• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Vaddå FAST du är -79:a!!!

Du är ju rena flickebarnet då ju!

Sa hon som föddes en januaridag i nådens år 1971...

Gammal? ja det tänker jag bli! Minst 102!

Celeste97 skrev 2009-05-08 23:20:35 följande:
    Stor kram till alla! Ingenjöris, du får låna ut din man till din syrra en vecka, så hon vet hur arbetsfördelningen hemma SKA se ut! Ninnnis, jag känner mig inte så gammal fast jag är -79:a. Vad hade ni för manick när ni tittade på "typ film" i skolan? Video kom ju seeeent i skolvärlden.
  • Nalle Puh 40

Så var det snart dags, är lite nervös faktistk

Hoppas på att få ha strumpbyxor under klänningen (som jag misstänker att jag ska ha iaf) för här är det svinkallt och regnigt Hoppas vi får kul iaf...
    Tydligen så var sambons syster i Landskrona, hoppas hon blev tillsagd iaf

• Celeste97

passionsblomman skrev 2009-05-08 23:25:40 följande:

Vaddå FAST du är -79:a!!! Du är ju rena flickebarnet då ju! Sa hon som föddes en januaridag i nådens år 1971... Gammal? ja det tänker jag bli! Minst 102!
    Jag har faktiskt kommit i puberteten nu.
    -71 har jag också hört var en bra årgång, hihi.
  • Celeste97

Passion, om ni inte hade diabilder i skolan, hade ni då stentavlor med runristningar?

• Ninnnis

Celeste, jag är 77:a så vi är ju nästan lika gamla, eller unga menar jag ju såklart! Minns inte så mycket av skoltidens filmvisningar, jag somnade kanske? Förresten, jag glömde nog ge dig en kram igår så du får en idag istället

Undrar vad Nalle gör på möhippan just nu?

Vi har varit på långpromenad i Bokskogen, så himla fint! Sen åkte vi och köpte lite fler växter som nu ska planteras, sen blir det grilltajm

Kram till er alla (ingen nämnd och ingen glömd, för säkerhets skull)

• Ninnnis

Jag har förresten också ont i nedre magen idag, mest på högersidan. Försöker dock ignorera det och hoppas på att det är äl-känningar eller nåt... Tänk att vi är så synkade att vi tom har ont samtidigt, Lanovia

• Nalle Puh 40

Idag har jag haft min möhippa

Min syster sov hos mig i natt och de andra i tjejgänget dök upp vid 12 tiden (6 st för många var bortresta)

Först åt vi lunch hos mig, de hade med allt från kycklingsallad, bröd, smör till ost och vi hade det trevligt.

Efter maten fick jag ta på mig mammas gamla blommiga klänning, en morgonrock i spets, olika fotbolls strumpor, hjärtan på diadem, krona och slöja

Fick en skylt på ryggen med texten: SISTA CHANSEN IDAG. GRATIS KRAMAR GES UT

På brösten fick jag ett stort papper med ett papper över så jag inte såg vad det var på och där var det 6 kort på killar (en kändis, min sambom och några kompisar) och så skulle jag visa den för folk och de skulle gissa vem det var jag skulle gifta mig med så markerade de vem som fick mest utan att jag fick se korten. Vi gick ner till stan och in i lite affärer.
    Jätte kul eftersom jag INTE är blyg av mig det minsta

Sen gick vi in i en jätte mysig blommaffär som heter Ogräset och där fick vi fika och göra varsin blommgrupp med precis vad vi ville i, var så kul för jag ÄLSKAR blommor och gör en blommgrupp så fort jag ska någonstans så det var lyckat.

Promenerade sen hem igen och tog bilen till ett värdshus ca 3 mil hemifrån där vi åt middag, planka. Mums Hade det trevligt och satt och pratade länge men vid 20 tiden drog sig de flesta tillbaka eftersom alla utam jag, syrran och en kusin har småbarn.

Syrran körde hem mig och jag ringde till sambons bror och frågade vad de var någonstans och de var och bowlade (hade haft 5 kamp på ett skyttecenter innan) så vi åkte dit och bara kollade läget och han var lite på "sikadusen" (eller ganska mycket...) Hade en skylt på sig där det stod något i stil med:

Kramar 5 kr
    Kyssar 15 kr
    Annat... 1 000 000 kr
    Ungkarl, utgående vara...

Han hade fått massis med småpengar att köpa öl för och desutom var det ölbowling och han är rätt bra på det så det blev några gratis öl där oxå...

Nu har syrran åkt hem och de andra skulle nog till Hotellet sen så vi får väl se när han kommer hem...

Har haft en underbar dag med min goa vänner...

• passionsblomman

Hormoner hormoner hormoner....

...hormoner hormoner hormoner...

Det är tur att jag vet att jag håller på att mixtrta med min kropp, annars skulle jag undra vad det är med mig.

Jag är så lättirriterad så jag vet inte vad och egentligen skulle jag nog behöva gråååååta men det vill jag inte så jag är liksom arg istället.

PMS upphöjt i arton och helt öm i hela magen.
    Imorgon är det kliniken och VUL igen och leta follikel och hela proceduren igen sedan då om de väl hittar en , tre dagars inseminerande då...

Hit med en bra bok eller film och en påse godis! Jag har inte ens lust att bry mig för tillfället.

• lanovia 08

*kommer springandes med andan i halsen, pjuh tog ett tag att springa från götet till sthl men nu är jag här, en stoor påse godis full men Blommis favoriter och precis just den filmen hon ville se, kastar mig ner i soffan vidsidan av Blommis och inväntar alla andra tjejer*

• lanovia 08

Nu är vi hemma från en skön helg i stugan. Ingen annan i familjen var där utan bara vi två fria att göra vad vi vill när vi vill. Mannen har åkt på fotbollsmatch nu och själv hade jag tänkt lägga mig o läsa. Men väl hemma fick jag se allt vi har att göra. Ogräs skall rensas, gräs klippas, buskar dras upp etcetc. Oh försöker kedja fast mig själv här inne, behöver verkligen en slappar dag och inte en trädgårdsdag. Men det är inte lätt finns så många borden.

Ninnis, ja vi känns nästan för synkade. Bådas kroppar spökar och på samma sätt mest hela tiden.
    Tänk om vi kunde ta och plusa samtidigt också. Då kanske dina pergon kan hjälpa oss båda nu...

Nalle vilken ljuvlig dag du vekar haft. Visst är känslan underbar, vänner som planerar en dag enbart för dig!

Puberteten.... vad är det?? Dit har inte jag ens nått ännu.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)