Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

heheh jag trodde också det var IKEA som ingenjöris skulle inhandla sin leksak på... som det kan gå när man läser för fort.

andbeyond, då är det bara att hålla tummarna. Jag vet hur jobbigt det är. Mannen var ju uppsägningshotad han också, fram tills för två veckor sedan då vi fick veta att han hade klarat sig. Men den månad när man gick där o inget visste, den var fruktansvärd.

• lanovia 08

Har tatt så gott som datorledigt hela helgen, var skönt. Maken är hemma igen vilket är helt underbart. Jag fixar inte det där med distans känner jag. Kan vara skönt att få vara för sig själv ibland men inte för långa perioder. Vi har varit jätteduktiga här hemma, tvättat fönster, planterat lite grönsaker och dragit upp massa buskar. skönt att få saker gjort. nu ser huset ut som kom och hjälp men jag försöker blunda orkar inte mer nu, måste få några timmars vilan innan nästa vecka börjar.

Ninnis skönt att höra att du mår bättre. *kramar*
    Din mamma verkar klok. Jag tror precis som ni allt händer av en mening. Saker kan verka piss men efter ett tag kan man se anledningen till att det gick som det gick, kanske väntar något bättre runt hörnet som man inte visste om.
    Men det finns gränser på hur långt det tänkandet kommer hos mig. Jag kan se det om man tänker att det bara tar lång tid att få barn, men om det däremot skulle visa sig att vi inte kan få barn då kommer jag nog inte kunna komma på något positivt med det.

Blommis gött att magbesvären släpt.

Sedan har det säkert hänt massa mer här som jag tänkt kommentera, skickar en kram till alla.

Har gosat med en 3 månaders idag... Do I need to say anymore??

• lanovia 08

Gomorron tjejer! Här var det lugnt. Fler än jag som gått i dvala?
    Ninnis känner igen det där, det är svårt att ta det lugnt när man väl är på ett pass. Finns alltid någon att ta i lite extra för.

Ankan vad kul att få planera en lekplats. Kan du inte beställa dit gungor i större modell? De gör gungorna så små nu förtiden, mina höfter får inte riktigt plats.

• lanovia 08

Tja för mig är det nog nu snart någon gång. Men vet inte, och tror inte det är någon idé för mig att bry mig. Nu får det vara som det är till dess att vi varit hos BM.

Ankan80 skrev 2009-05-05 13:34:56 följande:
    Åhh, vad det är drygt att vänta...på ÄL på jobb på att klockan skall bli 16.30....osv... Måste väl vara äggruvardags här snart i tråden?
  • lanovia 08

Ingejöris detta är inte riktat mot dig personligen men det var du som sist råkade skriva det jag funderat på ett tag. Och i erat fall vet jag ju att ni knappt hann börja försöka.

Varför är folk så måna om att tala om att de minsann inte förskt?? Jag har inte använt en ända ÄL-sticka eller ngt annat hjälpmedel för att veta var i cykeln vi befinner oss eller underlätta att bli gravid. (Jo förresten rosenrot i 1 mån).
    MEN jag o maken har försökt i 1 år, dvs vi har velat ha barn och kört oskyddat i 1 år.
    Vet många som har försökt länge, febrilt testat när mensen borde närma sig månad in o månad ut. När de sedan tar sig eller även innan detta så säger de, men vi har egentligen inte försökt för vi har inte använt ÄL-stickor.
    Förstår ni vart jag vill komma? Som sagt inget ont mot någon, undrar bara varför det skall vara så förbjudet att verkligen försöka och vilja.

Detta går nog för mig hand i hand med allt snack om bara ni slappnar av så...

ingenjörsbruden skrev 2009-05-05 14:06:57 följande:
    Ja det lenar lite ens egen vånda att veta att andra osså får kämpa. Jag vågar knappt säga hur få gånger vi "försökte" eller ja...försökte o försökte....vi körde utan skydd...utan ÄL-stickor....
  • lanovia 08

Ähhh Ankan den där länken du gav oss till FL, jag tar för givet att det är en kompis som skickat den till dig. För du har väl lagt ner FL???

