• Hvidbrud

Önskar att jag satt på baklongen blommis... Nä, jag står och väntar på en försenad kund...
    Heja knattelaget!!

Är det normalt att man mår apa av järntabletter? JAg har ju inte mått illa innan i graviditeten, men nu när jag tar järntabletter går jag omkring och ulkar för minsta lilla... Något tips på att slippa det?

• Hvidbrud

Åh! Vad bra! Jag har en påse torkade nässlor i skaferiet. Viste väll att de skulle komma till användning nån gång.

Smoothie med blåbär, banan, nässlor och soyamjölk tror jag det blir lite senare, så slipper jag ta den läskiga tabletten. trode jag hade kommit i nån konstig graviditetsillamående period, när alla andra slutade med sin...

Och en god grillad biff är ju också bra för järnvärdet

• Hvidbrud

Men det är ju så gott när man blir mätt på köttet och inte potatisen...
    Tror jag ska ta och pröva din diet när ungen är ute och jag har slutat amma.... i nästa liv typ...

Har en liten depp-knäpp i kväll. Nu är man snart morsa, liksom. Nu är det slut med att vara het och singel, helt definitivt. Suck... ¨Det har det ju varit rätt länge nu, men ändå, nu käns det liksom. Är rädd för att bara bli mamma i urtvättade joggingbyxor utan någonsomhelst sexapeal och det käns just nu som om det är jätte vigtigt för mig att inte bara vara "så fin gravid" Hur tusan blir man en HotMama??

• Hvidbrud

Jo, jag vet , men det är inte lätt att vara logisk med hela systemet översvämmat av hormoner . Den logiska rösten hörs där nånstans i bakgrunden men känslorna tar överhanden och det käns helt krisigt. Maken är på kvällsvagt, så jag kan sitta här och böla ögonen ur mig och det är ju på ena sidan rätt skönt...
    Nya faser i livet är ju alltid traumatiska... Bla bla bla...

• Hvidbrud

JA, ner i brunnen vill jag inte. Jag får se till att få flyttat snarast möjligt och lägga allt krut på att inreda lägenhet och invänta att hormonstormen lägger sig... Bätre att göra något än att sitta och förkorva sig i föreställningar om både det ena och det andra. Får se till att rycka upp mig (men åååhhh! jag har ju behooov av att stråla med sex appeal men jag kaaan inte) och tänka på andra behov, som att diska tex, eller ja jag vet inte? Ugnen har jag ju skurat en gång!

• Hvidbrud

Gulltjejer! Vad skulle man göra utan er?

Idag har jag varit och simmat och bastat liiite. Orkade bara en halv km, men det var ju ett tag sen. Skönt! Fick invigt den nya bikinin och kände mig fin med magen som struttade ut (synd maken inte nämnde ett ord om bikinin, men men...) Har dansat till pata-pata och rensat ut med Babylon av David Gray (den funkar alltid!). Härligt!
    Sitter nu med lite kamomill i håret för att göra dt lite ljusare och glansigt medan lillmuffin hoppar stutsmatta på min urinblåsa.
    Min bästis har en liten tjej på 3 och hon har aldrig varit hottare än hon är nu!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg allihop. Ska till Malmö i morgon och lämna in kontraktet. Iiiiiihhhh!!!!

• Hvidbrud

Åh, Blommis! Detoxar och rensar ut mer än bara kroppen, va! Visst är det härligt! Kaffe! Hi hi! Du kommer bli helt hyper!

• Hvidbrud

godmorgon mina damer! Oj vad man missar mycket när man är borta en dag från er.
    Min hjärna har också börjat smälta bort och jag är såååå långsam attt jag intte kommer ihåg vad jag skulle komentera. Sorry!
    Vi var i Malmö hela dagen för att lämna kontraktet! Vi gick in på vår blivande gåreg och det doftade s¨gott med alla blommande fruktträd som växer där. Två tjejer satt på gräset med sina bebisar. Mätte hissen inför flytten, möblerna skulle ju gärna kunna komma upp och släpa i en soffa och en säng till 5 våningen i smala trappor är inte kul (även om jag slipper för jag har en bra ursäkt...).

Skulle hitta en klänning som jag kan ha på vröllopet i pingst, så vi gick och gick. Bara tält klänningar och så mycket blommigt! Jag kände mig INTE som en hotmama i blommig jeresy klänning som räkte precis under knäna... Inte min stil. Inte ännu ialla fall, men man vet ju aldrig med moge. Jag har haft bruna utsvängda manchesterbyxor 6 mån efter att jag sa att det vara det värsta jag sett...
    Men oj vad jag fick ont i becknet! Tror jag börjar få foglossning i symfysen... Inte skönt... Tillsist vaggade jag runt som en gås och önskade att jag var 2 år och kunde sätta mig i inköpsvagnen.

Vi får lägenheten den 15 maj och ska lämna den i köpenhamn den 30 Maj, så vi har ett par veckor på oss att flytta. Det blir nog den 23-25... Iiiihh!!!

'liggerpålutmedmittmastodontgevärochsiktarpåindianerochodugligaläkare*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)