• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 12:08:32 följande:

Ingenjörsbruden: När jobbar du egentligen? Du är ju här jämt... *ler stort och fånigt*
    hAHahahahh vadå jobba?!
  • lanovia 08

Har läst här från och till under dan men inte hunnit skriva något. När det väl är dags har jag glömt hälften av mina tankar, om inte mer.

Börjar med att skänka dagens törnrose till braten som sölade ner hos Hvidis eller ännu till hundägaren som inte kunde plocka upp efter sin hund.

Ankan vad tråkigt med UVI. Hoppas det går över snart.

Jag är väldigt mammakär vi pratar med varandra nästan varje dag i telefon. De bor 10 mil bort så vi ses relativt ofta också.
    Värre var det när jag bodde 100 mil från dem. Men man lärde sig nog kanske uppskatta sina föräldrar lite mer under distansen.
    Sedan blir jag o mor iof rätt ofta sura på varandra, vi är helt enkelt för lika varandra för att inte hamna i luren på varandra. Mannen min brukar skaka på huvudet när vi är i luven på varandra och kommentera "herregud ni två är ju bara för lika varandra".

Välkommen Nalle Puh.
    (nu skall jag byta sida här och se om det står något att kommentera på s. 291.)

• lanovia 08

Jag verkar vara immun.
    Idag har jag upptäckt massa nya gravida här på jobbet. Suck

ingenjörsbruden skrev 2009-05-07 11:17:35 följande:
    Nalle Puh 40 skrev 2009-05-07 11:09:00 följande:
    Det smittar om man umgås mkt med gravida.... *gnider tangentbordet mot magen*
  • lanovia 08

Alla känsliga hoppar över detta inlägg.
    Var på toa förut och hade då blod på pappret. ???? Mitt i cykeln (dag 11 el 13 beroende på hur man räknar). Ok för att jag brukar ha flytningar som är rätt sega o slemmiga vid denna tid. Men blod har jag aldrig sett tidigare.
    Hmmm.... och ont i magen har jag haft rätt rejält både igår och idag. Undrar vad detta är?

• lanovia 08

hvidis fy vad hemskt med mannen som dog utanför er. Ja man får verkligen sina påminnelser om att livet inte är något evigt och självklart.

Nu skall jag sluta spama och fortsätta jobba

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-07 13:41:43 följande:

Alla känsliga hoppar över detta inlägg.Var på toa förut och hade då blod på pappret. ???? Mitt i cykeln (dag 11 el 13 beroende på hur man räknar). Ok för att jag brukar ha flytningar som är rätt sega o slemmiga vid denna tid. Men blod har jag aldrig sett tidigare. Hmmm.... och ont i magen har jag haft rätt rejält både igår och idag. Undrar vad detta är?
    Hmmm... va konstigt.....man kan ju få en liten blödning när ägget fäster...men det borde ju vara runt dag 21 eller nåt...
    Kan man få en lite blödning vid ÄL?
    Vet inte alls....hoppas att allt är bra.....hoppas att det inte är en äggblåsa som fyllts med blod som brustit....men kan ju vara om du nu haft ont i magen.....
    *kramar*
  • Ankan80

Hm....har också hört om ÄL-blödningar...men svårt att sia om.
    Du får ta upp det när du skall träffa BM och kanske då göra en underredesundersökning.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)