Ingejöris detta är inte riktat mot dig personligen men det var du som sist råkade skriva det jag funderat på ett tag. Och i erat fall vet jag ju att ni knappt hann börja försöka.
Varför är folk så måna om att tala om att de minsann inte förskt?? Jag har inte använt en ända ÄL-sticka eller ngt annat hjälpmedel för att veta var i cykeln vi befinner oss eller underlätta att bli gravid. (Jo förresten rosenrot i 1 mån).
MEN jag o maken har försökt i 1 år, dvs vi har velat ha barn och kört oskyddat i 1 år.
Vet många som har försökt länge, febrilt testat när mensen borde närma sig månad in o månad ut. När de sedan tar sig eller även innan detta så säger de, men vi har egentligen inte försökt för vi har inte använt ÄL-stickor.
Förstår ni vart jag vill komma? Som sagt inget ont mot någon, undrar bara varför det skall vara så förbjudet att verkligen försöka och vilja.
Detta går nog för mig hand i hand med allt snack om bara ni slappnar av så...
ingenjörsbruden skrev 2009-05-05 14:06:57 följande:
Ja det lenar lite ens egen vånda att veta att andra osså får kämpa. Jag vågar knappt säga hur få gånger vi "försökte" eller ja...försökte o försökte....vi körde utan skydd...utan ÄL-stickor....