Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

*kommer springandes med andan i halsen, pjuh tog ett tag att springa från götet till sthl men nu är jag här, en stoor påse godis full men Blommis favoriter och precis just den filmen hon ville se, kastar mig ner i soffan vidsidan av Blommis och inväntar alla andra tjejer*

• lanovia 08

Nu är vi hemma från en skön helg i stugan. Ingen annan i familjen var där utan bara vi två fria att göra vad vi vill när vi vill. Mannen har åkt på fotbollsmatch nu och själv hade jag tänkt lägga mig o läsa. Men väl hemma fick jag se allt vi har att göra. Ogräs skall rensas, gräs klippas, buskar dras upp etcetc. Oh försöker kedja fast mig själv här inne, behöver verkligen en slappar dag och inte en trädgårdsdag. Men det är inte lätt finns så många borden.

Ninnis, ja vi känns nästan för synkade. Bådas kroppar spökar och på samma sätt mest hela tiden.
    Tänk om vi kunde ta och plusa samtidigt också. Då kanske dina pergon kan hjälpa oss båda nu...

Nalle vilken ljuvlig dag du vekar haft. Visst är känslan underbar, vänner som planerar en dag enbart för dig!

Puberteten.... vad är det?? Dit har inte jag ens nått ännu.

• lanovia 08

Blommis klaga så mkt du bara vill! Vi är här för att lyssna.
    `Det bästa med godispåsen är att det är en aldrig sinande påse, det är bara att äta, kommer aldrig ta slut. Den var himlans dyr men det är du värd. Var är alla andra tjejer nu när vi skall ha mys med Blommis?

Förstår att du ledsnar på alla frågor, man orkar till slut inte. Särskilt inte när man många gånger är ledsen men med ett leende skall svara och se ut som om att man inte bryr sig det minsta.
    Typ "men X skall inte du o Y ha barn snart?"
    själv ler man tillbaka "äh vi får väl se. det där hinns med" eller något i den stilen medan hela ens inre gråter. F-N vad less man har hunnit bli.
    På våran fest förra veckan höll en av mannens kompisar på o frågade några gånger om inte Y skall bli pappa snart och om han skjuter lösa skott?
    Frågan var nog bara snäll och välmenande men aj vad ont det gjorde.
    Så blommis förstår dig. Men det är nog bara att försöka ingorera det så gott det går, liksoms vara men inte bry sig. De vill ju bara väl o fattar inte hur mkt skada de gör.

• lanovia 08

Ojoj nu är jag proppmätt av allt godis jag malt i mig i Blomis TV-soffa. VArt tog alla andra vägen??

Blommis, har absolut inga problem med att förstå vad du vill säga med dina inlägg. Hann tyvärr inte svara på det sista igår. Hade till och med loggat in för att skriva vid ett tillfälle men just då stod mannen och rensade undan kläder på min säng, som han sa för att jag skulle komma i säng någon gång. Ja då kunde jag ju inte med att sitta kvar framför datorn mer.

Jag kan i alla fall skriva under på det du skriver, svårt att inte bli jäkligt lack mellan varven. Mitt råd att försöka att inte bry sig skall du kanske ta med en nya salt. Det är ett råd som jag själv skulle vilja leva efter men som hittills inte gått så bra, jag jobbar på det.

HOppas det går bra för dig idag Blommis. *stora kramen*

• lanovia 08

Ninnis till och med BM besök synkar vi tydligen. Skall ju också dit på fredag.

Celeste jag blir extra hungrig och godissugen när det är dags för indianbesök.

Ankan helt rätt. Kör på o se vad som händer. Detta är ju en utav de få saker som inte går att planera här i livet.
    Vi borde egentligen inte försöka just nu. Skall till Grekland och segla 2v i sommar. Och nygravid ev illamående på en segelbåt känns mindre lockande. Risken finns ju alltid att vi måste hoppa resan. Men vi är eniga, vi kör på och ser, händer det så händer det.

Själv vet jag inte alls var i cykeln jag befinner mig. Borde passerat ÄL, dag 14 är i alla fall passerad. Men har väldigt mkt kletig flyning (förlåt info), vilket jag någon gång har läst att ÄL är precis när denna flytning avtar. Om detta stämmer vet jag inte alls, men isåfall har jag inte passerat ÄL. Jaja lika bra att inte veta, gör ju ingen större skillnad.Vi myser som vanligt oavsett.

