• Hvidbrud

I vått och torrt (del 5)

Ninnis då. Fy vilken tråkig tant! *kramkramkram* och ingen gubbe att krypa upp till heller... Du får komma ut på trädecket och mysa lite med oss, gumman.

En sån karusell! TGycker att du kan ta medicinen hon skrev ut och ta de prover du kan. Mysa ska ni nog göra när lusten faller på ialla fall. Eller hur?

www.fertility.nu/denmark/concern/Maximise_Your_Fertility/Exercise.jsp på danska men..

• Hvidbrud

Hej twixiee! vad spännande att du har lite hopp...

Jag slutade ta Cerazette i Juli i fjor, min mens var ganska oregelbunden när jag åt dem, men jag fick mens 2 veckor efter tror jag (tror det passade med en månad från förra) Sen komm den klockrent var 28 dag. Blev gravid på 3je försöket (mf) och igen efter en mens.
    men regelbundenheten var där direkt.
    Om din mens skulle ha kommit idag, kan du pröva igag, men ju längre du väntar des tydligare blir sträcket.. Första testet kändes lite som om man önskade att se strecket, så var det där . Lycka till!

Twixiee skrev 2009-04-14 22:16:32 följande:
    Hej Hopp! En snutta hopp har ännu en gång hoppat fram i tanken, dock tidigt ännu men den finns där ändå (på både gott och ont)..Så jag måste fråga eftersom jag är ny-gammal i mensträsket. Är det 28dagar man räknar från förra mensens första eller sista dag? Jag vet att de där 28dagarna kan vara 27 eller 29, men ni kanske förstår vad jag menar. Ni som har ätit Cerazette, när blev er mens regelbunden efter det att ni slutade med dom?
  • Hvidbrud

Godmorgon Ninnis!!
    Vist är det en vacker dag idag! hoppas att du har sovit gott och mår bättre idag.
    Nu drer jag upp det igen men, ju mer jag tänker på din situation igår desto argare blir jag på tantan! Fy! hon har nog jobbat för länge där. Låter som om hon skiter i sitt arbete och det ansvar hon har som läkare! Grrr... Hon gjorde ju inte sitt jobb!
    *pressarsmammanläpparnaochgerhennedontmesswiththepregnantwomansfriendblicken* Fan, glöm allt hon sa. Skulle det vara nått fel på dig så skulle hon ju ha sagt det. *kraaaaaam*

• Hvidbrud

jepp! Det är härligt ninnis! Det är ju inget att sressa över. En arbetstrött svintotant... Nä! Du känner din kropp bättre än hon! (påminner mig om min gamla fysiklärare... vi kallade homom för "stenulls-sten" för han hade bara en toffs svinto i pannan kvar...)

• Hvidbrud

Åh, nu är det bara en halvtimme kvar till Ingenjören ska göra UL!!! Iiihh!! undrear om hon kan hålla sig, eller om de tar reda på om det blir en Isak?! (det tror jag!) Så spännande!!!

• Hvidbrud

Hur länge brukar man få vänta på svar, efter man har lämnat in en lägenhetsansökan?? Jag blir gaaalen av att vänta...

• Hvidbrud

Åh, ingenjören! Vad skönt att höra att allt är som det skall. Visst är det underbart att se den lille krabaten *hjärtar*?
    Vi får väl spekulera vidare då... när h*n ska vara så hemlig

Ankan: låter smart det där med kurser. Funderar starkt på att söka något nästa år, så kan jag plugga och vara mamma samtidigt. Vad har du sökt för kurser? *nyfiken*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)