Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Vad gör ni allihop? har ni gått och lagt er?
    Kollar Van Veeteren kanske?

• passionsblomman

*hjärtat svämmar över här också*

Den där egena viljan kommer du från och med nu att få leva med..
    ..i vått och torrt:..

• passionsblomman

*kramar tillbaka med liten rörd tår i ögonvrån*

vad skulle man ta sig till utan er här som är så himla fina!

Jo, jag frågade henna hur hon såg på det där med undersökningen och så.
    Hon sa "vad är det för konstigheter?" och förklarade att vill man kontrollera sina äggstockar och att man har passage, så ska man får göra en äggstocksröntgen. Då sprutar mian in kotrastvätska och kollar det, så ser man om det är fritt fram eller ej.

Jag undrade om man inte som kvinna borde kunna be att få kolla det helt för sin egen skull, alldeles bortsett från hur mkt man försöker få barn precis då eller ej.

JO DET FÅR MAN sa hon.

Sedan tycktehon ju iofs att det är bra att kolla med UL också, men det handlar om att se om där finns sk.follicklar-äggblåsor,
    och det tillsammans med det blodprovet(ni vet där jag sprang i alla ingångarna...) visar ATT man ägglossar, för det är ju ine säkert att man gör.

Hormoner använder man för att styra cykeln så det lättare prickas in ÄL och såatt man får fler om man har väldigt långt emellan annars.

Hon sa vidare att gynekologer i allmänhet är ganska dåliga på att kolla mannen (spermaprov då) oh att man på något vis av gamal vana börjar med kvinnan. (pecis som vi kvinnor oftast lägger detta på oss själva först)
    Det är synd sa hon., för att kolla ett spermaprov vore eg. en rätt självklar början så man vet att där finns simmare, så man inte hormonbehandlar och rotar med oss kvinnor i total onöda.

Sedan undrade jag hur man ska räkna med hur länge man försökt.
    Då sa hon att det är så länge man pratat om att man vill ha barn. Dvs de räknar inte "aktiva giltiga försök" månad för månad
    utan det är sammantaget man räknar. Så de struntar i om våra män pendlar och jobbar natt!

Sammanfattningsvis tyckte hon definitivt att du skulle gå och få en remiss för att göra en äggstocksröntgen, inte minst för att slippa fundera över den saken.

Ninnispinnis skrev 2009-04-20 08:01:26 följande:
    Blommis, förresten, vad sa hon om äggstockarna? Söta du som tog dig tid att fråga om det mitt i allt!
  • passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-04-20 08:48:53 följande:
    Blommis: Blir alltid å impad av dina inlägg...du får liksom alltid med ALLT o glömmer (sällan) inte något! Utförligare återberättningar hittar man nog inte.
    Fniss!Usch!Eh, ja jag veeeet att jag är omständlig och långrandig...

..men ganska noggrann...
  • passionsblomman

Nej nu får jag SKÄRPA mig! jag skulle ju gå en liten morgonrunda!

*går och hämtar ytterklägerna*

VET ni förresten hur svårt det är att knyta skosnörena medan man håller tummarna?

• passionsblomman

Jag tror jag skymtade någon liten indian ute iskogen, men jag skrämde skiten ur honom med ett *stickåbrinn* så han sprang och brann som en liten eldfluga mellan träden.

Det är något vingel med min stegräknare. Jag har en runda som är min lilla och den är ungefär 4000 steg lång.
    Nu två ggr har räknaren inte räknat utan när jag kommer ut ur skogen och tror att den ska stå på ca 3000 steg, har den bara registrerat ca 1000 och det är de som går åt för att komma IN i skogen. Varför vill den inte räkna i skogen för?

• passionsblomman

*Tar med mig Hvidis tummar och håller dem också nu när sambon ska gå med på en liten ytterligare promenad.*

Simma lugnt!

Hvidbrud skrev 2009-04-20 11:46:29 följande:
    Då får du hålla dem för mig! *skruvaravmigtummarnaochskickardemmedcyberpost*
  • passionsblomman

Nu har vi gått mera och nu ska vi åka och byta mina skor till ett par som är lagom.
    Senaste skorna jag köpte tror vi var liiite för stora så att dt var därför jag fick sådana himska blåsor(över precis hela fötterna)
    så, skoaffärsmannen tyckte jag skulle ta mindre nu, men de här är lite väääl små för fötterna domnar...
    Nu hoppas jag vi hittar ett par som är LAGOM för jag har inte råd att göra fel med så hemskt dyra skor!

Vi ska också åka förbi torget och storhandla grönsaker och frukt.
    Tjingeling!

Hvidis: nu tar du och går och badar! Du kommer att vara så NÖJD sedan att du gjorde det!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)