Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Åh, vår släkt, den tar vi om ngr dagar...eller sambons,
    man kan bli så ARG!
    Fast de är ju bra också!

Nu sitter min familj i bilen för vi ska till skansen och kolla djuren...skynda skynda, måste ju säga puss till er först!

• passionsblomman

Jaha, så här går det när man åker iväg en dag...
    ..det är helt nerlusat med inlägg när man kommer hem!

Det verkar som vi alla har det bra och allt rullar på som det ska.

Jag SA ju tjej Hvidis!

Lanovia: jag har bott i Ö-sund från 10 till 21 års ålder och har två systarar med familjer och min mamma däruppe fortfarande.
    Så det är inte alls fel ute, men jag bor sedan -94 i Stockholmsområdet. De senaste 9 åren i liten skruttig sommarstuga på mkt kuperad tomt med 200 m ner till Mälaren och bara åker emellan. *envisas med atthänga kvar*

• passionsblomman

Heeej! DU är välkommen överallt som mitt sällskap!

Celeste97 skrev 2009-04-07 20:12:01 följande:
    Får man kika in lite i tråden innan man bestämmer sig ifall man vill vara med?
  • passionsblomman

Hihihi, du här finns det mage så det räcker till flera, men det är utan muffins än så länge för egen del, men den är rätt degig utanpå...

Går du och funderar på bebis eller? *nyfiken i en strut*

• passionsblomman

Jag tänkte intealls så himla mycket mer än att jag

*inte ville äte mer p-piller, för det hade jag redan gjort i 15 år.

*inte var beredd att göra abort om det skulle "råka" bli.

*nog inte hade så lätt att bli gravid, hade jag bestämt fått för mig_det har visat sig stämma.

Så,när sambon också sa "blir det så blir det, så blev jag helt lugn och sen tog det ett år, och jag blev gravid.

(Nu vill vi ha vårt andra, sedan en massa år tillbaka, och det har blivit dags för hjälp på traven, ffa ska min cykel styras så man vet exakt när det är ägglossning.)

Celeste97 skrev 2009-04-07 20:46:22 följande:
    Klart man får vara nyfiken i en strut! Hej alla andra i tråden förresten! *vinkar*Jag har funderat mycket på muffins på sistone, men har en massa konstiga känslor kring det hela. Vet inte riktigt ut eller in faktiskt, mer än att jag vill ha barn i detta livet.På det praktiska planet slutade jag med piller förra sommaren, men än så länge har inget hänt. Hmm, ingen vidare presentation va? :-P
  • passionsblomman

Åh GUD vad jag var trött idag då!
    Det tar att gå i solen flera mil...som det måste ha blivit att trava runt skansen precis hela dan.

Jag känner mig helt mosig! En känsla av förkylning som vill ta över min kropp och en kropp som bekämpar den sömnledes...

Celeste: jag tycker du ska tala med en gynekolog, åtminstone i tlefon. Det är alltid skönt att få lite proffs-ord bland alla egmna funderingar. Är allt helt normalt så gör det ju inget att du frågade, behöver du hjälp att styra upp cykeleländet så kuggarna drar som de ska, ja då är det bättre förr än senare!

Hvidis: ja jag veeeet det där med cykelläsandet! Jag har suttit likadant helatiden när Ninnis skrivit om cykeln och undrat vart det är hon cyklar egentligen..Vi hade någon liten urballad dialog om det några hundra sidor sedan...

Kräkas kan man visst det råka göra lite när som helst, det är ingen fara! Fast äckligt är det ju förstås.

Spela spel? Jamen det är ju skitkul!
    Men det är nooooga med reglerna och att ingen FUSKAR för då är jag inte mé.

Idag skulle det regna här, men det gör det inte än, och jag borde gå ut så min promenad blir av. Har hyrt en film som sonen vil att vi ska se NU och jag säger SEN...så nu tjatar han att jag ska gå så det snabbt blir SEN...

• passionsblomman

Buuuhuuu!

Jag VÄGDE mig just!
    Och vad skulle detvar bra för? Jo jag ska föra dagbok igen över mina promenader ochså vikt och mått varje vecka, och jag var ju tvungen att kolla startvikten(som ju egentligen skulle kolats för ett par dagar sedan)
    jag har ju fattat vartåt det lutede, så jag har låtit bli...

Förra året, den 2/4 fick ja mitt livs chock och startade mitt gå-projekt.
    Sedan har jag slutat gå och på 8 månader gick jag upp allt jag gick ner på 8 veckor.

NU idag visar vågen YTTERLIGARE 0,7 kg.
    Så, jag väger idag, nästan 6 kg mer än jag gjorde när jag gått alla mina 40 grav veckor för 8 år sedan.

Det suger &%#&/%()%)(/%)% faktiskt och lyckas en graviditet nu, ja då blir det TUNGT! Alltså: mina benhinnor MÅSTE hålla och jag MÅSTE gå, för såhär kan jag inte ha det!

• passionsblomman

Fy! Det känns helt overkligt att läsa BMI skalor och minnas tiden runt 26 år och inse att jag faktiskt skulle kunna väga 25 kg mindre än jag gör och ändå inte vara nera på underviktsgränsen! Vad hände?!?

I min hjärna är jag en litn och ganska nätt person...men i verkligheten har det skett en ganska stor förändring, sådär lite i smyg, något kilo eller två per år i tolv år...
    Så kan man ju inte låta det fortsätta. Då kommer man ju att dö innan 50 i ågon hjärtsjukdom!

• passionsblomman

Ja jag vet, förra året fick jag ju ett sånt, och gjorde jätteduktigt ngt åt det. Nu känns det nästan värre, bara för att jag står här i år IGEN och det tom har blivit VÄRRE! Snacka om att det gör skillnad också att jag inte står och går hela dagarna som jag gjorde på mitt jobb!

Samtidigt vill jag inte bli hysterisk och BANTA för det tycker jag är värdelöst och jag tror inte det gynnar graviditet heller att sätta kroppen på ngn svältkur, utan jag vill ge den allt den behöver och röra mig mer. Det funkade ju sist.
    Dessutom kan det aldrig vara dåligt att stvagå även om jag sedan är gravid, utan det måste ju vara bara nyttigt.

Hvidbrud skrev 2009-04-08 13:13:41 följande:
    Fick dra fram vågen... Har gått upp 9kg sen jag blev gravid... Kanske därför kroppen säger stopp nu! Är bara halvvägs igenom och har bara 5kg kvar att gå upp...passion, du ska nog se till att slänga bort några av de där kilona du inte har lust att släpa runt på. heja dig! Ibland är det ju just ett sånt SHIIT ögonblick som krävs för att man verkligen ska ta det på allvar. Normavligt gör ju också att det är lättare att bli gravid (nu vet jag ju absolut inte var på BMIskalan du ligger Inget personligt).
  • passionsblomman

Nu har jag varit ute och gått, sonen följde med på sin cykel. 2h och 10 min, 13444 steg vilket med min steglängd är 11,69 km.
    Med stavar så blir man väldigt varm, jag lovar!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)