Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Nej, precis. Mendet är nog EXAKT vad det kommer att bli. Så var det för min kompis och hennes man iallafall. De fick hjälp m att styra upp hennes cykel, när det började bli dags för ÄL satte de skjuts på den med en spruta har jag för mig, och då var det fyra klockslag under det dygnet om jag inte minns fel...
    Hon säger att de aldrig garvat så mycket nånsin. Ställa klockan på fem på morgonen liksom...sexigt värre...

Dessutom lär ju vi behöva ha en barnvakt då också..hm!

Ninnispinnis skrev 2009-04-01 09:24:38 följande:
    Blommis, hoppas ni slipper bli ordinerade sex på speciella tidpunkter under ÄL då, det hjälper väl inte direkt lusten och spontaniteten...
  • passionsblomman

Jaa du! Det är säkert väldigt olika från ställe till ställe tror jag.
    och vilka som är med i gruppen spelar ju också in.

Jag hade min sambo med mig på det mesta av olika besök, men jag vet faktiskt inte riktigt vad han tycker han fick ut just av de träffarna.

Vi läste en bok"du ska bli pappa " tror jag den hette. den vet jag att han tyckte var bra.
    annnrs var hans fokus mest på att alla värden och så var bra på mig och lilla bebis, och att vi skulle få plats på förlossningen när det var dags(det är ett problem i sthlm)

ingenjörsbruden skrev 2009-04-01 09:31:15 följande:
    En fråga....De föräldra-träffarna som MVC ordnar.....lite föreläsning om förlossning, profylax osv....är de bra?De ligger så himla tokigt på dagarna....9.15-12.15 så man hinner ju inte jobba ngt innan o ja....maken ska ju ta sig ett par mil till jobbet osså....Jag vill gärna gå...men är de något för karlarna? Känner mig lite smådum som frågar....
  • passionsblomman

Här hos mig är det då inte asfalt, mer häst och fårhage...

Grannen sa att lammen kommit, men de hade gömt sig så jag fick inte se dem idag...DET är annars bland det gulligaste som finns på jorden, de små små nyfödda lammen som skuttar runt och gör små knäppa krumsprång!

• passionsblomman

Jag skulle aldrig skämta om något så allvarligt som fröjden i att ha sett vårens första fjäril!
    En Påfågelöga och en Nässelfjäril såg jag! OCH ute på isen såg vi helt plötsligt en iller! Jag tror de där mörkbruna är Iller? Vessla är väl mindre? Och Mård är väl ganska stor? Jag ahr aldrig sett en levande och vild sådär nära! As-coolt!

och i förrgår var det en bamserovfågel som TJONG bara tog en liten mus eler vad det nu var, mitt framför oss!
    Snart får man se rådjurskiden också...JAG ÄLSKAR VÅREN!!!!

• passionsblomman

Nu står det två fina rådjur och käkar i min trädgård!
    De brukar ibland vra fyra stycken, men de andra två kanske är på raggarrunda?

• passionsblomman

*skriver upp att barnvaktsfrågan är löst*

andbeyond skrev 2009-04-01 18:46:07 följande:
    Jag har 5 år (!) kvar på min utbildning, har gått 2 terminer men har sabbatsår då jag inte riktigt hann med av diverse anledningar.Tycker ändå det låter konstigt att mannen inte skulle "hinna" bilda nya spermier - eller att de skulle få sämre kvalité - ju yngre de är desto starkare.. för manlig reproduktion är faktiskt en av de ämnen jag hunnit gå igenom ;) Men vem vet. Jag menar om man vill ha sex varje dag ska man väl bara köra på - varför skulle kroppen annars reagera så vid ÄL? Biologin borde ju veta bäst - om man vill så hej o hå jobba på. ;)Blommis: Jag kan vara barnvakt! Så slipper du förklara varför du behöver barnis, hohoho. Det är verkligen VÅR nu! Så härligt. Inga rådjur här, dom är nog och äter upp mammas blommor och gör henne galen. Men fåglarna sitter utanför fönstret och kvittrar in genom den öppna balkongdörren.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)