I vått och torrt (del 5)
Hejom fejom!
Nu har vi haft en intressant förmiddag och en underbar lunch!
Efter läkarbesöket föreslog jag att vi skulle åka ut på Djurgåden en sväng. Vi gick upp till Hasselbacken och åt deras lunchbuffé i värsta lyxiga stilen-fast man går på a-kassa och allt.... Men det var vi värda, visst?
Läkaren är JÄTTEBRA och han har berättat och förklarat så mycket olika grejor att jag är alldeles snurrig..
Hur som helst:
*Simmarna är bra -det är bra av många skäl, nu slipper manligheten få sig ngn törn...och det är ju då fullt möjligt att just vi ska få barn med varandras celler.
*Min cykel ska kollas upp. Jag ska dit på UL den 14/4 och det är dag 17 i min cykel. Då hoppas vi det är ÄL på g. Då kollar de uppallt med hormonnivåer, sekret och passager och gud vet allt vad det var, så de ser att en äggblåsa verkligen håller på att släppa.
Eftersom det ju kan vara ÄL innan med(fast då är det ju påskstängt) så kan vi ju gott försöka då själva för säkerhets skull. Även iafall de då ser att det är ÄL den 14.
Annars syftar den Ul undersökningen främst till att fastställa att allt är som det ska och efter det ska man då styra med hormontabletter och lura kroppen till en bättre regelbundenhet.
Det kommer för att inte slösa en massa tid och försök och kämpande,då att handla om att man i princip klockar ÄL och så blir det svisch till kliniken, mer burkande och så helt sonika insenimation!