• lanovia 08

Oj vad ni skrivit här ikväll. Jag orkar inte läsa allt ordentlig nu.
    Men Nalle du ringer läkare omedelbart imorgon. Jag är som du drar mig för att ringa till läkare, tror att de bara kommer tycka att man är löjlig. Men herregud det där är inte normalt. Kanske är du på väg in i väggen som du säger. Men det skall kollas upp.
    Vi väntar alla på rapport här imorgon!

Blommis lycka till imorgon. Och skönt att du o sambon fått prata.

Nu skall jag krypa ner i sängen hos mannen och sova.
    Gonatt

• lanovia 08

Oj jag glömde också kramen, men den hoppas jag att du tog ändå Nalle.

Oh jag är glad nu har blivit klart att vi äntligen skall o hälsa på 2 kompisar till helgen. Så detta betyder att Lund och ev även Malmö kommer få väldigt fint besök i helgen!!!
    Ninnis o Ingis, var bor ni?
    Hvidis har helt glömt nu, när är det ni flyttar? Härligt att du hade det bra i Stockholm.
    Roliga drömmar ni haft både Ninnis och Hvidis.
    Får nog säga att jag föredrar Robbie framför Arne Weisse.

• lanovia 08
    Hvidis, ond du är!
    Jag blir spyfärdig när folk är så självgoa. Usch för sådana.

Ingenjöris vad bra att du kom med den idén. Var ju inte alls det jag fiskade efter när jag frågade var du och Ninnis bor.
    Skulle vara kul att träffa er båda om det går att få ihop. Jag vet inte nu hur jag har med tid, men på söndag borde det gå att få till.

Nalle hur har det gått?
  • lanovia 08

Nu skäms jag, var så stressad sist jag var här inne så jag glömde fråga hur det var med Blommis och hur dan varit. FÖRLÅT!
    Men det verar ju som dan varit ok. Håller tummen för att allt går bra denna gång *kniper hårt om tummen*

Ankan vad spännande med gården. Inboxa! Var det idag ni skulle kolla på den?

Nalle vad duktigt av dig. *klappar duktig på axeln* Varsågod, här får du ett bamseklistermärke av mig.

Ingengöris och Ninnis (någon mer som befinner sig i närheten i helgen???) date vore trevligt. Men var i såfall? Vi planerar nog att spendera söndagen i Malmö. Och vad gör jag med mannen? Känns ju inte shysst att bara dumpa honom på stan. Varsågod roa dig själv liksom.

Nu är det säkert någon mer jag tänkt att skriva något till och krama lite extra. Förlåt om jag glömmer någon, men nu väntar knäckemackan på mig... *kramar alla en extra gång för säkerhets skull*

• lanovia 08

Jag vill också se Ankans drömgård!!!

Ninnis/Ingengöris. Verkar som att vi kanske kan få till det här. Min älskade hade inte de minsta problem med att jag skulle överge honom en stund. Han hoppas snarare på att det skall gå någon fotbollsmatch då som han kan sätta sig o titta på. ;.)
    Var får bli upp till er att bestämma. Bara det är lätt att hitta för en som knappt varit i Malmö. När? Vad passar er? Vi har inte så mkt planer för dan ännu. Bara att vi skall ta det lugnt i Malmö och njuta av att bara vara med varandra (förutom tiden jag dumpar honom för er. ): Också skall vi äta lunch på Jensens.

Nalle din fråga om vad vi gör när det går fort här i livet. Ja du jag har varit överstressad mer än en gång. Vad gör jag för att inte hamna där igen? Tja försöker intala mig att det gör inget om inte hemmet är perfekt. Dammet o eländet går ju precis som Ingis sa ingen vart (TYVÄRR!)likså har smutstvätten en förmåga att troget vänta kvar. Man få faktiskt lov att sätta sig ner vissa kvällar och inte göra något vettigt alls.
    Fritidsaktiviteter försöker jag sprida ut, man måste ju inte göra allt samma vecka. Framför allt försöker jag ta dagarna dag för dag mer istället för att ha flera veckor helt planerade.

Ninnis, tackar som frågar. Jo magen är mkt bättre. Gav sig till känna väldigt lätt i morse. Annars har jag inte känt av den sedan helgen. Var ju t.o.m o spelade i måndags utan att den bråkade det minsta. Men skall def ta upp det med läkaren på fredag.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)