnen, och försöka prata med henne. Du kanske kan få henne att ta ett steg tillbaks och betrakta situationen lite utifrån, så kanske hon ser hur illa det är? Kraaaam till både dig och syrran!

• Nalle Puh 40

Tänker på dig och din familj...
    Är ju inte bara hon och barnen som lider utan du och alla andra blir ju automatiskt indragna...
    Hoppas verkligen att det löser sig... KRAAAAAM

• Ninnnis

Blommis, jo jag hade rejält ont i både kropp och huvud dagen efter möhippan...

Nalle, det kommer att bli skitkul!!

Lanovia, det låter inte alls bra att du har ont i magen igen... Tur att ni ska på undersökning snart, så du kan få svar på dina frågor. Skriv upp alla frågor du kommer på efterhand, så du inte glömmer nåt. Bra att ni ändå fick till lite mys, om det nu var äl-blödning... Kram!

Celeste, den kommer jag inte ihåg, den kanske var efter min tid? Hur gammal är du?

Nu ska jag snart hoppa in i duschen, sen ska jag och min älskade make gå på stan och shoppa och luncha, sen köpa med stans godaste sushi hem och äta till kvällens hockey tillsammans med gott, vitt vin Life is goooooood!

• ingenjörsbruden

Va goa ni är som orkat plöja er igenom inlägget!

Det är så frustrerande...det finns ju som sagt inte så mkt jag kan göra mer än stötta syrran o döttrarna.

De har ju haft rejäla svackor innan där syrran snackat om att flytta....men de har gått vidare på ngt sätt....vet inte om de direkt rett ut ngt...men va fan...han är ju helt egocentrerad!!! Han mår, han orkar, han vill osv......
    ÄR ju inte så lätt att bara flytta om man är gifta o äger ett hus som skulle behöva lite omvårdnad....panel som behöver bytas ut osv....har en oinredd ovanvåning....så de är 4 pers som bor på 86 kvm.....galet när de SKULLE ha kunnat haft en ovanvåning osså.

Kan säga att jag tyckt så här i många år.....o maken håller fullkomligt med mig....för honom är det självklart att man hjälps åt....o städa tvätt osv är inget roligt men det MÅSTE göras.

*tar tacksamt emot kramar till syrran..stoppar i väskan o lämnar senare....kramar tillbax*

• Ore

Grrr, mina inlägg verkar inte vilja fastna idag... Tredje gången gillt, kanske?

Blommis: Tranbärsjuice ska vara bra mot urinvägsinfektioner!

Ingenjöris: Låter otroligt jobbigt för din syster. Jag har haft det litet liknande som du, men ändå inte. Min syster lämnade en puckad kille, och det framgick då att även om vi fattat att deras förhållande inte varit jättebra, så hade hon ju framgångsrikt mörkat det värsta...

Tror att Ninnis är inne på rätt spår, försök att presentera hennes situation som för henne, som om det inte vore hennes liv det handlade om. Vad skulle hon säga om du hade den situationen som hon har nu?

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-08 11:45:54 följande:

Tänker på dig och din familj... Är ju inte bara hon och barnen som lider utan du och alla andra blir ju automatiskt indragna...Hoppas verkligen att det löser sig... KRAAAAAM
    Ja fast jag blir mest förbannad....farligt med grav.hormoner!

Ninnis, låter som en synnerligen mysig dag med maken! Drick liiiite vin för mig med!!

Tänker på Hvidis som är på väg mot S-holm o möhippa!
  • Ankan80
    Ninnnis skrev 2009-05-08 11:48:51 följande:
    Nu ska jag snart hoppa in i duschen, sen ska jag och min älskade make gå på stan och shoppa och luncha, sen köpa med stans godaste sushi hem och äta till kvällens hockey tillsammans med gott, vitt vin Life is goooooood!
    Nice!
    Själv skall jag nog pyssla om min stackars man som fått återfall i förkylningen.
  • lanovia 08

Hvidis, usch och fy! Vet inte vad jag skall säga, skickar kram till både dig och syrran. Är nog ett bra tips att försöka öppna hennes ögon, så hon ser hur hon har det. *kramar*

Nej mitt magont är inte alls välkommet tillbaka. Har skitont idag.
    Fattar inte vad det är. Om det vore något så hemkst som cancer så borde jag ju ha det mer jämt och inte bara vid den här tiden på månaden och inte uppehåll vissa månader.
    Ninnis bra idé har tänkt på det själv oxå, skall def skriva upp frågor vi har. Nu är det bara 1 v kvar tills besöket. Är så glad för att vi har det inbokat, hade nog varit helt knäckt nu annars.

Nalle Puh hur kommer det sig att du redan vet om din möhippa? Någon kompis som inte kunnat hålla tyst? *nyfiken* (fröken nyfiken kallades jag här om dan av en kompis)

• lanovia 08

Insåg just att ajg skrev Hvidis!!?? Menade så klart Ingenöris

Hvidis hoppas jag har kanon på möhippan!

• Ankan80

Lanovia
    Nä, cancer är det säkert inte. Har läst att den inte gör ont.
    Har en släng av hypokondri då o då

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)