Stod mkt tänkvärt stämmer så väl. Fattar inte varför det skall behöva vara så. Varför skall det vara så hemligt. Ett kompisgäng till mig vet om att ni försöker och har gjort det ett tag. Orkade inte tala om hur länge sist vi träffades för jag var för ledsen den helgen. Men jag har lovat mig själv att de skall få veta en dag. kanske inte innan det har tagit sig (OM det tar sig) men de skall få veta hela sannigen den dag jag orkar prata om det utan att börja gråta.

Tycker ni alla skrivit tänkvärt, orkar nog inte kommentera var och en. Ingenjöris jag förstod faktiskt vad du menade.
    Och att du är extra glad över att det tog sig fort är väl inte så konstigt med tanke på att du inte hade räknat med det pga PCO (eller vad heter?? det ser fel ut).

• lanovia 08

Har förresten varit och vaccinerat mig mot TBE idag. De vill inte att man skall ta det om man är gravid, nästa dos är om en månad. Så sköterskan som vaccinerade mig sa till att hålla bena i kors denna månad så jag itne blir gravid. Haha kan ju hon drömma om!!!

• lanovia 08

Ore lycka till idag. Vad spännande!!

Japp 15e skall vi dit. Skall bli så skönt att få prata med någon. Hoppas bara det inte är en svintotant!

Ninnis inte kul med magont men tevligt om Pergon gör nytta.
    Jag har också ont i magen, undrar om det är ÄL här...
    Brukar ni bli extra kissinödiga vid ÄL?? Jag brukar bli det när det är indiandags men inte vid ÄL vad jag tänkt på. Men igår hann jag knappt resa mig från toa innan det var dags att återvända. Skumt!

4 plus, det hade varit trevligt. Vågar knappt hoppas på ett sådant under, men paxar lite försynt ett av dem.

• lanovia 08

Det där med musik fascineras jag av när jag hos massör. Visst den där lugna plingpling kan vara trevligt en stund. Men Hvidis hur står ni ut hela dagarna?

Ok då gick min idé om kissinödighet=ÄL i stöpet. För den delen är det bättre idag, vet inte vad jag pysslade med igår...

Blommis så mysigt med mammabesök. Herregud 1 år utan att se lilla mamsen. Hur fixar ni det??

Ninnis gött att mannen kommer hem imorgon. Efter att ha prövat på det i 2 v så är jag ännu mer fascinerad över att ni fixar det. Men måste man så går det så klart.

Vad har hänt med Betty??
    Och sedan var det några andra nya som tittade in här ett varv för ett tag sedan och nu är borta? Har vi varit för pratasamma så att ingen hänger med här eller?

• lanovia 08

Har läst här från och till under dan men inte hunnit skriva något. När det väl är dags har jag glömt hälften av mina tankar, om inte mer.

Börjar med att skänka dagens törnrose till braten som sölade ner hos Hvidis eller ännu till hundägaren som inte kunde plocka upp efter sin hund.

Ankan vad tråkigt med UVI. Hoppas det går över snart.

Jag är väldigt mammakär vi pratar med varandra nästan varje dag i telefon. De bor 10 mil bort så vi ses relativt ofta också.
    Värre var det när jag bodde 100 mil från dem. Men man lärde sig nog kanske uppskatta sina föräldrar lite mer under distansen.
    Sedan blir jag o mor iof rätt ofta sura på varandra, vi är helt enkelt för lika varandra för att inte hamna i luren på varandra. Mannen min brukar skaka på huvudet när vi är i luven på varandra och kommentera "herregud ni två är ju bara för lika varandra".

Välkommen Nalle Puh.
    (nu skall jag byta sida här och se om det står något att kommentera på s. 291.)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)